Toon posts:

Computer aan, 1 seconde later vanzelf weer uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helleu!

Pas geleden was er bij ons in de straat een stroomstoring. De stroom is een paar keer weggevallen en teruggekomen. Ik was er niet bij, en mijn computer stond zoals altijd gewoon aan. :|

Na de stroomstoring kreeg ik m'n computer niet meer aan. :?
Nouja, het gaat zo: Ik druk op 't powerknopje, de ledjes flitsen aan, harddisks beginnen op te spinnen, en een of twee seconden later is 't POEF, alles weer uit. :'(

Ik dacht meteen dat m'n PSU verrot was, dus heb ik er een andere in gezet, maar ook met de andere PSU doet ie niet meer dan wat ik boven beschreef. :(

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Vind 't een beetje zonde om hem maar weg te doen en een nieuwe te kopen. Tis toch nog een AMD 1800 :) Thanks alvast.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 20:20
heb je ook een ander mobo geprobeerd? aangezien je waarschijnlijk een atx bord hebt, staat daar ook stroom op... grote kans dat die ook doorgefikt is, met alle gevolgen van dien (andere pci kaarten/cpu/mem)... gewoon ff kijken wat nog werkt.
uiteraard ook alles zeer goed testen

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Misschien is er een onderdeel beschadigd (en veroorzaakt kortsluiting), je kunt eens proberen het onderdeel dat de storing verooorzaakt te localiseren. Handigste is om eerst 'kaal' te booten, dus alleen MoBo, CPU, geheugen (en later videokaart). Doet hij het niet dan zit het probleem in één van deze onderdelen, anders ga je één voor één de andere onderdelen weer aansluiten totdat het probleem weer optreedt.

[ Voor 8% gewijzigd door Adam op 06-08-2003 10:52 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

misschien heb je hier iets aan? :)
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Daar staat het vol met tips over wat het eventueel kan zijn en hoe je dat kan testen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Mischien is het in dit geval verstandiger om 'm naar een computerwinkel te brengen en een schaderapportje te vragen. Dan kun je dat verhalen op de stroom-leverancier.
* TD-er denkt ook dat je mainboard defect is en mogelijk nog wel meer ook ;(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Gewoon ff je verzekering opbellen en die regelen wel dat je alles vergoed krijgt
Heeft een kennis van mij ook gehad

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
TD-er schreef op 06 augustus 2003 @ 10:52:
Mischien is het in dit geval verstandiger om 'm naar een computerwinkel te brengen en een schaderapportje te vragen. Dan kun je dat verhalen op de stroom-leverancier.
* TD-er denkt ook dat je mainboard defect is en mogelijk nog wel meer ook ;(
offtopic:
dat meen je toch niet serieus :?
dus als er hier de stroom uitklapt, en alle elektrische apparaten zijn defect,
zou ik daarna vrolijk bij Essent aan kunnen kloppen en alles vergoed krijgen?
lijkt me beetje stug dat ze zich daar niet voor ingedekt zouden hebben

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 10:55:
Gewoon ff je verzekering opbellen en die regelen wel dat je alles vergoed krijgt
Heeft een kennis van mij ook gehad
Hmm :) Moet je wel verzekerd zijn he ;) Da's net als met backups: doe ik ook nooit :P

Ik vind 't vooral vreemd. Als ie nou helemaal niet aan wilde gaan, ook niet met een andere PSU, dan issie kapot, klaar. Maar deze gaat wel aan, en daarna weer heel snel uit :) weeeeird

Verwijderd

Topicstarter
jpvk007 schreef op 06 augustus 2003 @ 10:48:
heb je ook een ander mobo geprobeerd? aangezien je waarschijnlijk een atx bord hebt, staat daar ook stroom op... grote kans dat die ook doorgefikt is, met alle gevolgen van dien (andere pci kaarten/cpu/mem)... gewoon ff kijken wat nog werkt.
uiteraard ook alles zeer goed testen
Mja. Maar als 't mobo zou zijn doorgefikt, zou ie imho ook niet aan gaan, en na 2 secs weer uit ;) zit niet veel anders op dan testen door hardware eruit te halen.

thanks iedereen :)

Verwijderd

Al naar de voeding gekeken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 10:45:
..
Ik dacht meteen dat m'n PSU verrot was, dus heb ik er een andere in gezet, maar ook met de andere PSU doet ie niet meer dan wat ik boven beschreef. :(
..
ding dong 8)7 |:(

Sorry kon het niet laten...Ontopic:

Heb je toevallig iets veranderd aan de aarding van de computer? Heb zoiets ook gehad toen ik de aarding van me computer ging aanleggen ... :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 12:21 ]

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Wat Adam zegt lijkt me het meest logische. Bij mij was bijv de hd niet meer goed en toen viel ie ook steeds uit (bios beep komt ook niet dan)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Crash-Override schreef op 06 August 2003 @ 11:21:
[...]

offtopic:
dat meen je toch niet serieus :?
dus als er hier de stroom uitklapt, en alle elektrische apparaten zijn defect,
zou ik daarna vrolijk bij Essent aan kunnen kloppen en alles vergoed krijgen?
lijkt me beetje stug dat ze zich daar niet voor ingedekt zouden hebben
Jazekers, het zal niet zo zijn dat je alles volledig vergoed krijgt, maar als je ff kijkt naar de 1e post van de TS....
[..]Pas geleden was er bij ons in de straat een stroomstoring. De stroom is een paar keer weggevallen en teruggekomen. [..]
Dan is het dus niet een storing bij hem thuis, maar een hele wijk die uitviel.
Ik zou dan bij de buurt langs gaan en ff informeren of die ook defecte apparatuur hebben, sinds die storing, en dan vrijwel tegelijk de schade-claim indienen bij de electriciteits-maatschappij.

Zij mogen geen spanningspieken op het net zetten, wat wel gebeurd was, dus zijn ze aansprakelijk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1