Toon posts:

[ADSL] Gebruik meerdere splitters

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bespaar overbodig werk bij het aanschaffen van een ADSL modem!
Wat veel mensen niet weten is dat je gebruik kunt maken van meerdere splitters, bij ons was dit de enige optie omdat telefoonlijnen achter de muren waren gemetseld.
Overal waar je in huis een telefoon hebt aangesloten moet in dit geval een splitter (meestal zijn dit er 2), ik heb dit overigens alleen getest met een analoge lijn. KPN meldt dit echter nergens...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
kan je dit misschien wat beter uitleggen cq. uittekenen? anders heb ik weinig goede hoop voor dit topic.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ik snap wat je bedoelt, alleen meestal krijg je een heel slecht signaal als de afstand tussen het ISRA en de splitter meer dan een paar meter is

en je kunt natuurlijk maar 1x tegelijk inloggen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 23:36 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dus je bedoeld dat je een soort aorta door je huis hebt lopen (die in dit geval achter de muur is gemetseld) waar je vervolgens via een splitter een analoge telefoon aan kan sluiten (of een ADSL-modem) ?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Tampie schreef op 05 August 2003 @ 23:35:
kan je dit misschien wat beter uitleggen cq. uittekenen? anders heb ik weinig goede hoop voor dit topic.
Afbeeldingslocatie: http://home.arcor.de/acpon/ADSL.JPG

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 05 augustus 2003 @ 23:38:
Dus je bedoeld dat je een soort aorta door je huis hebt lopen (die in dit geval achter de muur is gemetseld) waar je vervolgens via een splitter een analoge telefoon aan kan sluiten (of een ADSL-modem) ?
dat klopt, wij hebben namelijk de telefoonlijn ingemetselt, met een tweede splitter kun je het dus veel makkelijker oplossen...,

je kunt je modem hierdoor ook op een andere plek zetten i.p.v. de plek waar de kabel het huis binnenkomt zoals KPN dat zo mooi vertelt...

Verwijderd

met nadruk op het woordje of dus, want zoals ik al zei kan je maar 1x tegelijk inloggen.
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 23:45:
[...]

dat klopt, wij hebben namelijk de telefoonlijn ingemetselt, met een tweede splitter kun je het dus veel makkelijker oplossen...,

je kunt je modem hierdoor ook op een andere plek zetten i.p.v. de plek waar de kabel het huis binnenkomt zoals KPN dat zo mooi vertelt...
in veel gevallen heeft de KPN daar gewoon gelijk in, vanwege de ruis die je kunt krijgen.

maar als het bij jou werkt, dan werkt het!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 23:46:
[...]

met nadruk op het woordje of dus, want zoals ik al zei kan je maar 1x tegelijk inloggen.
[...]

in veel gevallen heeft de KPN daar gewoon gelijk in, vanwege de ruis die je kunt krijgen.

weet ik, maar je gaat toch niet twee modems kopen, de tweede splitter is dus alleen voor de telefoon bedoelt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 23:46:
[...]

[...]

dan lijkt het mij toch logisch dat dit overal werkt? of ben ik nu gek?

het enige wat ik zo raar vind is dat de KPN dit nergens vermeld terwijl dit voor velen de ideale uitkomst kan zijn, voor mij als voorbeeld (de zelfprutser) dus...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 23:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 23:48:
[...]

dan lijkt het mij toch logisch dat dit overal werkt? of ben ik nu gek?
nee, dat is gewoon toeval.

bij ons thuis liggen er boven wat stukken flatcable waar ISDN overheen gaat. dat zou ook niet moeten kunnen, maar het werkt wel.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 11:34
Ik vind 't persoonlijk wel een goede tip, hoewel veel mensen waarschijnlijk beter een beetje tijd kunnen steken in het trekken van een draadje. Maar je hebt dus gewoon expliciet om meerdere splitters gevraagd (en extra betaald)?

Verwijderd

TheTimer schreef op 05 August 2003 @ 23:50:
Ik vind 't persoonlijk wel een goede tip, hoewel veel mensen waarschijnlijk beter een beetje tijd kunnen steken in het trekken van een draadje. Maar je hebt dus gewoon expliciet om meerdere splitters gevraagd (en extra betaald)?
mycom verkoopt ze ook.

