[ASP] probleem met sessievariabelen/cookies?

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Hey, ik heb zitten zoeken op GoT maar ik heb geen duidelijk antwoord gevonden voor mijn probleem :
Ik ben al een tijdje aan een site bezig (in ASP) en dat gaat vrij goed, maar nu had gisteren mijn baas een nieuwe laptop, een mooi Delletje, gekocht. Toen hij de website daar wou bekijken gaf dat problemen : de eerste pagina was geen probleem, die laadt perfect, maar de tweede gaf direct problemen. Hij kwam op een errorpagina van mij terecht terwijl hij daar niet zou mogen komen.
Hij zag dan ook onderaan in zijn IE zo'n icoontje staan met een stopteken erin verwerkt (ik schat dat dit het teken van restricted sites is).

Wat het probleem volgens mij is is dat er geen sessievariabelen doorgegeven worden naar de volgende pagina. Eén van de sessievariabelen die ik gebruik houdt namelijk iets belangrijks in, en als die variabele leeg is dan krijg je de fout die mijn baas ook kreeg.
Maar op alle andere pc's werkt dit prima, echter alleen op die laptop kreeg hij die fout. Nu heeft hij met te prullen dat al omzeilt en werkt de site terug op zijn laptop, maar dit zou toch niet mogen gebeuren !!! Het is ook wel vervelend dat het terug werkt bij hem, de fout is nu niet te herhalen...

Kent iemand dit probleem? Een sessievariabele zou zijn inhoud toch niet mogen verliezen als je naar de volgende pagina gaat, what's the use of sessievariabelen dan nog? Ik heb gelezen dat sessievariabelen cookies vereisen, kan het misschien een bepaalde instelling van de browser zijn die cookies verbiedt? Maar standaard zijn normaal toch alle IE's hetzelfde geconfigureerd, of niet? Dan zou het dus toch ook op andere PC's moeten voorkomen? Maar toch, als het zo is, kan iemand me zeggen welke instelling dat dan is, dan weet ik dat tenminste en kan ik navragen of het zo origineel bij hem stond?
Of kan er nog een andere reden zijn??? |:(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Je geeft de oplossing zelf al.

Het probleem zit hem in de instellingen van de browser op die laptop. Hij zal waarschijnlijk ingesteld hebben dat cookies niet toegestaan zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door whoami op 05-08-2003 23:00 ]

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Controleer eens de datum / tijdinstelling?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• codemann
whoami schreef op 05 August 2003 @ 22:58:
Heeft hij misschien op z'n laptop 'allow cookies' uitstaan ofzo?
Ik ga het morgenvroeg direct vragen, maar ik dacht dat hij zei dat dat niet uitstond... Maar wat is de standaardwaarde van deze instelling? Hij heeft namelijk niks gewijzigd van instellingen zei hij...

• whoami
In IE staan de 'Privacy instellingen' standaard op 'Normaal'. Kijk misschien zelf eens in je IE wat die instelling precies inhoudt.

• codemann
gorgi_19 schreef op 05 August 2003 @ 22:58:
Controleer eens de datum / tijdinstelling?
Waarom juist gorgi? Ik laat het hem zowiezo controleren, maar kvind het een rare opmerking van je... Enlighten me, ik kan maar bijleren !

• whoami
codemann schreef op 05 August 2003 @ 23:01:
[...]

Waarom juist gorgi? Ik laat het hem zowiezo controleren, maar kvind het een rare opmerking van je... Enlighten me, ik kan maar bijleren !
Een cookie heeft een expiration date. Als jij die expiration date zet op een bepaalde datum, en de datum instelling van de PC staat niet juist, dan heb je de kans dat die cookies vervallen.

• gorgi_19

gorgi_19

codemann schreef op 05 August 2003 @ 23:01:
[...]

:? Ik kan niet inloggen terwijl ik toch geregistreerd ben?

Als je niet kan inloggen, dan ligt het voor 99% niet aan ons. Kijk als eerste eens of je systeemdatum goed staat en niet verkeerd. Als dit wel zo is, dan komt de cookie die jij hebt niet overeen met die van de server en dan kan je niet inloggen.
* gorgi_19 maakt iig niet bewust rare opmerkingen en probeert constructief aan topics bij te dragen.. Hoe gek de oplossingen af en toe ook mogen zijn.. :)

Verder wijs ik nog graag op dit hier

[ Voor 21% gewijzigd door gorgi_19 op 05-08-2003 23:09 ]

• codemann
whoami schreef op 05 August 2003 @ 22:58:
Je geeft de oplossing zelf al.

Het probleem zit hem in de instellingen van de browser op die laptop. Hij zal waarschijnlijk ingesteld hebben dat cookies niet toegestaan zijn.
Het rare is dat hij niks veranderd heeft aan de instellingen, vandaar dat ik het vraag. Ik wil voorkomen dat gewone gebruikers dit gaan hebben...

• whoami
Hij zag dan ook onderaan in zijn IE zo'n icoontje staan met een stopteken erin verwerkt (ik schat dat dit het teken van restricted sites is).
Als je eens met je muis op dit icoontje blijft staan of op dubbelklikt, zal je uitleg krijgen wat het juist wil zeggen.
Het heeft te maken met cookies dat hij niet kan/mag wegschrijven als ik me nog goed herinner.

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 05-08-2003 23:07 ]

• gorgi_19

gorgi_19

whoami schreef op 05 August 2003 @ 23:06:
[...]

Als je eens met je muis op dit icoontje blijft staan, zal je uitleg krijgen wat het juist wil zeggen.
Het heeft te maken met cookies dat hij niet kan/mag wegschrijven als ik me nog goed herinner.
Jups; IE6 is wat strenger er in. Ik weet niet of er nog gekke constructies met Frames / iframes gedaan wordt; is het meestal ook niet zo dol op (getuige de problematiek met de .tk domeinen destijds (en nu nog))

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Dit wil ook nog wel eens gebeuren bij zogenaamde "third party" cookies. Als je bijvoorbeeld je hoofdsite/frame op www.url.com hebt staan, en in een frame een pagina van www.url2.com inlaadt. De cookies (incl sessie cookies of applicatie cookies) van url2.com worden door IE6 niet geaccepteerd. Mocht dat het niet het geval zijn dan staan applicatie cookies uit. (of cookies per sessie, ik weet niet precies hoe ze genoemd worden)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22
ik ken iemand die hetzelfde probleem heeft (en er loopt op got nog een draad over). Probleem treedt op in build 2800 (en niet 2600) van IE6; sessies werken gewoon niet meer.
Heb wel uitgevonden dat connecten naar ip-adres (http://192.168.0.x) wel werkt en connecten naar netbios name en dns name niet. Bugreport ligt bij microsoft, maar ik weet niet wat daar mee gebeurt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1