Ik ben bezig om een soort van tijdelijk winkelwagentje te maken waarin alles word bijgehouden nou wou ik dit doen door de gegevens bij te houden in een sessie variabel. Dit gaat allemaal wel goed.
Als ik de regel opvraag van het sessie variabel dan krijg ik 33235,1|23424,2| etc.
Het probleem kom alleen bij het laatste stukje code waar ik het artikel wil splitten van het aantal. En deze vervolgens in een array variabel wil hebben.
Hij geeft de foutmelding "Subscript out of range: '[number: 0]'" Wat doe ik hier nu fout, weet dat mijn array out of range is geraakt maar hoe kan ik dit oplossen?
De complete code van de pagina staat hieronder
Als ik de regel opvraag van het sessie variabel dan krijg ik 33235,1|23424,2| etc.
Het probleem kom alleen bij het laatste stukje code waar ik het artikel wil splitten van het aantal. En deze vervolgens in een array variabel wil hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| For each i in spliting dim Myarray myarray = Split(i, ",") Response.write "<br>Product ID= " & myarray(0) & "Aantal= " & myarray(1) response.write"<br>" next |
Hij geeft de foutmelding "Subscript out of range: '[number: 0]'" Wat doe ik hier nu fout, weet dat mijn array out of range is geraakt maar hoe kan ik dit oplossen?
De complete code van de pagina staat hieronder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <%
Dim Artikel, Aantal
Artikel = request.QueryString("artikel")
Aantal = request.QueryString("aantal")
IF NOT artikel = "" THEN
session("winkelwagen") = session("winkelwagen") & Artikel & "," & aantal & "|"
END IF
Response.write session("winkelwagen")
inkar = session("winkelwagen")
spliting = Split(inkar, "|")
For each i in spliting
dim Myarray
myarray = Split(i, ",")
Response.write "<br>Product ID= " & myarray(0) & "Aantal= " & myarray(1)
response.write"<br>"
next
%> |
I just wanna make fake love to you...