[Formaat]24/96 CDR afspeelbaar op DVD-speler?

Pagina: 1
Acties:

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Op het moment ben ik digitale backups van LPs aan het maken. Nu geloof ik stellig dat zo'n opname even goed klinkt als ik in 24bit/96kHz opneem en daarnaar luister, en als ik de opname downsample naar 16bit/44kHz en daarnaar luister.

In ieder geval via mijn PC-systeem klinkt het beide prima.

Nu wil ik echter de luistervergelijkingen verplaatsen naar een woonkamer waar alleen een hifi set staat. De 16/44 versie kan dan dus gewoon als audio-cd mee. Maar ik heb geen dvd brander, en dus vroeg ik me af of iemand weet hoe je een DVD-speler zover krijgt dat hij 24/96 PCM van een CDR leest?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Misschien te wazig verhaal hierboven. Nog eens in het kort:

kan je 24bit/96kHz audio op een CD-R zetten, zo dat het speelbaar is in een standalone DVD-deck?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan brand je toch een testje op een CD-RW'tje? Nu weet je in 2 dagen nog niets, terwijl je het in 15 minuten zo had kunnen weten. Heb je geen CD-RW's, nou, dan maar een CD-R, zo duur zijn ze ook weer niet, en als het niet werkt, hebbie mooie onderzetter erbij >:)

Ey!! Macarena \o/

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Ja, dat zou ik graag doen, maar ik weet niet eens in wat voor mode ik het zou moeten branden. Ik bedoel, CD-audio gaat natuurlijk sowieso niet. Wat wel?

Edit: ik heb t gevonden, in deze dvd-maak primer: http://www.dps.com/pdfs/press_releases/DVD_Primer.pdf - er staat dat je dus van die bestanden moet klussen zoals die op gewone DVDs staan, met dezelfde mappenstructuur. Dus vob/aob bestanden in Video_ts of Audio_ts mappen. En dan komt t goed... Er stond niet of je UDF of ISO formatting moest doen, dus dat mag denk ik allebei.

[ Voor 56% gewijzigd door John_Glenn op 07-08-2003 23:48 ]