Verwijderd

Topicstarter
TheTimer schreef op 05 August 2003 @ 23:50:
haha, neeh,

eerst wouden we kabels gaan leggen (toen had ik al besteld), maar dat bleek onmogelijk te zijn, wij hebben nl. een beetje oud huis:S, dus wouden wij Wireless,
toen heb ik een modemruil gedaan waarbij ik alleen de modem terug heb gestuurd waarna ik een vol pakket terug kreeg, nog wel opgebeld of ze de rotzooi terug moesten hebben, maar toen moest ik erachter aan en dat ga ik dus niet doen:S, en later heb ik een beetje geexperimenteerd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 23:51:
[...]

mycom verkoopt ze ook.
je gaat failliet aan de rembourskosten :( :( :( :( :( :( :(

Verwijderd

draadloos is natuurlijk geen optie en niet makkelijker natuurlijk :? :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 23:54:
[...]

je gaat failliet aan de rembourskosten :( :( :( :( :( :( :(
mja klopt. ik realiseer me dat niet iedereen een mycom in de stad heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 23:55:
draadloos is natuurlijk geen optie en niet makkelijker natuurlijk :? :X
na de modemruil overgegaan op draadloos :D,

maar door nogal veel ijzer in het huis is de ontvangst niet echt al te best, door mijn splitterende idee kan ik de wireless router dus overal in het huis zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 23:56:
[...]

mja klopt. ik realiseer me dat niet iedereen een mycom in de stad heeft.
dorp... })

Verwijderd

tss. ik woon zelf in een dorp, maar vlak naast een stad. en in dorpen zitten geen mycoms. dus zo kortzichtig ben ik nou ook weer niet toch?

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 11:45
Jaaa... je kan ook gewoon makkelijk zijn en een wlan kit aanschaffen..

Verwijderd

Topicstarter
rainmaker2k schreef op 06 August 2003 @ 00:14:
Jaaa... je kan ook gewoon makkelijk zijn en een wlan kit aanschaffen..
het doel is om je moeite te besparen met het verleggen van telefoonkabels, vooral in het geval dit helemaal niet kan...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

In principe HOEFT een splitter niet direct met een korte kabel achter de ISRA aangesloten te worden, maar het gevaar is dat er een hele lange kabel van slechte kwaliteit van de ISRA naar de splitter gaat, dan is het wel slecht.

De kabel vanaf de centrale is al honderden meters (soms wel meer dan 3 kilometer ofzo ook al is de hemelsbrede afstand naar de centrale kleiner) is precies hetzelfde als de kabels die er in huis gebruikt kunnen worden (ronde getwiste telefoonkabels dus), alleen wat beter afgeschermd. Of je nu 20 meter kabel voor de splitter of na de splitter gebruikt maakt an sich niet uit, als de kabel maar een kwalitatief goede is :). Ruis kan veroorzaakt worden door slechte bekabeling of slechte stekkers voor de splitters, maar in principe niet door de lengte van de lijn voor de splitter.

In belgie is dit systeem zelfs gebruikelijk. Daar werken de telefoonstekkertjes geloof ik allemaal als adsl-filter (gewoon simpel laagdoorlaat filtertje dat alles boven de 5Khz afkapt waardoor je geen signaal van de modem op de telefoons krijgt), daar heb je dus geen losse splitter nodig, want het stekkertje naar de modem kapt alles af beneden de 5Khz, zodat deze geen last heeft van telefoonactiviteit :) (gokje, kan andere frequentie zijn, maar dat is niet het punt).

Een adsl splitter is niets meer of minder dan een telefoonkabelsplitter, met een dubbele uitgang met filter :o, waarvan er bij eentje het adsl signaal uitgefilterd is en bij de andere het telefoonsignaal, zodat de twee elkaar niet bijten. Deze kan je dus echt overal in de bekabeling plaatsen (mits bekabeling OK en geen apparaat voor de splitter aangesloten uiteraard :)). Jammer genoeg werken we in nederland met zo'n splittersysteem en niet met fancy stekkertje (en waarom een splitter 20 euro moet kosten is me ook een minimaal raadsel :o).

