Toon posts:

[Nero 6.0.0.11] Kan databestand van 700 MB niet branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een bestand van precies 700 MB. Als ik probeer om dit met Nero 6 op CD te branden, dan breekt het programma bij 98% opeens spontaan af met een "write error". Om mijn CD-Writer (Liteon 48-24-48) uit te sluiten als oorzaak, heb ik een paar andere bestanden van rond de 700 MB gebrand; deze gaan wel allemaal goed.

Ik probeer het bestand te branden in ISO 9660 formaat, Mode1. Gewoon een data-cd dus. Heeft iemand een idee waarom dit niet lukt?

PS: Uitgebreid zoekwerk heeft helemaal niks opgeleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 09:12 ]

Verwijderd

Werkt je cd dan? Ik heb dit soms ook maar dan werkt mijn cd toch nog wel. Misschien moest alleen de lead-in lead-out nog gebeuren en kan je dit manueel doen bij schijfinfo...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet geprobeerd of de CD werkt. Ik ga de file straks eens op een CDRW van 700 MB zetten, en het proberen.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 10:26
Kan je die ISO wel mounten? :?
Wellicht is die ISO wel corrupt. :o

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen ISO, maar een gewone AVI, die van begin tot einde goed speelt.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Vreemd, ik heb er nog totaal geen probleem mee gehad. Misschien dat het in de volgende release wel gefixt wordt.

Profile

Verwijderd

een avi van 700MB heeft meer ruimte nodig op je CDtje dan dfie 700MB.
Zet in nero de overburn funktie aan, dan zal het wel gaan.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:31

Ankh

.Howdy

hoe staat het balkje van nero? over de rode heen??? want je hebt namelijk 2 verschillende B, wat beetje irritant is met nero naar mijn mening.. tjeck dat ook eens

Verwijderd

Topicstarter
Seven_NL: je bent in de war met audio. Een audio-CD is groter dan 700 MB, omdat er meer bytes in een sector gaan. Dit is echt gewoon een AVI van 700 MB, en als die als ISO9660 gebrand wordt, dan is hij ook op de CD 700 MB.

Scarab: Het balkje loopt precies tot aan de rode streep. Als ik ga branden, dan zie ik in de compilatie rechtsboven ook staan: 700 MB, 79:59 mins. De file zou gewoon moeten passen.

Ik heb de overburn functie aanstaan, tot 83:00 minuten. Ik heb ook al files van 82 minuten zonder problemen gebrand; net weer 3 bestanden die goed gaan. Nu ga ik deze op CDRW proberen.

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Tja, kan denk ik aan meedere dingen liggen. Probeer het eens met een ander type/ merk CDR schijfje of andere firmware van je brander. Of probeer het eens met een demo-versie van een ander brandprogramma, als het hiermee wel werkt weet je iig waar het aan ligt.

Kwestie van mogenlijkheden wegschrappen he :)

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Misschien een harde schijf controle uitvoeren. Als het alleen dat bestand is die dat doet, dan kan het bestand misschien niet goed worden gelezen.
Want je zegt het zelf al, andere bestanden van die grootte brand Nero wel.

There could be only one, too bad it wasn't me

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:31

Ankh

.Howdy

ok, er kunnen altijd cd's tussen zitten die verkeerd zijn. gebeurt wel vaker bij spindels.. (altijd 1 tot 2 % verlies.) Trouwens probeer de film eens te spelen op je pc? dus die gebrand is en kijk eens aan het einde. soms kan het zijn dat nero fout geeft. maar wel gewoon doorbrand en dan bij die 98% (de lead in / lead out) de fout in gaat.. tjeck het dus even.. gebeurt bij mij ook soms
Pagina: 1