Gentoo 1.4 is een feit

Pagina: 1
Acties:

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
http://gentoo.oregonstate.edu/releases/x86/1.4/

Get 'em while they're hot! :)

Voor zover ik het kan zien zijn er voor alle (door gentoo 'ondersteunde') processors geoptimaliseerde livecd's en tarballs met het begin van de installatie. Een officiele aankondiging kon ik nog nergens vinden, maar
Gentoo Linux 1.4 will be officially released at LinuxWorld Expo '03 in San Francisco, CA (August 5-7.)
(zie www.gentoo.org)

Dit is dus als je de ftps mag geloven nu een feit.

Veel plezier met installeren + wachten. >:)

\\edit: OT

woei, 2k postings :)

[ Voor 8% gewijzigd door sebas op 05-08-2003 23:08 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Helaas.. nog steeds geen AMD64 support.

Zit gcc 3.3 hier ook standaard in of moet ik die er zelf inbakken?

[ Voor 81% gewijzigd door Kees op 05-08-2003 22:31 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Heerlijk!

Morge sla ik direct aan het compileren. })

//EDIT//

Werkt niet meer met _3_ stages, huh :?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 22:33 ]

• Arzie
  • Laatst online: 02-05 22:47
Werkt wel met 3 stages hoor. Onder x86 kijken ;)

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

MrScratch

I am rubber, you are glue

Eehh, 1.4 eindelijk af? Zou oorspronkelijk november (2002!) zijn ofzo? Anyway, gelukkig zijn versienummers niet zo belangrijk met gentoo. Je bent slechts een

code:
1
2
$ emerge rsync
$ emerge world

van de nieuwste versie af, toch?

pschram2 heeft hem dus al draaien :7

Look behind you! A three headed monkey!

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

_nethack

We're all MAD here

sebas schreef op 05 August 2003 @ 22:27:
Voor zover ik het kan zien zijn er voor alle (door gentoo 'ondersteunde') processors geoptimaliseerde livecd's en tarballs met het begin van de installatie.
Er staan daar alleen maar x86 bestanden, geen sparc of powerpc. Helaas nog niet voor alle architecturen dus.

edit:
wat ergens dus logisch is in een .../x86/... tree |:(

PPC staat onder http://gentoo.oregonstate.edu/releases/ppc/1.4/ en sparc kan ik nog niet vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door _nethack op 05-08-2003 23:56 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Kheb 'm vanmiddag al gesumbit in de meuktracker :)

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kees schreef op 05 August 2003 @ 22:29:
Helaas.. nog steeds geen AMD64 support.

Zit gcc 3.3 hier ook standaard in of moet ik die er zelf inbakken?
nope zelf inbakken ;)

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Ik heb hier gewoon een gcc 3.3-r1 ebuild hoor.

Dus als je vanaf stage1 begint, dan kan je gewoon 3.3-r1 gebruiken. Moet je alleen wel even in het bootstrap-script aangeven dat ie die specifiek moet gebruiken.

Ik heb een WOS-post!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 20:08

Arioch

<geek>

pschram2 schreef op 05 August 2003 @ 23:16:
Eehh, 1.4 eindelijk af? Zou oorspronkelijk november (2002!) zijn ofzo? Anyway, gelukkig zijn versienummers niet zo belangrijk met gentoo. Je bent slechts een

code:
1
2
$ emerge rsync
$ emerge world

van de nieuwste versie af, toch?

pschram2 heeft hem dus al draaien :7
De verschillen zitten enkel in de installatie(cd's). Als je je world up to date houdt heb je idd altijd de laatste nieuwe versie.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Dat verklaart waarom het downloaden niet zo snel gaat. :( Ik heb maandag de livecd van rc4 gedownload, gisteravond de bootstrap gecompiled en nu staat hij (als het goed is) zijn base-system te compilen.
Ik neem aan dat hij wel gelijk alle nieuwste sources ophaalt? Of moet ik zodra hij klaar is gelijk weer gaan updaten?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:51
cowgirl schreef op 06 August 2003 @ 11:18:
Dat verklaart waarom het downloaden niet zo snel gaat. :( Ik heb maandag de livecd van rc4 gedownload, gisteravond de bootstrap gecompiled en nu staat hij (als het goed is) zijn base-system te compilen.
Ik neem aan dat hij wel gelijk alle nieuwste sources ophaalt? Of moet ik zodra hij klaar is gelijk weer gaan updaten?
Als je je /etc/make.conf aanpast kan je van een lokale mirror downloaden. Zet dit in je /etc/make.conf:

GENTOO_MIRRORS="ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/gentoo"

[ Voor 5% gewijzigd door balk op 06-08-2003 11:57 . Reden: Type-O ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:33

BoAC

Memento mori

Draai al een paar maanden vanaf 1.4r2 en dan elke maand ff emerge sync / emerge -up world om te kijken of ik de update wel zin voor mijn wensen.

Wil bijvoorbeeld nog geen apache 2 hebben omdat 1.3 voor mij op dit moment prima daait dus waarom updaten ;)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:33

BoAC

Memento mori

balk schreef op 06 augustus 2003 @ 11:56:
[...]

Als je je /etc/make.conf aanpast kan je van een lokale mirror downloaden. Zet dit in je /etc/make.conf:

GENTOO_MIRRORS="ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/gentoo"
of mirror-select emergen. kun je het kiezen uit een lijst :7

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
balk schreef op 06 August 2003 @ 11:56:
[...]

