Toon posts:

[Router] Configtool met goeie status...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het oog op een 3 tal routers, alleen ik kan iets niet vinden op internet over die routers.

De routers:
DrayTek Vigor 2200E - Pricewatch
-> Syslog support for easy log-management of VPN and firewall

DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S - Pricewatch

Sweex breedband router + 4 poort switch - Pricewatch *
* pricewatch heeft alleen de sweex MET printerserver, dus de link naar pricewatch is incorrect
code:
1
2
3
4
Monitoring
-> DHCP Client Log
-> Security Log
-> Device/Connection Status

Wat wil ik hebben?
Ik ben opzoek naar de configuratiemenu's cq logfuncties die in de routers zitten, ik wil een router hebben die deze functies kan inlezen via iets op de router(configtool ofzo).
• Downloadsnelheid op het moment
• Uploadsnelheid op het moment
• Totaal aantal MB/GB gedownload deze maand
• Totaal aantal MB/GB geupload deze maand

Ik kan gewoon niet met voldoende zekerheid zeggen dat er op deze routers de opties zitten die ik er graag bij zou willen hebben. Dit ivm intranet website opbouw(ik haal de gegevens dan uit de router mbv php).

Ik heb ergens een sitecom router geinstalleerd, alleen ik kan er nou even niet bij komen om het na te kijken. Pas over +/- 4 weken weer.

Verwijderd

Als de router snmp ondersteunt (deze 3 niet), kun je van alles uitlezen.
Zo kun je bijvoorbeeld met rrdtool mooie grafiekjes maken.
Als je wilt leg ik je wel het een en het ander uit op msn (je staat toch in mijn lijst ;))
Kan eventueel ook voorbeelden laten zien zoals het er hier uit ziet...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 03:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 03:21:
Als de router snmp ondersteunt, kun je van alles uitlezen.
Als je wilt leg ik je wel het een en het ander uit op msn (je staat toch in mijn lijst ;))
Bron: Whatis.com
Simple Network Management Protocol

Simple Network Management Protocol (SNMP) is the protocol governing network management and the monitoring of network devices and their functions. It is not necessarily limited to TCP/IP networks.

SNMP is described formally in the Internet Engineering Task Force (IETF) Request for Comment (RFC) 1157 and in a number of other
Lijkt me makkelijk als het draait ;)

Ik zal morgen een kijken welke van de 3 routers SNMP ondersteunt, neem jij contact op? ben morgen thuis denk ik.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 03:21:
Als de router snmp ondersteunt (deze 3 niet), kun je van alles uitlezen.
Sorry maar de Draytek Vigor 2200E ondersteunt wel degelijk SNMP

Dit is alleen in de allerlaatste firmware disabled vanwege mogelijke DDoS vulnerabilities. Maar verder is ie compleet SNMP capable

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Kan je die in de laatste firmware aanzetten of moet je gewoon de 1nalaatste gaan flashen?

Verwijderd

ga es bij motorola of alcatel kijken.. hebben best wel bruikbare spulletjes.. Ik betaal liever meer voor mijn Cisco persoonlijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 11:09:
ga es bij motorola of alcatel kijken.. hebben best wel bruikbare spulletjes.. Ik betaal liever meer voor mijn Cisco persoonlijk
motorola + alcatel website's zijn onoverzichterlijk en ik krijg er geen ADSL/Kabelmodem gevonden, heeft Cisco goedkope routers die dit kunnen zonder dat ik 500 euro kwijt ben voor het aanschaffen van de router?

Ik heb op mijn werk ergens een oude niet ingebruik zijnde oude Cisco ISDN router staan, goed ding en goeie configuratiemogelijkheden, maar prijzig.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

Beaves

Usque ad Finem

Netgear routers hebben wel een aantal logfuncties, zoals mailtjes kunnen sturen met daarin het aantap potscans bijvoorbeeld en je kan in de webinterface zien hoeveel er gedownload/geupload is, alleen worden die counters bij een herstart of opnieuw opbouwen van de verbinding weer op 0 gezet. Niet echt wat je zoekt volgens mij.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een optie die er bij is gekomen, als hij het herstart dat het op 0 staat, nouja jammer dan. Ik restart mijn router denk ik toch niet.
Zolang ik maar ERGENS kan zien hoeveel er gedownload is/wordt, de webinterface open ik wel zonder enig probleem. Als een router dan ook nog SNMP heeft is het helemaal mooi.

Ilja je zou contact opnemen? ;)
ik kon je niet vinden in mn lijst, dus opnieuw toegevoegt, hopelijk het goeie mailadres genomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 13:48:
[...]

motorola + alcatel website's zijn onoverzichterlijk en ik krijg er geen ADSL/Kabelmodem gevonden, heeft Cisco goedkope routers die dit kunnen zonder dat ik 500 euro kwijt ben voor het aanschaffen van de router?

Ik heb op mijn werk ergens een oude niet ingebruik zijnde oude Cisco ISDN router staan, goed ding en goeie configuratiemogelijkheden, maar prijzig.
zoals ik al zij betaal ik liever meer voor cisco omdat ik ten eerste script overzichtelijker vind dan een webinterface en ten tweede heb ik de ervaring dat ik langer plezier heb met cisco dan met een ander merk..

tevens is overzichtelijkheid smaakgevoelig en hebben zij wel degelijk kabel en DSL routers/modems

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 15:00 ]

Pagina: 1