SVCD op DVD branden

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb met IsoBuster 2 SVCD's omgezet naar MPG en deze daarna met DVTool aan elkaar geplakt. Ik heb nu dus een MPG van 1.6 Gb.

Deze wil ik graag op een DVD-schijfje zetten, maar als SVCD. Dit kan "niet" met Nero omdat die niet zoiets heeft als SVCD-DVD.

Ik vroeg me dus af:
- Of er bepaalde programma's zijn die SVCD's van 1.6 Gb kunnen bouwen als .iso ofzo zodat ik ze wel met Nero kan branden.
- Of een SVCD meer is dan alleen maar mapjes. maw. stel dat ik gewoon de mapjes van een SVCD zou kopieren naar een andere SVCD, werkt dat dan of zijn er ook speciale "headers" ofzo in de TOC aanwezig. Anders kan ik gewoon een SVCD maken van 1+ Gb met een ander prog en dit dan als "data" dvd branden :)

op doom9.org en vcdhelp kon ik niet meteen een goede tutorial vinden hierover.

voor alle duidelijkheid: ik wil GEEN Video-DVD branden.

• EXX
  • Laatst online: 28-02 21:50

EXX

EXtended eXchange

WhiteDog schreef op 06 augustus 2003 @ 10:06:voor alle duidelijkheid: ik wil GEEN Video-DVD branden.
Waarom eigenlijk niet?

Volgens mij bestaat SVCD op DVD gewoon helemaal niet, geen enkele DVD player zal het kunnen afspelen.

Zowel DVD-Video als SVCD is MPEG-2, dus eigenlijk is SVCD op DVD ook vrij overbodig.

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 06-08-2003 10:10 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

maak er eerst met virtualdub effe een divx van
kijk dan maar eens hier: http://www.sectie.be/divx2dvdr/hoe.htm

Verwijderd

EXX schreef op 06 August 2003 @ 10:09:
[...]
Volgens mij bestaat SVCD op DVD gewoon helemaal niet, geen enkele DVD player zal het kunnen afspelen.
Jawel hoor - er zijn dvdspelers die unauthored mpeg2 kunnen afspelen, dus in dat geval is het gewoon een kwestie van de mpegs op een dvdiso gooien. ts - kijk even op dvdrhelp.com of jouw speler dat ook aankan.

• WhiteDog
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
EXX schreef op 06 August 2003 @ 10:09:
[...]
Waarom eigenlijk niet?

Het is enkel de bedoeling om de DVD als medium te gebruiken. Ik wil geen Video DVD maken omdat hij dan weer moet gaan encoden > kwaliteitsverlies.

Ik zit nog met 30 brakke princo dvd-r's die tot 2 Gb allemaal lekker gaan maar daarna write errors. Kan ik dus wel nog voor dit soort zaken gebruiken :)

Als ik niets vind zet ik ze gewoon als MPG op DVD denk ik...

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 07:03
WhiteDog schreef op 06 augustus 2003 @ 10:13:
[...]

Het is enkel de bedoeling om de DVD als medium te gebruiken. Ik wil geen Video DVD maken omdat hij dan weer moet gaan encoden > kwaliteitsverlies.

Ik zit nog met 30 brakke princo dvd-r's die tot 2 Gb allemaal lekker gaan maar daarna write errors. Kan ik dus wel nog voor dit soort zaken gebruiken :)

Als ik niets vind zet ik ze gewoon als MPG op DVD denk ik...
30 brakke? eh terugbrengen en nieuwe eisen mischien? das toch onacceptabel jongen, tis mischien ff een gedoe maarja dit kan gewoon niet
Pagina: 1