Ugh, eeuwige oorlog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Betreft: nieuws: Hackwedstrijd stimuleert beveiliging

Ik kom hier nog niet zo heel lang, maar ook hier ontaard elke 2e post ongeveer in een Linux / MS discussie. Ook in dit geval weer. Ik weet dat er mensen zijn die menen hun geloof altijd te moeten verdedigen tegen de grote buitenwereld, zelfs als daar geen reden voor is.

Wat ik dan niet begrijp is de eerste reactie die 'de verkeerde kant' op gaat als 'interessant' wordt gemod:

>> Ik ben het hier ook mee eens als het maar gaat om de verbetering van veiligheid

>>> Wat ik wel jammer vind is dat men alleen BSD Linux server gebruikt, ik had graag ook een paar windows 2003 servers gezien om te kijken wie van de 2 het langste volhoudt

Dit is toch niet interessant?

Maar goed, just my 2 cents!

Peter

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

hmmm, da's toch geen oorlog?

Ik zou eigenlijk ook wel 's willen zien hoe een overheidsgedoogd OS onderuit gehaald kan worden door hackers, want Al Quida zal ook wel hackers op de loonlijst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 19:24

petturik

aka Captain Stubing

Joh, maak je niet druk. Veel te warm!!! :) FF serieus, vind het niet eens zo'n slechte opmerking in dit geval. Zou een goed vergelijk zijn toch??

nihongo ga sukoshi hanasemas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ecteinascidin schreef op 06 August 2003 @ 11:57:
hmmm, da's toch geen oorlog?

Ik zou eigenlijk ook wel 's willen zien hoe een overheidsgedoogd OS onderuit gehaald kan worden door hackers, want Al Quida zal ook wel hackers op de loonlijst hebben.
Windows is geen drug hoor :P

Elk systeem is onderuit te halen, Windows en Linux dus ook...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Als eerste welkom in /16, P_de_B. :)

/me Longbeard ziet zelf geen probleem met de reactie en de gegeven beoordeeling.

Wanneer je de reactie beziet van uit het perspectief, welk systeem is beter bestand tegen georganiseerd hacken, BSD of Window servers, dan stelt deze reactie een terecht interessante vraag, mijns inziens.
En ik kan in deze reactie an sich, de door jouw geconstateerde Microsoft vs Linux oorlog, niet direct terug herkennen.
offtopic:
Groeten hoeft. Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
>> Joh, maak je niet druk. Veel te warm!!!

Hehe, je hebt natuurlijk gelijk, (maar wij hebben hier gelukkig airco)

het ging erom dat ik het zo jammer vindt dat heel veel topics altijd op de dicussie Linux/Microsoft terechtkomen. Er is volgens mij helemaal niets meer aan toe te voegen wat nog niet gezegd is. Daarom vind ik het vervelend dat de 2e post in een topic over een hackwedstrijd over Linux vs. Ms gaat.

Oh well, ik maak me er niet echt druk over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Longbeard schreef op 06 August 2003 @ 12:04:
/me Longbeard ziet zelf geen probleem met de reactie en de gegeven beoordeeling.

Wanneer je de reactie beziet van uit het perspectief, welk systeem is beter bestand tegen georganiseerd hacken, BSD of Window servers, dan stelt deze reactie een terecht interessante vraag, mijns inziens.
En ik kan in deze reactie an sich, de door jouw geconstateerde Microsoft vs Linux oorlog, niet direct terug herkennen.
Ach misschien was ik wel iets te snel, het ging in mijn ogen om het topic over een bepaald evenement, niet welk OS nu beter was, sterker nog zowel Linux als MS worden niet eens gebruikt bij het evenement.

Als deze discussies zijn de reden dat ik niet meer op /. te vinden ben, daarom ben ik misschien wat 'overgevoelig'.

Ik heb hem ook bewust niet gemod, omdat mijn mening misschien vertroebeld zou kunnen
zijn.

offtopic:
zal het noooooit weer doen enne bedankt voor je welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Fundamenteel is de test fout, er is namelijk van te voren besloten welk OS wordt gebruikt en dan pas wordt gekeken naar de mogelijkheden om dat OS onderuit te halen... in real life heb je die luxe niet.

Indien je dat fundamentele vooringenomen OS-standpunt gebruikt, kan je dus een terechte opmerking maken over Linux en Windows, aangezien dat ook veelgebruikte OSsen zijn. Een goede test had dus gewoon de top5 meest gebruikte OSsen moeten herbergen. Dat gemis aankaarten en een ander OS suggereren is dus geen onterechte Linux/MS/BSD/whatever... oorlog, maar in deze context een zuiver legitieme ontopic vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Kijk, daar verschillen we van mening.

Als er een verslag is van een racewedstrijd met allemaal Opel Astra's waarbij gekeken wordt welke coureur het snelst is, is volgens mij een reply 'maar waarom doen ze het niet met Ford Focus en de Peugeot 307' niet relevant.

De organisatie heeft gekozen voor 1 OS omdat ze volgens mij niet het OS willen testen, maar de 'crackundigheid' van de deelnemers. Het is om te bepalen welke deelnemer het beste is, niet welk OS het meest bestand tegen hackaanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

P_de_B schreef op 06 augustus 2003 @ 12:51:
De organisatie heeft gekozen voor 1 OS omdat ze volgens mij niet het OS willen testen, maar de 'crackundigheid' van de deelnemers. Het is om te bepalen welke deelnemer het beste is, niet welk OS het meest bestand tegen hackaanvallen.
Ja en imo krijg je een beter beeld van die 'crackkundigheid' als er meerdere OS'en gebruikt worden en vantevoren niet aangegeven word welke.

Je hebt gelijk dat de opmerking niet geheel ontopic is, maar hij valt wel mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Allochtoon op 06-08-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
P_de_B schreef op 06 August 2003 @ 12:51:
Kijk, daar verschillen we van mening.

Als er een verslag is van een racewedstrijd met allemaal Opel Astra's waarbij gekeken wordt welke coureur het snelst is, is volgens mij een reply 'maar waarom doen ze het niet met Ford Focus en de Peugeot 307' niet relevant.

Ik ben hier volledig mee eens
1 of 2 meldingen dat het wel leuk zou zijn als er ook andere os'sen gebruikt zouden worden ok... maar niet veel meer

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Pagina: 1