Dank je, die zal ik opschrijven. Ik had het inderdaad zien staan in de make.conf, maar aangezien die PC m'n internet router is kon ik even geen lokale mirror opzoeken. Dat stond nog op m'n ToDo-lijstje zodra ik weer connectie heb. (zit nu op m'n werk).

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:48
Hmzaniac schreef op 06 August 2003 @ 03:58:
Ik heb hier gewoon een gcc 3.3-r1 ebuild hoor.

Dus als je vanaf stage1 begint, dan kan je gewoon 3.3-r1 gebruiken. Moet je alleen wel even in het bootstrap-script aangeven dat ie die specifiek moet gebruiken.
hoe doe je dat. (ik ben nl echt de grootste linux/gentoo n00b die je kunt verzinnen voor als je je verbaast dat ik dat niet eens weet)

Verwijderd

//OFTOPIC//
Waarom zie ik geen posts bij dit topic.
Ik zie alleen een de profile/prefs/faq/... -balk & en een quickreply venster. :?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
\\OFFTOPIC\\:

Mogelijk is je browser brak, die zou je eens na moeten kijken (Javascript aan enzo), maarja ...

Dat kun je dus nu niet lezen >:)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Possstema schreef op 06 August 2003 @ 14:21:
[...]

hoe doe je dat. (ik ben nl echt de grootste linux/gentoo n00b die je kunt verzinnen voor als je je verbaast dat ik dat niet eens weet)
Nadat je de stage1 file hebt uitgepakt moet je /usr/portage/profiles/packages.mask openen. Zoek naar

code:
1
=sys-devel/gcc-3.2.2-r3

En verander dit naar

code:
1
=sys-devel/gcc-3.3-r1

bijvoorbeeld (als je gcc 3.3-r1 wil)

Ik heb een WOS-post!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

nah, ik doe gewoon elke week (crontab) emerge sync; emerge world

gewoon lekker 's avonds laten doen dan heb je er echt geen last van, en altijd up2date

Makerij Hofman

• Arzie
  • Laatst online: 02-05 22:47
Hmzaniac schreef op 06 August 2003 @ 16:24:
[...]

Nadat je de stage1 file hebt uitgepakt moet je /usr/portage/profiles/packages.mask openen. Zoek naar

code:
1
=sys-devel/gcc-3.2.2-r3

En verander dit naar

code:
1
=sys-devel/gcc-3.3-r1

bijvoorbeeld (als je gcc 3.3-r1 wil)
Volgens mij maskeer je hem daarmee juist.

• Possstema
Allemaal leuk en aardig enzo maar als ik dan gentoo 1.4 final probeer te installeren dan blijft hij haken bij dit punt:

Gentoo Bootscherm

en het ligt niet aan de cd want ik heb verschillende cd's getest enzo. Ik heb de iso ook nog een keer opnieuw gedownload.

mijn specs:

Proc: Pentium 4 1.6
Mobo: Compaq
Lan: intel pro 100
sound: esc allegro (weet merk niet echt goe meer)
hd: Westren digital 80 g 8 mb
monitor: dell m992 19"

Ohwja: Gentoo 1.4-r4 deed het wel gewoon :?

[ Voor 6% gewijzigd door Possstema op 06-08-2003 20:37 . Reden: Iets vergete ]

Verwijderd

joukehofman schreef op 06 augustus 2003 @ 16:28:
nah, ik doe gewoon elke week (crontab) emerge sync; emerge world

gewoon lekker 's avonds laten doen dan heb je er echt geen last van, en altijd up2date
slim :/
wat nou als er iets ge-unmasked is wat nog niet stable is (meer dan 1x gebeurd) en je config files ?

Ik draai gentoo sinds 1.2 en heb afgelopen kerst me hele machine (-/home) maar is opnieuw gedaan met 1.4rc2 geloof ik (nieuwe pc)

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mmm, dadelijk maar weer eens proberen. Alle 1.4rc's tot nu toe sloegen bij de install al vast (kernel panic). Kreeg op het Gentoo forum al de tip een oude (bijv. 1.2 te proberen) omdat de 1.4rc's problemen geven op Dual P3 systemen. Beetje vaag. Hoop dat deze wel werkt.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Die tip is nog zo slecht niet. Sommige hardware krijgt conflicten met die 1.4 cd's :(

Verwijderd

Possstema schreef op 06 August 2003 @ 20:34:
...
Ohwja: Gentoo 1.4-r4 deed het wel gewoon :?
waarom wil je per se opnieuw 1.4 installeren dan? zoals eerder gezegd boeien versie nummers geen drol bij gentoo, gewoon simpelweg updaten bereik je hetzelfde mee (ja behalve bij uitzonderlijke gevallen als toen met gcc2->gcc3)

• Possstema
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 22:10:
[...]

waarom wil je per se opnieuw 1.4 installeren dan? zoals eerder gezegd boeien versie nummers geen drol bij gentoo, gewoon simpelweg updaten bereik je hetzelfde mee (ja behalve bij uitzonderlijke gevallen als toen met gcc2->gcc3)
ja ok maar ik mocht niet verder gaan met het installeren van KDE van mijn vader dus toen windows er maar weer opgezet, maar nou hadden we een afspraak dat ik 3 dagen en nachten de tijd kreeg op gentoo te instaleren en toen was 1.4 uit dus heb ik die maar geistalleerd
Pagina: 1