Overigens gaat dit met isdn helaas never nooit niet werken, omdat daar je signaal je huis inkomt en gelijk de NT1 ingaat. Vanaf de NT1 is er geen sprake meer van een telefoonsignaal, maar een intern ISDN signaal, waar nooit adsl overheen loopt (dat negeert de NT1 simpelweg en stuurt-ie ook niet over de lijn). Je moet dan dus wel altijd voor de NT1 de kabel splitsten :).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 06-08-2003 00:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb een keer bij een Alcatel modem een franse beschrijving aangetroffen. Daar stond in beschreven ADSL blokfilters in de vorm van de bekende PTT doorvoerstekkers. Voor elke telefoon zo'n filter en voor het modem een ADSL doorlaatfilter in de zelfde model stekker.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 01:04 . Reden: typo ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Titel edit :)

ACPON, zou je ajb wel de [edit] knop willen gebruiken?

Verwijderd

2 opmerkingen:

-Je kan maar een ADSL modem tegelijkertijd aansluiten , wel op willekeurig welke splitter
-Bij storing is het mogelijk dat je geen support krijgt, en dat de monteur wegloopt en wel voorrijkosten rekening achter laat

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 16:54
Bij ons in België vermeldt Belgacom (telefoonaanbieder) dit gewoon in het installiefiches: overal waar een telefoonkabel uit de muur komt een splitter plaatsen. Zelfs op een alarmcentrale die naar buiten kan bellen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
noma schreef op 06 augustus 2003 @ 06:55:
Bij ons in België vermeldt Belgacom (telefoonaanbieder) dit gewoon in het installiefiches: overal waar een telefoonkabel uit de muur komt een splitter plaatsen. Zelfs op een alarmcentrale die naar buiten kan bellen.
In Amerika is dit ook de normale manier:

- Op de telefoonaansluiting waar het ADSL modem moet komen druk je een klein splittertje. 1 voor de telefoon, 1 voor het ADSL modem. In de uitgang van de telefoon druk je een lijnfilter. In de de uitgang voor het ADSL modem natuurlijk niet.

- In alle andere kamers zet je een lijnfilter tussen de muur en de telefoon.

De amerikaanse telefoonaansluitingen zijn trouwens gewone RJ-11 aansluitingen, dus erg makkelijk aan te sluiten :)

Mijn schoonmoeder had DSL op haar tweede lijn zitten, en realiseerde zich dat ze eigenlijk die tweede lijn niet meer nodig had, dus heeft ze DSL verhuisd naar de 1e lijn, en 2e lijn opgezegd. Krijgt ze van Earthlink weer een nieuw modem pakket omdat het oude uit de tijd was. Kon ze als "paperweight" gebruiken. Kreeg wel weer meteen nog 4 nieuwe filters erbij, en we hadden er nog 1 over van het vorige pakket waar er al 4 bij zaten. Ze heeft dus nog 5 van die lijnfilters over 8)7 - en een in principe goedwerkend SpeedStream DSL modem :D

[ Voor 26% gewijzigd door maartena op 06-08-2003 22:53 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

dom dat die dingen in nederland niet gebruikt worden eigenlijk

dit zijn trouwens de dingen die ik vind:

Afbeeldingslocatie: http://www.compusa.com/product_images/images/full/00/288800_f.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tibix.com/products/photo/adsl/tmod5-11.jpg

Geen stekkertjes dus, maar wel kleine filtertjes die ook 5 - 11 dollar kosten.

[ Voor 79% gewijzigd door JvS op 06-08-2003 23:14 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 06 August 2003 @ 23:08:
dom dat die dingen in nederland niet gebruikt worden eigenlijk
je zei in een andere post dat ronde, getwiste kabels een must zijn. maar in nederland heeft bijna iedereen flatcable liggen, behalve nieuwbouwhuizen
dit zijn trouwens de dingen die ik vind:

[afbeelding]

[afbeelding]

Geen stekkertjes dus, maar wel kleine filtertjes die ook 5 - 11 dollar kosten.
nederlandse splitter kost toch ook maar een tientje (mycom)?
Pagina: 1