Toon posts:

amd xp2600+ op 1.2 ghz ??

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey :)
ik heb enkele dagen geleden een nieuwe cpu (athlon xp2600) aangeschaft, (met toebehoren), alles inelkaar gezet, en het werkt..

alleen kom ik tot de schrikbarende ontdekking dat mn proc maar op +/- 1.2 ghz loopt..
in bios kan ik ook weinig veranderen, fsb staat vast en een multiplier IS er niet eens..
kan iemand mij aan een oplossing helpen? bij voorbaat dank, want ik heb niet echt een idee wat ik ermee aan moet..

mn setup;
cpu athlon xp 2600+
mobo ecs l7vta2
512 meg geheugen, dit alles op 333mhz..

en verder een cheapo 64 mb geforce kaartje en een sblive, maar ik denk niet dat dat verder van belang is..

bij voorbaat dank!

bas

Verwijderd

je hoort zover ik weet die fsb op 133 te kunnen zetten en je multiplier is als het goed is iets van 14.5 schat ik

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
euh...., kan je mobo deze proc zeker aan? (you never know :+ )
staat de jumper op je mobo niet toevallig op 100Mhz?
kan je in je bios niet met een setting schuiven dat je alles zelf in kunt stellen, zodat de fsb+mp beschikbaar komen?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

1Kijk eens in je boekje van je mobo of er een jumpertje zit voor een zgn 'savemode', waarbij de fsb standaard op 100mhz loopt?
2 heb je een nForce2 mobo?
3 heb je al geprobeerd de fsb frequentie om te zetten naar manual zodat je hem _wel_ kan veranderen?
4 heb je al gekeken bij 'frequenties en voltages' (oid) in je bios zodat je wel de multiplier kan veranderen(niet dat het daar aan ligt hoor)

graag ff de vraagies beantwoorden...

[ Voor 86% gewijzigd door w0w op 06-08-2003 00:08 ]

• Crash
yojordi schreef op 05 August 2003 @ 23:57:
OMG _zucht_ here we gooooo again.......
probeer eest eens de search en een wereld gaat voor je open!

modje... slotje?
ok, reageer dan niet of kom dan met een linkje naar een ander topic waar het wel in staat! :|
want hiermee wordt de TS niet geholpen, en is je reply ook nog eens volkomen overbodig!
(evenals de mijne nu helaas...)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe.. :D heb nog even gekeken op amd's site.. en euhm hij stond bij de recommendations, dus ik denk dat dat wel snor zit :)

maarehm,
ik heb idd nix met jumpers gedaan dus dat zou goed kunnen.. ging er sortof vanuit dat dat wel in bios kon.

echter, (dit is het gedeelte waar het bij mij warrig word zegmaar) mn cpu/mobo/geheugen zijn allemaal op 333 mhz.. zou mn fsb dan niet ook op 333 mhz moeten kunnen? of ben ik even abuis hier :)

overigens zag ik in bios een optie 'cpu clock speed'. zou dit gelijk staan aan fsb?
en, hoe zou ik die multiplier-optie tevoorschijn kunnen toveren? ik zie zo gauw in mn bios niet iets staan dat erop duidt..

nogmaals dank ;)

• Crash
hangt ervan af :)
heb je de XP2600+ variant met een 266Mhz fsb, of een met 333Mhz FSB?

ik ben verder totaal niet bekend met jouw merk moederbord, dus daar kan ik je verder niet mee helpen...
kun je mischien eens kijken en daarna hier posten wat je allemaal onder die ene setting kunt instellen? (dus die 'cpu clock speed')

[edit]
zie nu opeens in de pricewatch dat de 266Mhz varianten er niet meer zijn?

[ Voor 76% gewijzigd door Crash op 06-08-2003 00:09 ]

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Zitten jumpers op je bord ofwel jp3 en jp5 zijn voor je fsb. Ik weet het niet precies op welke fsb die 2600+ moet draaien maar jp3 op 2-3 en jp 5 op 1-2 voor 133 MHz en jp3 op 2-3 en jp 5 op 2-3 voor 166 MHz. ZE zitten in de buurt van je ide connectoren voor manual zie: ftp://ftp.ecs.com.tw/manual/eng/l7vta10beng.zip

[ Voor 4% gewijzigd door marrekau117 op 06-08-2003 00:09 . Reden: Leestekens >:) ]

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
heb dezelfde proc en mijn moederbord draait op 166 Mhz en multiplier geloof ik 12.5, weet niet zeker. Misschien heb je iets aan die info.

