Zenders korreliger dan bij buurjongen

Pagina: 1
Acties:

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik thuis tv kijk dan krijg ik wel mijn zenders gewoon te zien, maar een beetje korrelig. Bij mijn buurjongen is alles lekker soepel te zien. Een versterker vlak bij mijn tv'tje heeft geen enkele invloed gehad.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

heeft dat buurjongetje soms ruisonderdrukking op zijn tv zitten en jij niet ?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Bel naar je kabelboer, zeg dat je signaal ruk is, vaak kunnen ze er wat aan doen ( als ze willen)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Een versterker moet je [zeker met hf] zo dicht mogelijk bij de bron plaatssen ruis wordt nl ook meeversterkt waardoor dus de signiaal-ruis verhouding niet veranderdt als die ruis ook voor de versterker zit :)
Let er ook op dat het ingangs signiaal voor de versterker niet te groot is! veel hf versterkers gaan daardoor juist nogmeer storing veroorzaken.
Oversturen, issuh netzoiets als je volumeknop harder zetten dan je audioversterker kan leveren, dat gaat ook kraken.

Powered bij meergranenbrood.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Waarschijnlijk heb je meerdere TV's op die ene kabel zitten(dmv splitters), je zou een goede TV-signaal versterker moeten kopen voor een beter resultaat. Deze apparaatjes kosten iets van 100 piek en je heb super beeld...

Dit heeft je buurjongen waarschijnlijk ook!

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Verwijderd

Kun je eigenlijk bij de gemiddelde versterker ook instellen hoe sterk het signaal versterkt moet worden? Want te sterk signaal = strepen

Verwijderd

Eerst ff test kabeltje maken (meter of zo) en tv aansluiten op op de plaats waar de kabel het huis binnen komt.
Als het slecht beeld geeft; de kabelboer bellen. Bij sommige kabelboeren moet je dokken als de storing aan jouw kant zit :(

Als het geen slecht beeld geeft ligt het dus aan jouw kant. Een versterker moet je aansluiten waar het tv signaal het huis binnen komt.(dat kassie dus)
Ook gas- verwarming- & waterleidingbuizen kunnen storen. (werken als een antenne en nemen singaal weg)

Verwijderd

er kan ook ergens de afscherming een beetje kortsluiting maken met de kern...Of oude gecorodeerde stekkers zijn ook vaak probleemgevallen...
Pagina: 1