Calitomnication schreef op 06 August 2003 @ 09:34:
[...]
Knal de functies van je camera uit je hoofd en vooral veel oefenen. Dat is het belangrijkste wat er is. In het begin zul je zien dat je foto's erg onscherp zjin, gewoon doorschieten. Voor functies toch even de handleiding lezen en dat met name de hoofdfuncties, de rest leer je wel door het werken met...
Alle functies die nodig zijn op de automatische stand die ken'k nu wel, dus het echt gebruiken van de camera snap'k alwel. 'k Moet enkel nog op zoek naar AiAF en wanneer die 9puntsfocus gebruiken en wanneer de standaard shit enzo. Maar dat staat wel in het boekje heb'k al gezien dus lukt nog wel.
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 09:37:
en hoe zit je met je foto-opslag? Veel kaartjes, een laptop/imagetank? Als je een laptop bij je hebt kun je direct je resultaten fullscreen bekijken en daardoor dus snel leren...
Ik neem oftewel een 256MB of 2x 128MB mee voor 3 tot 4 weken vakantie (hangt maar af hoe lang me geld meegaat). Kom ik hopelijk mee toe.
Op de dropzone is wel een computer dus kan'k wel foto's bekijken enzo, maar denk niet dat er inet is dus zal'k wel alles op de CF kaart moeten stokkeren
Ik ga zelf de vrijeval cursus volgen dus moet me koppie er nog echt bijhouden.. NO WAY dat ik dus een camera mee naar boven neem. Video van me eerste en derde sprong heb'k toch al.
Hoe bedoel je horizon op 1/3 houden? Bedoel je 1/3 van de foto moet lucht tonen? Of net andersom?
Floris schreef op 06 August 2003 @ 09:40:
Les 1: Blijf van de M stand weg, als je nieuw bent helpt dat niet echt.
Les 2: Je flitser komt niet verder dan een meter of 3-4
Les 3: Kijk gewoon naar je schermpje, maak de foto en kijk dan naar het resultaat: komt dat niet overeen? -> Opnieuw proberen.
M-stand? Wat is dat? Ik dacht er nog wel aan om dadelijk nog snel een tripod gaan te halen om mooie 360° (stitched) foto's te kunnen nemen zonder al teveel moeite.. heetf het daar mee te maken? Is zo'n tropid van 15cm trouwens nuttig? Ok, moet je wel op je buik gaan liggen, maar is zo'n ding voldoende voor die paar pics of is alles anders dan een echte tripod waardeloos?
Flits ga'k niet zo enorm veel nodig hebben maar 'k zal er rekening mee houden.
Hoezo kan een foto niet overeenkomen met wat er op het schermpje staat als je afdrukt? Schermpje is trouwens toch te klein om echt te zien of iets scherp getrokken is enzo denk'k, niet?
Nog enkele concretere vragen:
Hoe neem'k een foto van een parachutist in de lucht? Da's dus 99% van de foto zeer heldere lucht met een donker plekje (de parachutitst). Kan dit wel?
Hoe neem'k het best foto's van een zonsondergang? Is elke avond wel een sunsetload en het is érg knap om iemand te zien landen met een zonsondergang achter zich. Of misschien zelfs al als ze nog in de lucht hangen.