21": Adi 6G (931G) of Eizo F77

Pagina: 1
Acties:

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:15
Ik ben op zoek naar een 2e hands 21"monitor. Nu heb ik 2 aanbiedingen:

1. ADI Microscan 6G 931G voor €100,-

2. Eizo Flexscan F77 voor €125,-

ik zoek me rot op google naar vergelijken, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand ervaring met 1 van de 2 monitors? De spec van beiden zijn identiek.

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Dat hangt van de staat af :)

Puur kijkend naar het merk zou ik voor Eizo gaan.

Heb zelf 2x een ADI gehad (15" en 17", toen kon niemand ADI btw :9)
maar ze zijn redelijk, beetje zoals CTX.
Eizo is de top... zeker wat prijzen betreft :)

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Koop ze pas als je ze werkend hebt gezien op jou gewenste resolutie en refreshrate, er kunnen nogal wat dingetjes aan het handje zijn :P

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
Redje schreef op 05 August 2003 @ 23:02:
Eizo is de top... zeker wat prijzen betreft :)
Ach jah ik heb hier een flexie77 staan en daarnaast een dell d1626ht (trinitron)
en ik moet zeggen dat de dell veel mooier beeld geeft dan de eizo

de 77 is een prima monitor maar ik zou gewoon kijken welke van de 2 voor jou het prettigste en mooiste beeld geeft

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
adi:

Manufacturer ADI
Product Line MicroScan
Weight n/a
Maximum Resolution 1600 x 1200
Color Resolution n/a
Dot Pitch 0.26Mm
Screen Type CRT
Diagonal Screen Size 21In
Summary n/a

eizo:

pdf

dus: zelfde resoluties, eizo heeft een dot pitch van .28

[ Voor 20% gewijzigd door jazz op 06-08-2003 03:53 ]

• eatme
De Adi heeft volgens de specs die ik kan vinden ook een .28 dot pitch
( http://www.allproducts.com.tw/computer/adi/931g.html ).

Het probleem is dat beide monitoren niet in echt in d ebuurt aangeboden worden, dus ik probeer zoveel mogelijk info te verzamelen zonder rondjes NL te gaan rijden met deze temperaturen.

Iemand nog ervaring met de Adi? Ik lees geen echt positieve reviews erover, maar ik kan geen reviews vinden over de Eizo, dus het is lastig te vergelijken

[ Voor 20% gewijzigd door eatme op 06-08-2003 08:40 ]

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Da_Drake schreef op 06 August 2003 @ 03:44:
[...]

Ach jah ik heb hier een flexie77 staan en daarnaast een dell d1626ht (trinitron)
en ik moet zeggen dat de dell veel mooier beeld geeft dan de eizo

de 77 is een prima monitor maar ik zou gewoon kijken welke van de 2 voor jou het prettigste en mooiste beeld geeft
Grapjas :)

Die Dell is gewoon een Sony GDM500. Heb zelf op zolder nog een 19" Sony Trinitron staan, erg goed dingetje, als je daar een normale CRT tegenover zet, dan valt die tegen ja :)

Maar met de top bedoelde ik meer dat ze in het top segment zitten met oa. Sony. Natuurlijk zijn ze dan niet per definitie het beste.

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Kijk vooral even naar de leeftijd van beide monitoren en probeer ze vooral werkend te zien.
Dit lijkt me belangrijker dan de specs.

Ik heb zelf een 2e hands 20" Sony van ca. 6 jaar oud (Sony 20SE o.i.d.).
Het beeld is niet (meer) scherp te krijgen en de geometrie is ook erg lastig kloppend te krijgen.

edit:

:X

Ik bedoel...
De beeldkwaliteit is TOP! en de monitor is te koop

[ Voor 15% gewijzigd door nixan op 06-08-2003 09:27 ]

where is my car?

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
Redje schreef op 06 August 2003 @ 09:10:
[...]

Grapjas :)

Die Dell is gewoon een Sony GDM500. Heb zelf op zolder nog een 19" Sony Trinitron staan, erg goed dingetje, als je daar een normale CRT tegenover zet, dan valt die tegen ja :)

Maar met de top bedoelde ik meer dat ze in het top segment zitten met oa. Sony. Natuurlijk zijn ze dan niet per definitie het beste.
9 van de 10 mensen schrijven eizo af als de allerbeste monitoren die er zijn
ik geef alleen aan dat er in die prijsklasse ook andere monitoren zijn die beter beeld geven dan de eizo (Dell D1626HT vind je 2e hands ook rond de 125 euro)
Dat klopt dat het een sony GDM-500PS dat heb ik nooit gezegt of ontkent, het enige verschil is dat die dell wel even een paar keer in het kwadraad meer verkocht is dan die sony.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24
Ik verkoop hier zelf heel veel monitoren van ADI en ik kan gerust zeggen dat het een topmerk is! Vooral garantieafhandeling is erg goed (3 jaar lang 48-uurs garantie!)
Ik heb zelf ook een 17" ADI G710 en daar ben ik ook heel blij mee.
Daarentegen is Eizo natuurlijk het neusje van de zalm, maar daar betaal je meestal ook voor.

In dit geval zou ik vooral naar de leeftijd van die monitoren kijken. Monitoren worden nu eenmaal minder in de loop van de tijd.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kijken, zeker met 2e hands schermen! (nieuw kun je ze van dat formaat lang niet altijd bekijken :/ ). En je moet merknamen wel in de juiste context zetten natuurlijk (generatie, techniek en leeftijd); Eizo maakt prachtige schermen maar ik zou duizend maal liever zo'n Dell 1626 met .25/.27 dotpitch Trinitron beeldbuis nemen dan een F77 met .28 gaatjesmasker beeldbuis om maar wat te noemen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• eatme
Ik zit nu achter de Eizo, maar de dot pitch valt wat tegen. Hij is wel scherp, maar ik krijg er toch moeie ogen van. Ik kan hem ruilen tegen een 2 jaar oude Compaq P1220 voor €200,-. Is dit een gekke prijs?

[ Voor 17% gewijzigd door eatme op 07-08-2003 20:46 ]

Pagina: 1