[SecurID cards] Heeft RSA monopolie positie?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Eigenlijk een hele korte vraag voor onze ACE/RADIUS server. We gebruiken hiervoor nu de SecurID cards van de fabrikant RSA, alleen wij zijn totaal niet te spreken over de klantvriendelijkheid en de kwaliteit van het product.

Zijn er ook andere fabrikanten welke deze cards maken en die ook te gebruiken zijn in op RADIUS/ACE server?

Iemand hier bekent mee?

Ps: De cards die we nu krijgen die zijn binnen een jaar weer defect. Dit kan natuurlijk niet, maar ja fabrikant wil niks verder doen. Ze verstrekken ons alleen nieuwe cards .. die ook weer binnen een jaar defect zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 06-08-2003 09:46 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Even voor de goede orde : Die dingen die om de 30 seconden een ander getal geven ? Of van die dingen die een response geven als je wat inklopt ? Ik haal ze namelijk altijd door elkaar :)

Indien de eerste : Er zitten patenten op, dus andere fabrikanten mogen ze niet fabriceren. Het algoritme is in grote lijnen wel bekend, dus wat dat betreft geen probleem.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Wij gebruiken ze hier ook van RSA. Die leven toch wel langer dan 1 jaar. Wat doen jullie gebruikers er in godsnaam mee dan?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Die ik toendertijd van Oprit gekregen had, voor het internet, hield er precies mee op, toen de hoidbaarheidsdatum achterop verstreken was. Bij een enkeling was de batterij eerder leeg.
Ik heb dat blauwe ding zo'n 2 jaar gebruikt (dat ding wat telkens een ander getal gaf) en daarna nog zo'n kleine 2 jaar zo'n ding waarop je telkens een code in moest typen (die je ook bij een aantal online-banken kreeg) en die heb ik daarna weer in moeten leveren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Shuriken schreef op 06 August 2003 @ 10:34:
Wij gebruiken ze hier ook van RSA. Die leven toch wel langer dan 1 jaar. Wat doen jullie gebruikers er in godsnaam mee dan?
Niks bijzonders. Dat is nou juist het lastige er van. We hebben dus een enquete gehouden met een aantal vragen om hier via wat tricky vragen achter te komen, maar het blijkt dat ze er nog beter mee omgaan, dan met hun eigen kind :)

Ik denk dat wij behoorlijk in de categorie bad luck vallen. Maar ja dat geeft nog niet RSA een reden om ons niet beter te behandelen (long history)

BTW.. het gaat hier om niet meer dan 10000 gebruikers :)... Wij maken voor al gebruik van Thin Clients (based on linux / ook de clients, voor meer info www.ltsp.org) oplossingen met dus SecurID cards.. (werkt trouwens perfect.. alleen dus de administratieve lompslomp zijn we zat!)

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 06-08-2003 10:57 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
TD-er schreef op 06 August 2003 @ 10:42:
Die ik toendertijd van Oprit gekregen had, voor het internet, hield er precies mee op, toen de hoidbaarheidsdatum achterop verstreken was. Bij een enkeling was de batterij eerder leeg.
Ik heb dat blauwe ding zo'n 2 jaar gebruikt (dat ding wat telkens een ander getal gaf) en daarna nog zo'n kleine 2 jaar zo'n ding waarop je telkens een code in moest typen (die je ook bij een aantal online-banken kreeg) en die heb ik daarna weer in moeten leveren.
Oprit? Ken ik niet, maar dat is goed ;).. ik neem aan www.oprit.com?

• Shuriken

Shuriken

We hebben hier wel een klein aantal wat kapot gaat. Maar dat aantal is verwaarloosbaar.

Ik had er laatst een die versprong niet meer. Bleef alleen maar op 1 nummer staan :P

• Hurricane
  • Laatst online: 01-08 09:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb er ook 1 van mijn werk die nu al 3 jaar meegaat. Als je hem een tijdje niet meer hebt gebruikt kan het wel eens voorkomen dat hij niet meer sychroon loopt met de server, dan is dat na 1 belletje binnen 5 minuten opgelost. Verder nooit problemen gehoord hier bij mijn collega's.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Maar goed alleen Oprit is dus een andere mogelijkheid?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 21:00

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die dingen gebruiken wij ook over het algemeen nooit problemen mee. Maar ik ben gebruiker en geen admin dus moeilijk te zeggen

• Shuriken

Shuriken

Ik bedenk me net dat je van RSA ook Soft Tokens kan gebruiken. Dat is een stukje software. Het nadeel is alleen wel dat die behoorlijk vaak gesynchroniseerd moeten worden.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Trouwens dat Oprit verhaal is ook gewoon RSA tokens... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 06-08-2003 12:47 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OH

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

wij gebruiken deze ook.. van de ongeveer 1000 die er uitgeleverd zijn, zijn er minder als 5 teruggekomen..maar die waren ook flink mishandeld..

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 15:53

Whizzer

Flappie!

De enige echte concurrent van RSA is Vasco, wordt veel gebruikt door banken (Rabo en ABN), echter verkeren die momenteel (zeg maar net zoals de rest van de wereld) in een niet zo fijne financiele situatie, daarom zijn wij nog maar even bij RSA gebleven....

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
The Real Falcon schreef op 06 August 2003 @ 12:47:
Trouwens dat Oprit verhaal is ook gewoon RSA tokens... :(
Klopt, Oprit was de internetprovider (via de universiteit, RuG, Groningen). Ik gaf alleen aan dat ze bij ons wel lang bleven werken, niet dat ze van het merk oprit waren... sorry voor de verwarring :/

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
-per direct 500 kaarten met langere looptijd om onze acute problemen op te lossen,
-er worden andere cards ter berschikking gesteld, iets dikker doordat een standaard batterij wordt gebruikt. De oude cards hadden een speciale batterij die de problemen veroorzaakte,
-we krijgen de beschikking over een buffervoorraad van RSA voor het geval we weer in de knel dreigen te komen.

Nou RSA heeft eindelijk DE oplossing gegeven! :).. dus hierbij wij zijn hopelijk nu weer happy!

Verwijderd

Die dikkere cards hebben weer andere problemen doordat mensen ze als sleutelhanger gaan gebruiken wat nogal slecht is voor het display.

• Krypt
  • Laatst online: 05-08 22:22
Ik heb 3 verschillende RSA tokens gehad.. 1 platte; die leek op een rekenmachientje zonder knopje.. Dat ding was dus zo kapot door m'n te kleine compaq laptop tas.. De 2e heeft het iets langer uitgehouden..

De 2e was die dikke die je als sleutelhanger kunt krijgen; maar je had ze eerst met een rode opdruk.. Dat ding was niet kapot te krijgen en daarmee heb ik dus enkele jaartjes (2,5 a 3 ofzo) gebruikt totdat ie verlopen was.

Toen ook weer een dikke (als sleutelhanger) alleen met een blauwe opdruk; na 2 maanden kon ik weer een nieuwe ophalen omdat het displaytje voor de helf uitgevallen was.. Nu werk ik al weer een tijdje met een nieuwe met een blauwe opdruk, maar dan wel met een beschermhoesje erbij die je nu van de RSA krijgt...

open dat ie het ook een tijdje uithoudt..

Pvouput live

Pagina: 1