Win2k-->Geen geluid bij dos spellen

Pagina: 1
Acties:

• Scavvy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Als ik een oud dos spel op dos gebaseerd (voorbeeld Grand Prix 2) op mijn Win2k probeer en ik zet het geluid uit dan werkt het prima. Wil ik echter in het setup scherm een geluidskaart kiezen kan hij er geen vinden. Ik gebruik dezelfde instellingen als bij mijn in98 waar wel alles draait.

alleen bij win98 kan ik via het prompt commando <set> ook de instellingen zien. Is er een manier die instellingen ook over te krijgen naar win2k?

Intel DC6420 | MSI P965 Neo | 2x1GB Nanya DDR2 800Mhz | Club3d 7800GT | Plextor 755A

Verwijderd

DOS spellen zijn niet gemaakt om te draaien binnen een ander OS dan DOS en bevatten dan ook hun eigen drivers voor beeld en geluid. Aangezien win98 is ontworpen om compatible te zijn met DOS en DOS spellen laat dat OS je software toe direct de hardware aan te spreken. Windows 2000 en alle andere op NT gebaseerde OS'en schermen de hardware af van de software, en dus kan een programma niet meer direct bij de hardware; de ingebouwde drivers in zo'n spel 'zien' geen geluidskaart en dus blijft het stil...

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
1. Download en installeer VDMSound: http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/

2. Stel je DOS-spellen in met: Soundcard: SoundBlaster, Port: 220, DMA: 1, IRQ: 5

Veel plezier :)