[EL] Condensator 1500uF/10V gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15
Weet iemand misschiein waar ik deze kan krijgen?

Condensator\Elco:

Het enigste wat er op staat is:
1500uF\10V
105 Graden Celcius
Verder is het een rechtopstaande condensator van ongeveer 1cm hoog

Ik heb al gezocht onder:
www.conrad.nl
www.goolgle.n

Bijde helaas zonder resultaatl

Deze condensators komen uit een HP Vecrtra PIII 550 PC.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
Sorry, denk dat dit forum beter onder Mobo's kan

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86737

Heb je al bij Nedis of Farnell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
Kon niet op die naam komen. Farnell.. nu weet ik het weer. Zal even kijken

edit:\\ gekeken maar helaas ook niets gevonden

[ Voor 26% gewijzigd door SdR op 06-08-2003 08:12 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je mag ook een iets grotere condensator pakken hoor :) Dus 1500µF/16V, 2200µF/10V of zelfs 2200µF/16V. Dat laatste is niet echt aan te raden, maar het werkt wel :Y)

Dit topic hoort inderdaad niet echt hier in Overige Hardware en ook niet in Processors, Mobo's & Geheugen, maar wel in Casemodding & [b]Elektronica[/b] B) Een move dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
Ben ik nou zo blind of staan er nou nergens prijzen online???
Iemand een richtprijs?

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hooguit een eurootje of twee :)

http://www1.nl.conrad.com...E10000000A010251&x=33&y=1
Check pagina 5 voor een 2200µF/16V exemplaar (EUR 0,51).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

www.electronicaonline.nl 1500uf staat niet tussen 'enkele voorbeelden', maar ff mailen zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
Heb net ff aanvraag gedaan voor deze condensator. Maar alles duid er op dat deze niet meer leverbaar zijn.

Dan ga ik denk ik maar voor de 2200uF\1-V variant 105gradan. €0,60 per stuk
Weten jullie zeker dat dit geen problemen gaat opleveren. (jaja ok 100% zeker weet je t nooit)

[ Voor 21% gewijzigd door SdR op 06-08-2003 08:41 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SdR schreef op 06 August 2003 @ 08:23:
Ben ik nou zo blind of staan er nou nergens prijzen online???
Iemand een richtprijs?
Volgens mij ben je best wel blind B) De prijzen staan gewoon op de Conrad en Farnell sites en dan kun je zelf wel een richtprijs bij bedenken :)

En ik heb zojuist ook op de Farnell site gekeken en de 1500µF/10V is er echt wel te vinden .. Het kost er 81 eurocent per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 22:55

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Farnell ordercode 769071, kosten per stuk EUR 0,84. Je zou er inderdaad ook andere op kunnen zetten, maar kijk eerst naar de afstand tussen de aansluitingen, en de diameter van de elco. Zou zonde zijn als het er allemaal niet op past...

Je zou zoals eerder genoemd ook een andere waarde (hogere capaciteit of hogere spanning) op kunnen zetten, maar vooral hier letten op de afmetingen.

(De genoemde cap hoeft niet te passen, is slechts een voorbeeld, maar wel een goede: Low Impedance en 105 gr Celcius goed voor demping van schakelende voedingen).

I like it red, with 150 bhp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Waarschijnlijk zit de elco in de voeding van je mobo. Dan kan een iets hogere waarde heel waarschijnlijk geen kwaad (maar weet het niet zeker). Spanning maakt totaal niet uit, je zou zelfs een 1000volt variant kunnen pakken, alleen past die waarschijnlijk niet (is een beetje te groot). Spanning heeft namelijk niks te maken met de eigenschappen, alleen met welke spanning hij kan verdragen.
Ik zou als ik jou was een 2200µF/16Volt pakken, of vragen aan de locale electroboer of hij een 1500µF kan bestellen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45984

Ik heb vorige week nog een stel condensators gehaald bij de electroboer (Westerhof, Helmond, NB)
Daar kosten ze rond de €0,95 per stuk.

Toen had ik een moederbordje gemaakt van een IBM Netvista, had bolle condensators en kreeg spontane resets.
Heb er als vervanging 4x 2200µF/16Volt en 6x 1500µF/16Volt gekocht (precies dezelfde afmetingen).

Netjes de oude losgesoldeerd met een kleinere soldeerbout, de nieuwe erop gezet, en voila: het bakje draait geweldig als servertje/router :Y)

offtopic:
Ik ging de dag erna terug naar de winkel waar ik die kast gekocht had, kreeg ik een optische muis voor niks mee voor de moeite :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Als er 1500µF/10V origineel ingezeten heeft kun je die wel vervangen voor een 2200uF/16V. Het probleem zal misschien zijn om hem passend te krijgen, vooral als er bijv. 4 op 1 rij staan, maar dat kun je oplossen door ze om en om aan de voor/achterzijde van het mobo te plaatsen. Let wel bij plaatsing op de polariteit!

Zie voor tips/naslag: Elco geploft op videokaart.
Pagina: 1