Toon posts:

Exchange public folders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met exchange 2000. Ik wil nieuwe public folders aanmaken.
Wat ik heb gedaan.
1. Public folder tree aangemaakt
2. Public folder daarin aangemaakt
3. Storage group aangemaakt.

Dit gaat allemaal gout hij mount de map met elkaar enz., maar als ik dan de 'Connect to...' actie aanklik bij de public folder tree dan geeft hij een leeg lijstje aan.

Wat heb ik verkeerd gedaan. O-)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Die HowTo heb ik al gelezen, maar ik kkom nog geeneens zover dat ik die public folder kan aanmaken. Het gaat fout als ik bij de public folder tree de actie connect to gebruik omdat het lijstje met public stores leeg is terwijl ik toch wel public stores heb aangemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
qoute: Tip vanuit het veld.
Als je errors krijgt met het openen van publick folders of andere items kijk dan of je website op poort 80 staat. Anders gaat het namelijk niet werken. Exchange2000 vereist dat de website op poort 80 draait.

Dit stond in die HowTo nu kan ik er alleen niet uit opmaken of het ook een probleem is als je helemaal geen webserver heb draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Net ff gekeken bij mn IIS server maar die staat standaard al aan zie ik wel op port 80 dus dat moet geen probleem opleveren.

Nog andere suggesties?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
Zou je, als het laatste bericht nog van jezelf is, de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken. Nu 'kick' je het topic onnodig omhoog.
Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 06 August 2003 @ 00:26:
offtopic:
Zou je, als het laatste bericht nog van jezelf is, de [afbeelding] knop willen gebruiken. Nu 'kick' je het topic onnodig omhoog.
Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Sorry m8 :X

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

roelo,

Om Exchange200X te kunnen installeren heb je nodig
IIS5/6 met NNTP en SMTP geinstalleerd, zonder gaat Exchange installatie niet werken.

Welke event meldingen krijg je in de eventviewer onder applicationlog?

Verwijderd

Topicstarter
Event Type: Error
Event Source: MSExchangeIS Public Store
Event Category: Logons
Event ID: 1024
Date: 7-8-2003
Time: 13:13:22
User: N/A
Computer: TESTSERVER
Description:
NT AUTHORITY\SYSTEM was unable to log on as NT AUTHORITY\SYSTEM to the Public Folder Store "roel\roel".

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Dit is een foutmelding die ik in mijn logs heb gevonden de services die je hebt genoemd nntp smtp en http die zijn bij mij allemaal gestart

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

heb je een standaard of enterprise edition Exchange server

Lees ook 252543 even door.

je moet de store dus eerst mounten.

[ Voor 58% gewijzigd door mutsje op 06-08-2003 14:18 . Reden: extra information ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook gedaan en dat deed hij gewoon. Moet je van tevoren nog dingen instellen in je AD ofzo zodat je die public folders kan aanmaken.

Ik krijg wel af en toe een fout in mijn nntp server:
Event Type: Warning
Event Source: NNTPSVC
Event Category: None
Event ID: 101
Time: 13:10:46
Description:
The server was unable to add the virtual root '/' for the directory '/Internet Newsgroups' due to the following error: The parameter is incorrect. The data is the error code.
For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Data:
0000: 57 00 00 00 W...

En van nog iets krijg ik een foutmelding:

Event Type: Error
Event Source: w32time
Event ID: 62
Time: 13:43:50
Description:
This Machine is a PDC of the domain at the root of the forest. Configure to sync from External time source using the net command, 'net time /setsntp:<server name>'.
Data:
0000: e5 03 00 00 å...

En nog iets:

Event Type: Warning
Event Source: RSVP
Event ID: 10035
Time: 12:13:20
Description:
This host can not be ACS since the Active Directory has not been properly configured via the QoS ACS management console. Please configure the subnets via the QoS ACS mangement console.

Hebben deze fouten iets met mijn probleem te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 14:34 . Reden: niet helemaal klaar ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

even 10035 lijkt me wel vrij ernstig. maar 101 & 62 zijn te verwaarlozen. Je moet je AD ff testen. Heb je subnets aangemaakt in AD?(sites & domains)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor maar ik ben een beetje newb op het gebied van de servers ik probeer het allemaal een beetje. Thnx 4 de hulp ik zal ff kjijken naar die subnets.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de AD testen?

Ik heb een subnet aangemaakt op 192.168.0.0/20 is dit wel goed?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Als je weet wat het betekend en jou intern netwerk is conform de /20 is het wel goed ja maar je hoeft in wezen geen subnet aan te maken als je geen meerdere ranges op je local area network hebt. dan is 192.168.0.0/24 (255.255.255.0) voldoende

Verwijderd

Topicstarter
okay, maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost ik ben nu bezig met het installeren van exchange 2003 kijken of het daarmee wel werkt

edit: Ik heb nu exchange 2003 geinstalleerd en dit werkt wel vlekkeloos. Misschien zit er wel een foutje in de installatiebestanden van exchange 2000. Ik wacht nog steeds tot smallbuisness 2003 uitkomt.

ps. Ik zal nog proberen exchange 2000 te installeren met andere installatie bestanden

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 20:12 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

exchange2003 gaan installeren over exchagne2000 heen en dan foutmeldingen tegenkomen...... mutsje pounders and wonders... :S

Tip:Ga eerst maar eens flink leren over Active Directory / DNS en dergelijke..

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met exchange 2003. Ik krijg geen foutmeldingen hoor mutsje. En ik leer liever niet uit boeken ik kom er liever zelf uit in de praktijk.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

sommige dingen moet je nou eenmaal uit de boeken halen.... daarom heten die dingen ook naslag werken.

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08-2025
Dit is doodsimpel een BUG. Je kunt dit probleem niet oplossen want het is een fout in de code van microsoft. Je moet service pack 3(1 of 2 werkt misschien ook wel, maar heb de 3 geprobeerd) installeren van MS exchange 2000.
Dan is dit probleem opgelost.

[ Voor 195% gewijzigd door makila op 25-11-2003 12:10 ]

Pagina: 1