[Audigy] Het Subwoofer Probleem

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Voordat dit topic zonder pardon op slot gemikt wordt: Ik heb wel degelijk gezocht.
Mijn probleem is eigenlijk nagenoeg het zelfde als die van de persoon in dit topic: [rml][ sound] subwoofer werkt niet![/rml].
Met een 5.1 setje aangesloten op een Creative SoundBlaster Audigy wordt de subwoofer niet aangestuurd als er non-5.1 geluid wordt afgespeeld. Dit heeft dus als gevolg dat muziek ronduit klote klinkt, en stereo films helemaal niet spannend zijn, omdat er geen bass is.
In een aantal topics lees ik dat je op de één of andere manier de audigy op "Movie Mode" zou moeten kunnen zetten in de Surround Mixer. Ik heb uren gezocht, in alle Creative progjes die ik bij m'n audigy kreeg, maar daar zie ik geen enkele feature die hier ook maar bij in de buurt komt.
In het grote SBlive! / Audigy topic las ik ook al vaag wat over aangepaste drivers, maar wat daar precies het nut van is kon ik zo niet vinden.
Het 5.1 setje is sowieso niet defect, evenals de audigy zelf. Tijdens de Creative Demo's werkt de subwoofer namelijk wel gewoon zoals het hoort. Ook lijkt het me niet dat de center-speaker is verwisseld met de subwoofer, want ik hoor gewoon "links voor" uit m'n middelste speaker komen, niet uit m'n sub.

Mijn vraag: Hoe krijg ik m'n audigy zover dat hij de subwoofer gewoon aanstuurt?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Welke drivers/besturingssysteem gebruik je? Bij mij draait 'ie best met alle updates/nieuwste drivers van zowel creative als windows.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:05

BioHazard

*\o/*

Tis ook altijd gekloot met Creative sound settings! Ik zette mun sound op 5.1 en toen deed ie ut weer overal, in Winamp en alles deed ie ut weer! :/

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Nergens last van. Vaag hoor. Mijn audigy staat gewoon op 5.1, en mijn Z-680 op "direct" input, de 6 kanaals ingang dus. Als ik dan gewoon 2 kanaals materiaal heb, doet mijn sub het gewoon.

Heb je bass-redirect in je Surround Mixer aan staan ofzo? Of Subwoofer volume helemaal dicht?

Aannames zijn fataal.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Drivers: Origineel, geleverd bij Audigy. Zal zo de nieuwste eens proberen.

Subwoofer staat in mixer gewoon aan, en bass-redirect heb ik wat mee zitten proberen, maar dat helpt niets.
Speaker settings staan trouwens op 5.1, zoals het hoort

micheljansen.org

• Par_Martinos
  • Niet online
[off-topic]tja, als je nergens in gelooft, lukt er ook niets!Het geloof is gebaseerd op hoop en hoop doet leven.[/off-topic]

[ Voor 20% gewijzigd door Par_Martinos op 06-08-2003 13:06 ]

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:05

BioHazard

*\o/*

Kheb dezelfde setup als Gameover! EN zo werkt ie nu bij mij ook weer! Ik had op een gegeven moment ook geen sound en toen zette ik alles op 2.1 en toen weer op 5.1 :) ! En thats it!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Par_Martinos schreef op 06 augustus 2003 @ 13:05:
[off-topic]tja, als je nergens in gelooft, lukt er ook niets!Het geloof is gebaseerd op hoop en hoop doet leven.[/off-topic]
Euhm, ja, en hoe gaat m'n audigy het daardoor weer doen :?
Bi0Hazard schreef op 06 augustus 2003 @ 13:26:
Kheb dezelfde setup als Gameover! EN zo werkt ie nu bij mij ook weer! Ik had op een gegeven moment ook geen sound en toen zette ik alles op 2.1 en toen weer op 5.1 :) ! En thats it!
Lekker logisch :P
Ga het even proberen...

micheljansen.org

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Had zelf ook eerst problemen met "hoeveel boxen zei je ook al weer" ...maar met de laatste update erover was dat opgelost!

Om je subwoofer goed te gebruken in stereo modus moet je in EAX effe instellen dat hij via CMMS 3D, via CMMS 2 modus de stereo over je vijf boxen moet verdelen! Dan gaat de subwoofer ook mee :-)

There is no place like ::1

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Hmmz, met m'n audigy 1 kan ik deze setting nu niet vinden.
Straks had ik er een audigy 2 in zitten, dus het kan zijn dat die optie alleen daarbij aanwezig was.
Waar zit deze optie bij de audigy 1?

micheljansen.org

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

dawuss schreef op 06 August 2003 @ 14:19:
Hmmz, met m'n audigy 1 kan ik deze setting nu niet vinden.
Straks had ik er een audigy 2 in zitten, dus het kan zijn dat die optie alleen daarbij aanwezig was.
Waar zit deze optie bij de audigy 1?
EAX controle, ..misschien heeft de audigy twee geen CMMS...zou jammer zijn, dit zet namelijk 2 punts geluid om naar...wat voor soort speaker configuratie hebt!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Nog iets vreemds: Als ik de 'digitale' aansluiting in de subwoofer lostrek (dat oranje stekkertje) dan neemt de subwoofer ineens wel het geluid over. Vreemd genoeg lijkt het dan wel nog steeds alsof ik 6 kanaals geluid heb, want er komt nog steeds geluid uit de center speaker :? Als ik datzelfde stekkertje uit de audigy trek werkt dit grapje niet.

Ik heb het nu min of meer opgelost door met de nieuwste drivers een beetje rond te spelen met 'basomleiding'. Niet echt een nette oplossing, maar het werkt.

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
swampy schreef op 06 August 2003 @ 15:12:
[...]

EAX controle, ..misschien heeft de audigy twee geen CMMS...zou jammer zijn, dit zet namelijk 2 punts geluid om naar...wat voor soort speaker configuratie hebt!
De audigy 2 had dit juist wel. Bij de Audigy 1 kan ik dit telkens niet vinden.
AARGH, ik kan die EAX controle niet vinden. Waar zit die nu?

[ Voor 9% gewijzigd door dawuss op 06-08-2003 15:24 ]

micheljansen.org

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

dawuss schreef op 06 August 2003 @ 15:21:
[...]

De audigy 2 had dit juist wel. Bij de Audigy 1 kan ik dit telkens niet vinden.
AARGH, ik kan die EAX controle niet vinden. Waar zit die nu?
Kijk in je start menu....het MOET er zijn, zelfs de audigy 1 heeft EAX

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
ik heb alleen EAX goldmine, da's een demo, en eax controlpanel, waar niets over CMMS te vinden is, en niet de EAX console, die ik bij de audigy 2 had.

micheljansen.org

• Par_Martinos
  • Niet online
Dit zag ik nergens staan, het klinkt n00b-achtig, maar de oplossing kan in een klein hoekje zitten: Staan je luidsprekerinstellingen in Windows wel op 5.1? De creative demo's passen dat volgens mij zelf aan, maar daarna springt 'ie weer op 'standaard' (Mijn 4.1 werkt altijd als een 2.1, zonder dat aan te passen.)

[ Voor 16% gewijzigd door Par_Martinos op 07-08-2003 08:56 ]

Pagina: 1