Verwijderd

Topicstarter
hey.. euhm

1.ik heb geen savemode jumpertje, ik heb zowiezo 3 jumpers, 1 om cmos te resetten, en 2 voor (tatatadaa) cpu frequency (ik denk dat dat fsb moet voorstellen)..
2. ik heb ook geen nforce mobo voor zover ik weet..
3. euhm dat is het ding dus juist; er zit geen 'manual' iets op..
4. jah daar heb je dus 1 setting die 'cpu clock speed' heet en die kan ik van 100 (waar ie nu op staat) tot 132 zetten..

verder euh ik heb een 333 fsb athlon jah :)

dank u nog maar weer :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 00:35:
hey.. euhm

1.ik heb geen savemode jumpertje, ik heb zowiezo 3 jumpers, 1 om cmos te resetten, en 2 voor (tatatadaa) cpu frequency (ik denk dat dat fsb moet voorstellen)..
2. ik heb ook geen nforce mobo voor zover ik weet..
3. euhm dat is het ding dus juist; er zit geen 'manual' iets op..
4. jah daar heb je dus 1 setting die 'cpu clock speed' heet en die kan ik van 100 (waar ie nu op staat) tot 132 zetten..

verder euh ik heb een 333 fsb athlon jah :)

dank u nog maar weer :)
Zucht.... heb je de manueel van het moederbord nou al gevonden, want daar staat in hoe je de FSB ( cpu freq dus ) kan verhogen...

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
*kuch* word het al vermoeiend? ;)

euhm ja :) manual bij de hand, alleen weet ik niet zeker WAAROP ik m nu moet instellen, met die jumpers.
100 (dat iig niet, gok ik zo), 133 of 166?
en vooral, waarom kan het niet op 333, of is dit een suffe vraag omdat dat niet kan, en zo ja, waarom kan dat dan niet ;)
</n00b>

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

euhm ja manual bij de hand, alleen weet ik niet zeker WAAROP ik m nu moet instellen, met die jumpers.
en vooral, waarom kan het niet op 333, of is dit een suffe vraag omdat dat niet kan, en zo ja, waarom kan dat dan niet
hij moet gewoon braaf op 166
</n00b>
</supern00b>... (zorry :P)

[ Voor 17% gewijzigd door w0w op 06-08-2003 00:53 ]

• Crash
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 00:41:
*kuch* word het al vermoeiend? ;)

euhm ja :) manual bij de hand, alleen weet ik niet zeker WAAROP ik m nu moet instellen, met die jumpers.
en vooral, waarom kan het niet op 333, of is dit een suffe vraag omdat dat niet kan, en zo ja, waarom kan dat dan niet ;)
</n00b>
je moet em op 166 zetten, want dat is maal 2, 333Mhz effectief :)

Verwijderd

Crash-Override schreef op 06 August 2003 @ 00:49:
[...]

je moet em op 166 zetten, want dat is maal 2, 333Mhz effectief :)
that's what they call: DDR :)

Verwijderd

Topicstarter
jow gasten

ik weet niet wat jullie voor n stelletje kermis-computerkenners zijn
maar ik heb nu die jumpers verzet, op de volgens het boekje methode 133 mhz,

ik boot mn pc
windows start op
alleen krijg ik VETTE glitches in mn beeld, letters die omgedraaid zijn etc..

WAAROM is DIT Nu weer en wat de fuck heb ik gedaan

Verwijderd

Topicstarter
whoops :)

die vorige post neem ik even terug ;)
blijkbaar waren dat eerste-keer-foutjes ofzo want t loopt super allemaal!
benchmark-proggels herkennen m zelfs als een athlon xp 2600+ ipv van athlon k7 1250 mhz voorheen.

vet bedankt! :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 01:27:
whoops :)

die vorige post neem ik even terug ;)
blijkbaar waren dat eerste-keer-foutjes ofzo want t loopt super allemaal!
benchmark-proggels herkennen m zelfs als een athlon xp 2600+ ipv van athlon k7 1250 mhz voorheen.

vet bedankt! :)
Let nu efkes wel een beetje op de warmte he, want die snelle processoren van tegenwoordig braken wat warmte uit......zolang hij stabiel blijft zou alles goed moeten zijn :-)

Enjoy your new cpu!

There is no place like ::1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, ik hoop dat je hiervan hebt geleerd om in de toekomst wat meer vooronderzoek te plegen eer je een topic hier op GoT opent :)

In de [faq]registratievoorwaarden[/] onder het forumgedrag gedeelte staat dat nochtans ook duidelijk beschreven. Verdiep je je bijvoorbeeld eens meer in de materie: Waar baseert een CPU zijn snelheid op? FSB en multiplier. Wat zijn dat? Kijk in de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT subforum (hier dus; onze FAQ is die ene bovenste topic Technische PMG FAQ). Staan ze goed ingesteld? Kijk in de handleiding (manual) van je moederbord hoe je ze kunt instellen en of ze goed staan :)

Simpel toch?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.