[Win2k3/W95] Inloggen met W98 op Win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40
Ik wil graag Win98 bakken (werkstations) in laten loggen op een Win2k server. Dit wilde ik doen zonder een AD op te zetten. Op dit moment is het zo dat je met een willekeurige naam en password kan inloggen met de werkstations. Pas als je een server share benadert zegt ie dat je password fout is. Mijn bedoeling is om users aan te maken op de server (de win2k bak) en dat die users in kunnen loggen. Als er een niet bestaande user of fout password wordt opgegeven moet het zo zijn dat windows98 niet doorstart.
Ik heb al behoorlijk wat afgezocht, en begin een beetje te twijfelen of het wel kan zonder Active Directory. Ik heb verder geen AD nodig dus het zou het makkelijkst zijn om het daarbuitenom op te lossen.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat wel of niet doorstarten van '98 in domeinen en dergelijke, ligt aan het toegangsbeheer op shareniveau of op gebruikersniveau, waarbij de domeinauthenticatie gebruikt wordt voor het beheren van wie er toegang heeft tot het lokale systeem en netwerkbronnen. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit gaat werken met een gewone win2k doos als AUTH server, maar het is te proberen -> netwerkeigenschappen/tabblad toegangsbeheer -> vinkje aangooien en pcnaam ingeven van de win2k pro doos.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

MissingDog schreef op 06 August 2003 @ 11:42:
Dat wel of niet doorstarten van '98 in domeinen en dergelijke, ligt aan het toegangsbeheer op shareniveau of op gebruikersniveau, waarbij de domeinauthenticatie gebruikt wordt voor het beheren van wie er toegang heeft tot het lokale systeem en netwerkbronnen. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit gaat werken met een gewone win2k doos als AUTH server, maar het is te proberen -> netwerkeigenschappen/tabblad toegangsbeheer -> vinkje aangooien en pcnaam ingeven van de win2k pro doos.
Hij heeft het over een Windows 2000 Server Doos :) Volgens mij kan datgene wat de TSer wilt alleen als AD aanstaat.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op 06 augustus 2003 @ 11:49:
[...]

Hij heeft het over een Windows 2000 Server Doos :) Volgens mij kan datgene wat de TSer wilt alleen als AD aanstaat.
Ik lees 'een win2k server', dat is hier op GoT maar altijd de vraag of het een Pro of Server editie is he....zal niet de eerste keer zijn dat ik Pro in een serverinrichting tegenkom....vooral voor MySQL & Apache zijn ze best prettig als een beheerder linuxhuiverig is, maar wel weet wat goed voor 'm is :)

@TS: Maar een Win2k Server - server met logon mogelijkheden, dan zal je toch een domeintje met logintroep moeten gaan versieren en denk dat je dan niet aan de AD ontkomt....maar je zou die grap van mij nog ff kunnen proberen, wie weet is '98 zo stom om het te slikken :)

• Solosmots
Shit, zit een fout in de topictitel.
moet [Win2k/W98] zijn.

Anyway het gaat om een Win2k Pro bak :)
Ik zal die truc eens proberen.

E D I T :
Werkt helaas niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Solosmots op 06-08-2003 12:13 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Solosmots schreef op 06 August 2003 @ 11:56:
Shit, zit een fout in de topictitel.
moet [Win2k/W98] zijn.

Anyway het gaat om een Win2k Pro bak :)
Ik zal die truc eens proberen.

E D I T :
Werkt helaas niet.
W2k Pro heeft geen "Netwerklogon"mogelijkheden, (Ja je kan hem aangeven om bij bepaalde mappen te kunnen) maar ik dank dat je toch naar de Server edititie moet of w2k3 gelijk :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

/mierenneuk mode win2k3 = windows2003.. MMIII is 2003.

Je moet ook nog aantal dingen op de windows98 machine als DSclient enzo plaatsen om fully van de AD mogelijkheden gebruik te kunnen maken. En upgrade naar Windows Server 2003 kun je beter anders schrijven namelijk de Windows98 clients upgraden naar Windows 2000 professional.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
sjee man, rtfm

je wat je wilt kan alleen met ad op w2k/w2k3
(of anders gezegd, je hebt daar een domein controller voor nodig!)

:edit
Ik heb verder geen AD nodig dus het zou het makkelijkst zijn om het daarbuitenom op te lossen.
die je hebt je dus wel nodig, want wat je wilt werkt alleen met ad

[ Voor 43% gewijzigd door richard_kraal op 06-08-2003 12:27 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

gewoon als IIS5_rules al in een ander topic aangaf gewoon zelfde usernames en passwords op de server aanmaken en je hebt geen Active Directory meer nodig. Wil je GPO's en OU's en dergelijke heb je wel weer Active Directory nodig.

• Solosmots
Welk andere topic :?
En de users zijn al aangemaakt, om op de shares te komen. Tis nu zaak om het inloggen op de werkstations ook zo te maken dat de username + password wordt gecontroleerd (op die win2k server), en dat bij een foute username/pw de user niet toelaten wordt, ook niet in w98.

Maar goed, mijn vermoeden klopt wel dat het niet gaat lukken zonder Active Directory.
Pagina: 1