Ik heb bij mijn ouders dus Mandrake 9 geinstalleerd met X 4.2.1 Standaard Nu wil ik dus X aan de gang krijgen, maar dat doet ie niet. Allebei worden ze goed herkend door de setup, maar het testen mislukt. Twee keer knipperen en dan gaat de monitor in slaapstand. Ctrl+Alt+Backspace is de oplossing. (Ik zit in Runlevel 3 en start X dus zelf met startx) Ik ben niet de enige met dit probleem: http://www.mail-archive.c...ndrake.com/msg106975.html Zijn oplossing: een andere kaart erin
Niet echt nuttig dus.
Via google heb ik de refreshrates gevonden: H= 31-60 V=47.5-115
Dit ingesteld in XF86Config en XF86Config-4 Maar nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand nog andere opties?
Ik heb mijn modem ook (nog) niet aan de praat en kan dus ook nog niet vanuit linux mijn XFree86Config(-4) uploaden.
De kaart en de monitor doen het allebei. Eerder met een andere monitor de kaart wel aan de praat gehad en de monitor ben ik nu naar aan het kijken. Als iemand in Windows weet hoe ik de refresh rates kan checken...
Via google heb ik de refreshrates gevonden: H= 31-60 V=47.5-115
Dit ingesteld in XF86Config en XF86Config-4 Maar nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand nog andere opties?
Ik heb mijn modem ook (nog) niet aan de praat en kan dus ook nog niet vanuit linux mijn XFree86Config(-4) uploaden.
De kaart en de monitor doen het allebei. Eerder met een andere monitor de kaart wel aan de praat gehad en de monitor ben ik nu naar aan het kijken. Als iemand in Windows weet hoe ik de refresh rates kan checken...
[ Voor 1% gewijzigd door moto-moi op 05-08-2003 22:54 ]