Toon posts:

[p&w] Voorstel voor orde

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik misschien voorstellen om "Grote"(zie spielerij) topics in te stellen in Programming & Webscripting?
Ik heb zelf vaak dat ik of met kleine vraagjes zit of dat ik topics van andere zie waar je van denkt "moet daar een heel topic voor gemaakt worden?".
Mijn voorstel is dus; stel voor de populaire programeer/script talen "grote"topics in.
Bv. "Het grote php topic", "Het grote java topic", "Het grote Asp(.net) topic".

Misschien dat jullie hier iets aan hebben? nou bijvoorbaad dank en succes got.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Gatver, nog meer grote topics terwijl dat juist de vijand van menig user en moderator is.
Grote topics zijn leuk om nieuwe hard- en software te bediscussieren maar voor problemen een ramp. De communicatie en meerdere problemen lopen langs elkaar heen.
Tevens is het de bedoeling dat GoT ook een beetje een leuke knowledge base is waar mensen met de search problemen kunnen oplossen. En dat wil niet handig in een groot topic.
Grote topics nodigen ook uit tot het dumpen van problemen waarbij de inzet dermate laag is dat op een normaal topic een slotje gekomen zou zijn.
Uiteraard kom ik nooit in P&W, ik weet wel beter, maar dit is iig mijn houding tegenover grote topics waar dan ook op het forum. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

1. Grote topics zijn een elende
2. Je hebt voor al die talen toch ook een manual?
3. Wat moeten die topics dan bevatten?
4. Krijg je dan niet dat iedereen daar hele simpel op te zoeken/op te lossen "probleempjes" gaat dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ookal ben ik geen p&W mod : NEE.. :X Grote topics zuigen, trust me, been there, done that..
Ze zijn niet in de gaten te houden, meestal veel chatreplies, en alle vragen staat er dubbel in. In de search zijn ze nooit terug te vinden, of je weet niet op welke pagina je moet zijn, etc.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja allemaal punten die waar zijn. Ik was van het dumpen van problemen op de hoogte maar als iedereen die user negeert dan is dat ook snel afgelopen.
Het voordeel van grote topics vind ik dat je makkeliker wat dieper op de stof kan ingaan en niet zo snel off-topic gaat.
Bv. nu als er een vraag over datareaders is kan je niet echt beginnen over de foute request in de TS-er zijn source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 22:38:
Het voordeel van grote topics vind ik dat je makkeliker wat dieper op de stof kan ingaan en niet zo snel off-topic gaat.
Waarom dat? Er lopen op die manier eerder meerdere discussies langs elkaar heen, en offtopic posts zijn er net iets makkelijker gemaakt. Ik weet ook vrij zeker dat er geen enkele P&W-er op zit te wachten. In Windows hebben we toch ook niet het grote Windows 95 topic ofzo? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
Nee, grote topics zijn niet goed. Dat zorgt voor chaos.

Wat wil je dan? Een groot PHP topic waar iedereen zijn PHP problemen in dumpt? Een groot C# topic, .... Dat wordt onbeheersbaar, onduidelijk, en 't is voor niemand leuk.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Kleine vraagjes zijn juist hetgene wat we in P&W willen voorkomen, meestal zijn dit namelijk geen kleine vraagjes, maar vragen waarbij het grootste gedeelte van de benodigde informatie ontbreekt.
De antwoorden op echte kleine vraagjes zijn op programmeergebied over het algemeen te vinden in manuals.
Maw. wat mij betreft lijkt het me niet geschikt voor P&W.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 22:38:
Het lijkt me eerder dat dat het geval is bij de normale topics, dan een groot topic, waar, in dit geval, een taal in z'n geheel behandeld wordt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
Voorstel van tafel geveegd dan maar. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Is dit de eerste user die "grote" topics graag aangesteld ziet worden (in dat subforum)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

whoami schreef op 05 August 2003 @ 22:42:
Voorstel van tafel geveegd dan maar. :P
mja, misschien zijn er nog meer argumenten? dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 is ook tegen.. :P

Op zich is ieder probleem een probleem op zich. En als je weet hoe groot bijvoorbeeld .Net is, en hoe ongerelateerd, dan zal het alleen maar ongeordender worden..

En die kleine vraagjes.. Ach, in de meeste gevallen kan je dan net zo goed direct een verwijzing doen naar Google en / of manual; want de kleine vraagjes zijn meestal van dit kaliber.
Bv. nu als er een vraag over datareaders is kan je niet echt beginnen over de foute request in de TS-er zijn source.
:? Als een topicstarter een probleem heeft, en daarnaast een hoop brakke code, zie ik niet in waarom er niets gezegd mag worden over die brakke code? :?

