Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Winxp] Iedere dag dezelfde beveiligings update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ongeveer anderhalve week krijg ik dagelijks de melding dat Windows Update de beveiligingsupdate 819696 heeft gedownload en klaar is om m te installeren. Affijn, inmiddels een keer of gedaan....

Op Microsoft.com wordt ik niet veel wijzer en de search hier biedt ook niet het gewenste antwoord. Is er nu iedere keer sprake van een patch met het zelfde nummer, of is XP (op mijn beide XP bakken) nu gewoon de weg kwijt ?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ben je al eens op windowsupdate.com geweest en zo ja, word je daar dezelfde update aangeraden?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, precies dezelfde update waarvan ik de auto-update dus iedere dag krijg. Volledigheidshalve, het gaat om de volgende:

819696: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows
Downloadgrootte: 854 kB, < 1 minuut
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld in Microsoft® DirectX® waardoor een kwaadwillende gebruiker programma's kan uitvoeren op een computer met Microsoft® Windows® . De kwaadwillende gebruiker moet u hiervoor wel eerst een e-mailbericht sturen of u naar een gemanipuleerde website lokken. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sounds like your update catalog is corrupt. Rename the following log file:

C:\Windows\system32\catroot2\edb.log

To something like edb.gol and then go to Windows Update one more time and let it scan your system.
Bron

[ Voor 27% gewijzigd door Gardocki op 05-08-2003 22:34 ]

They made me do it.

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
dat is idd vreemd. En de handmatige download en installatie van de nieuwste DirectX van www.microsoft.com/directx dan, werkt dat? Wellicht dat daarna alsnog de installatie van de update succesvol kan verlopen (MS inschattende hebben ze de update niet in de complete download verwerkt, dat gebeurt immers bij IE ook nauwelijks.... :()

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Tom S. Hiermee heb ik het gevoel verder te komen. Als ik die Thread op google verder lees zie ik dat ie toch nog wel de nodige probs oplevert. Er staat ook een gebruiker die (zoals TroboneFreakus ook al meldt) DX90b heeft gedownload (inclusief de patch), voorts een Restore System Point heeft ge'set' en toen DX 9.0b geinstalleerd.

Bij hem waren de troubles toen over, ik ga het zelfde proberen....

Morgen hoor je of ik de melding opnieuw gekregen heb of dat het opgelost is....

[edit]
Ik zie wel op verschillende plekken in diverse fora (niet op GoT) personen met gelijke problemen, en 2 collega's van me hebben het ook. Oplossingen worden eigenlijk niet genoemd, wellicht is bovenstaande de juiste vooralsnog.

Lijkt me meer op een bug in de patch, danwel de instal procedure van MS... :O

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 22:50 ]

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

heb net DirectX 9.0b geinstalleerd daarna netjes gerestart en nergens geen problemen meer mee!
hij komt ook nietmeer bij windows update tevoorschijn als critical update :Y)

[ Voor 63% gewijzigd door Freemann op 14-08-2003 23:45 ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, met bovenstaande handeling zijn alle problemen opgelost....

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 11:57:
Inderdaad, met bovenstaande handeling zijn alle problemen opgelost....
Je bent niet de enige met het probleem, ik heb precies hetzelfde.
Maar ik ga de oplossing ook ff uitproberen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49
a casema user schreef op 18 August 2003 @ 22:12:
[...]

Je bent niet de enige met het probleem, ik heb precies hetzelfde.
Maar ik ga de oplossing ook ff uitproberen.
Dit is dus NIET gelukt want hij komt nogsteeds met de melding dat er weer nieuwe updates zijn (terwijl ik die al 100x geinstalleerd heb)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Han
  • Niet online

Han

Al het artikel doorgelezen op support.microsoft.nl?

Windows Update-site bevat updates die al zijn geïnstalleerd

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1