[Mandrake 9]ATI 3D Rage + Compaq V50 geeft problems

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik heb bij mijn ouders dus Mandrake 9 geinstalleerd met X 4.2.1 Standaard Nu wil ik dus X aan de gang krijgen, maar dat doet ie niet. Allebei worden ze goed herkend door de setup, maar het testen mislukt. Twee keer knipperen en dan gaat de monitor in slaapstand. Ctrl+Alt+Backspace is de oplossing. (Ik zit in Runlevel 3 en start X dus zelf met startx) Ik ben niet de enige met dit probleem: http://www.mail-archive.c...ndrake.com/msg106975.html Zijn oplossing: een andere kaart erin :S Niet echt nuttig dus.
Via google heb ik de refreshrates gevonden: H= 31-60 V=47.5-115
Dit ingesteld in XF86Config en XF86Config-4 Maar nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand nog andere opties?

Ik heb mijn modem ook (nog) niet aan de praat en kan dus ook nog niet vanuit linux mijn XFree86Config(-4) uploaden.

De kaart en de monitor doen het allebei. Eerder met een andere monitor de kaart wel aan de praat gehad en de monitor ben ik nu naar aan het kijken. Als iemand in Windows weet hoe ik de refresh rates kan checken...

[ Voor 1% gewijzigd door moto-moi op 05-08-2003 22:54 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat staat er in /var/log/XFree86.0.log ?
En inderdaad, een overzich van je XFree86Config-4 zou ook wel makkelijk zijn ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Paultje3181
Hij geeft bij /var/log/XFree86.0.log aan dat de hsync out of range is... Maar volgens de site van Compaq zou tie toch echt moeten kloppen... Das eik het enige wat er aan fouten instaat. De rest allemaal succesjes :D

Ook hier geld voor het internet hetzelfde. Toch eens ff kijken hoe dat werkt een 33k6 modem onder mandrake. Hij belt niet automatisch in iig. :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dan gooi je die hsync wat omhoog, naar 100 ofzo.. Als de monitor het niet aankan, zal hij hem automatisch lager proberen, net zolang totdat hij werkt.
En hoe een modem werkt onder Mandrake is best met google uit te vinden ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Een niet werkende monitor gaat het doen als je een correcte modeline invoegt; zie mijn specs (website-configpage-specs) voor syntax (mijn xfree config file staat er ook bij), en zoek ff met google een modeline creator/generator (zijn meerdere websites die een online form hebben waar je met max h en v en de gewenste resolutie de juiste modeline kunt genereren).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 10:06 ]

• Paultje3181
Ik ga het ff bekijken aRTee, maar het is al niet meer nodig. Blijkbaar heeft XFree 4.2.1 een verkeerde ati driver, want de 3.3.6 doet het wel prima. Misschien ga ik de 4.3.0 nog ff testen om te kijken of die het wel doet.
Pagina: 1