[ Voor 63% gewijzigd door gorgi_19 op 05-08-2003 22:54 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 22:38:
Tja allemaal punten die waar zijn. Ik was van het dumpen van problemen op de hoogte maar als iedereen die user negeert dan is dat ook snel afgelopen.
Mensen negeren vragen niet. Vragen worden juist vaker genegeerd als ze moeilijker zijn ;) Als je een vraag 1-2-3 kunt beantwoorden zul je sneller geneigd zijn hem te beantwoorden. Dit is hetzelfde als een prioriteitenlijst; je zult eerder dingen die minder tijd kosten afhandelen.
Je zit met >100 mensen. 1% van die mensen hoeft dus maar op de vraag te antwoorden en het helpt al niet meer. En wat moet ik doen als iemand erop antwoord? Hem straffen omdat hij behulpzaam is?
Nee dan pak ik het liever bij de wortel aan, de vragensteller :)
Als jij dat ziet, mag je daar van mij over beginnen :) Als je daar een leuk verhaaltje over typt op een manier dat het overkomt dat je de persoon wilt helpen ipv afzeiken dan zal die persoon daar vast wel geïnteresseerd op reageren (als hij wil leren iig).
Hell, kijk eens rond in C++ topics. Ik heb er nog geneen on-topic zien eindigen, maar altijd wel bordevol boeiende informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

gorgi_19 schreef op 05 augustus 2003 @ 22:52:

:? Als een topicstarter een probleem heeft, en daarnaast een hoop brakke code, zie ik niet in waarom er niets gezegd mag worden over die brakke code? :?
Soms komt het voor de TS'er over als offtopic gaan. Dit is voor een groot deel natuurlijk de instelling van de TS'er, maar als er een bepaalde vraag gesteld wordt en de TS'er krijgt in 3 éénopvolgende posts te horen dat z'n code brak is, kan dat demotiverend werken.

Gelukkig zie ik wel, dat als er zoiets geconstateerd wordt, de opmerking over de brakke code goed beargumenteerd wordt. Zo worden topics die in eerste instantie alleen de TS'er aangingen ook interessant voor anderen om het te gaan lezen en mee te praten. En de TS'er leert er weer van.

Maar zoals ik al zei, dat is vaak de instelling van de TS'er, maar ik kan er in komen, dat een TS'er er moeite mee heeft, omdat hij op dat moment al doet wat ie kan (=aanname (=bad, maar goed ;))). :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

mOrPhie schreef op 06 August 2003 @ 01:12:
[...]

Soms komt het voor de TS'er over als offtopic gaan. Dit is voor een groot deel natuurlijk de instelling van de TS'er, maar als er een bepaalde vraag gesteld wordt en de TS'er krijgt in 3 éénopvolgende posts te horen dat z'n code brak is, kan dat demotiverend werken.
Jups, dat is imho ook idd een vereiste (en ik had er ook duidelijker in mogen zijn in mijn vorige post ;)). "constructief offtopic gaan" is niets mis mee, naar mijn idee.
Oftewel: iig ook wijzen op de problemen. Meestal zijn opmerkingen als: "Kijk eens naar SQL Injection Attacks" al voldoende om de topicstarter te attenderen op problemen.. :)

Ik zou het namelijk een beetje lullig vinden als de topicstarter nu een probleemtopic start, waarin een paar ontzettend grote blunders staan en hij een week later een topic opent met als titel: "Help: m'n site is gehacked!" :)

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 06-08-2003 08:37 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Glimi schreef op 05 August 2003 @ 23:15:
Hell, kijk eens rond in C++ topics. Ik heb er nog geneen on-topic zien eindigen, maar altijd wel bordevol boeiende informatie :)
Moet ik dit persoonlijk opvatten? :+

En ontopic: grote topics zijn een crime en wmb dan ook absoluut niet welkom in P&W. Ieder P&W-waardig probleem is een eigen topic en unieke discussie waard, en als het geen uniek topic waard is is het een quick-fix vraag die we juist actief proberen te weren.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een goed voorbeeld:
[rml][ Alg] Modelleren van een wereld *[/rml]
Het is dan wel geen "Het Grote XXXX topic" maar wel een goed voorbeeld van een algemeen topic, dus geen pogtaal topic, en het wordt getolereerd door de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

zzzflitzzz: ik zie niet in waar dat een goed voorbeeld van is? :? Tis gewoon een topic over 1 uniek (en wmb zeer interessant) probleem, en itt een 'hoe maak ik dit'-topic dat na 10 replies wel 'af' is kunnen topics over designkwesties e.d. idd bij uitzondering boven de 100 posts gaan. Belangrijkste is dat dat topic ook 1 afgebakende kwestie behandelt.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde alleen maar op het onderstaande reageren.
curry684 schreef op 06 August 2003 @ 15:26:
[...]
grote topics zijn een crime en wmb dan ook absoluut niet welkom in P&W.
en ik denk dat de door mij genoemde topic een uitzondering op die regel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

grote topics in de zin van "gooi hier alles bij elkaar wat maar enigszins over dit onderwerp gaat" is wat anders dan een onderwerp, waarvan een discussie gewoon vele pagina;s in beslag neemt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 15:57:
Ik wilde alleen maar op het onderstaande reageren.

[...]

en ik denk dat de door mij genoemde topic een uitzondering op die regel is.
er is een verschil tussen een "Groot topic" en gewoon een groot topic wat betreft het aantal replies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Dit lijkt me wel duidelijk :)

Cazzz: jammer, maar helaasch ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.