Toon posts:

2 servers in Windows netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server staan, die draait al weken prima...ftp ook daarop op port 21.
Nu wil ik op mn Workstation ook een ftptje draaien en dacht eigenlijk aan port 2121, dus in router nat-entry ingesteld enzow, inloggen werkt prima, maar er komt geen data over de lijn.

Heb op allebei de pc's Serv-U geprobeerd, en op WS nog ff BulletProof FTP geprobeerd...met geen succes.

Heb een ZyXEL Prestige 650R-31 maar denk niet dat dit het probleem veroorzaakt..aangezien het intern ook niet wil werken...

Iemand enig idee 8)

Verwijderd

Bij active ftp hoef je alleen maar de port 2121 te mappen in de router
Bij passive ftp moet je ook nog een 2e port(range) mappen , die je ook in je ftp server programma moet instellen

sowieso moet het eerst op je LAN werkend krijgen

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 23:01:
Bij active ftp hoef je alleen maar de port 2121 te mappen in de router
Bij passive ftp moet je ook nog een 2e port(range) mappen , die je ook in je ftp server programma moet instellen

sowieso moet het eerst op je LAN werkend krijgen
is niet geheel de oplossing denk ik als je hem intern ook al niet kan bereiken.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Bij active FTP is de data poort in jouw geval 2120(TCP) (1 lager), de server will connecten met deze poort naar de client.

code:
1
2
FTP server 21 <---------------  >1024 FTP Client
FTP server 20  ---------------> >1024 FTP Client

Passive is voor een firewall/router lastiger aangezien de range nogal groot is boven de 1024. In de praktijk vaak 30000-50000 (TCP).

code:
1
2
FTP server    21 <--------------- >1024 FTP Client
FTP server >1024 <--------------- >1024 FTP Client

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
wel leuk maar ik denk dat de ts hier niet veel aan heeft aangezien het intern ook niet werkt.
De router dus even buiten beschouwing laten a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'( ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 19:58 ]

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-01 12:53
als je in de router eens port 2121 en 2120 voor beide protocollen (tcp & udp) openzet naar je server en dan nog eens test. Misschien dat het dan werkt.

Hoe moet ik je topo eigenlijk zien: Zit je server achter de firewal//router of juist je workstation.?

Verwijderd

Topicstarter
Alle pc's, dus workstations en server hangen achter een en dezelfde switch die een verbinding met de modem/router heeft. Het ligt dus niet aan de router aangezien het intern ook niet werkt...dus van pc1 - server....

Hoop dat het nu duidelijk is dat het niet aan de router ligt :?

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-01 12:53
Dus waarom stel je dan NAT in op de router, als je het hebt over communicatie tussen de WS en server die allemaal aan een switch vastzitten.
Dan is het de switch die iets blokkeert. Al kan ik me dat ook niet voorstellen, omdat een switch niks filtert/tegenhoudt of je moet ook security daarop kunnen doen? :?

Standaard checking (sorry dat ik het misschien vraag):
  • Heb je op WS, serv-u ingesteld op 2121
  • Access naar ftp 2121 via internetexplorer of bulletproof ook op port 2121 gedaan?
  • Wat geeft de servu in zijn logs? Dat kan je wat dichterbij de oplossing brengen.
  • Zijn er nog andere programma's actief die iets kunnen verstoren? Sluit alles af, zet alle poorten open en begin opnieuw met testen
Succes. B)
8)7
Pagina: 1