Javascript errors; "Kan opgegeven procedure niet vinden"

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 17:25
Vele van jullie ongetwijfelt bekend met Wscript.Shell, hier via een ActiveX in Javascript.

Nu krijg ik ineens de error: "Kan opgegeven procedure niet vinden; regel7; teken3.
Wordt ik hier gek :?

Probleem komt voor of ik nou wel of geen 'var' op de derde regel zet.

---------------------------------
<HTML>
<BODY onload="printpage();">

<script language=javascript>
function printpage()
{
var x = new ActiveXObject("WScript.Shell");
x.SendKeys("{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{RIGHT}{RIGHT}(%g){RIGHT}K~(%s){TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{LEFT}{LEFT}");
x.SendKeys("~");
}
</script>

</BODY>
</HTML>
-----------------------------------------------------------------

...don't know what should be here...

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat de foutmelding eerder veroorzaakt wordt door het argument dat je meegeeft aan SendKeys(). Waar moet dit eigenlijk voor dienen?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Uhm... ik heb net dit stukkie script eens ff geknipt en geplakt in mn editplus en ik heb zojuist kunnen rebooten omdat m'n complete systeem vast liep tijdens het uitvoeren van die sendkeys. (er flitsten allerlei menu's over m'n scherm, maar zo te zien kon ie het juiste menu niet vinden omdat het geen IE is.)

Ik weet dus niet wát dit moet doen, en of je echt een compleet gecontroleerde omgeving hebt (zoals een intranet) maar ik hoop niet dat je dit soort stukjes script op een public site gaat neerzetten..

[ Voor 20% gewijzigd door SchizoDuckie op 06-08-2003 12:30 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Roel Broersma
Het wordt gebruikt in een inTRAnet omgeving om een pagina uit te printen.

Eerst worden de pagina instellingen goed gezet (in IE) en daarna wordt het geheel afgedrukt via CTRL-P.

Misschien was het inderdaad slimmer om eerst even alle inhoud van die Sendkeys weg te laten.

Ik begrijp dat ze het bij jou dus wel werkt papa eend ?

• Roel Broersma
PS. ik heb het vermoeden dat het een en ander niet meer werkt na een hotfix/service pack update van microsoft. Zelf gebruik ik Win2000Prof. NL.

Dit script werkt in principe ook alleen op NL versies (vanwege ALT-B = bestand etc..)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hier doet het dus totaal niks, geen errors, geen output, geen reactie. NIet in IE, Mozilla en Opera. Dus waarschijnlijk werkt het idd niet meer na bepaalde hotfixes.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Roel Broersma
Papa Eend, doet 'ie het bij jou dan nog wel ? Welk OS en Service Pack etc. gebruik jij ??

Verwijderd

Is het niet mogelijk om die instellingen aan te passen via bepaalde properties van InternetExplorer.Application? Dat lijkt me wat netter dan SendKeys().

• Roel Broersma
Het probleem is dat dit slechts onderdeel is van een grote intranet site waar dit nog veel vaker in wordt gebruikt, ook voor allerlei andere doeleinden. Vind het echt wazig dat het dus nu niet meer werkt.

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Roel Broersma schreef op 06 augustus 2003 @ 12:47:
Papa Eend, doet 'ie het bij jou dan nog wel ? Welk OS en Service Pack etc. gebruik jij ??
ik gebruik win2k pro met alle laatste updates. zal 'm nog ff proberen in een internet explorer voor je. Hopen dat ik niet wéér hoef te reboten }> :+

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Ok zojuist even getest.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<script language="javascript">
function print()
{
var x = new ActiveXObject("WScript.Shell");
x.SendKeys("{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{RIGHT}{RIGHT}(%g){RIGHT}K~(%s){TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{LEFT}{LEFT}");
x.SendKeys("~");
}
</script>

</head>

<body>
<a href="javascript:print();">klik</a>
</body>
</html>

wat het hier doet (win2kNL) :? een activex waarschuwing geven, en dan m'n adresbalk volstouwen met 'B' 's net zolang totdat ik 'm stop :D
het wérkt dus wel, maar vraag niet hoe :P
Kan je niet beter WinBatch gebruiken voor dit soort trucjes, vooral omdat je zegt dat je het nog véél vaker moet gebruiken?
Dan exec je een .wbt script. daar heb je nog véél meer mogelijkheiden dan alleen maar dat prutz0rige sendkeys :P Je kan bijv. een control zoeken op basis van z'n text, waarden invullen, etc.

Neem eens een kijkje zou ik zeggen :)

Pagina: 1