Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nexus fan controller --> Voeding te licht??

Pagina: 1
Acties:

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:54
Hoi ik heb een nexus fan controller, nu zit ik al een tijd met het probleem dat deze het niet goed wil doen, zou het kunnen dat mijn voeding te licht is en dat dit ding het daarom niet doet? Tenminste de blauwe ledjes om de knoppen doen het wel maar de potmetertjes doen hun werk niet zoals het hoort !!

For rent

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat er een probleem met dat ding was.. Je moet hem goed aarden.. anders is de kans er dat je knopjes het niet doen...

ff unpluggen.. ff aarden... en ff kieken of hij dan wel werkt..

• j_v_malsen
aha thankx ga ik meteen proberen

For rent

• j_v_malsen
Daniel san ik ben niet zo'n electro kenner, hoe kan ik die dingen het beste aarden moet dat elk potmetertje apart? of heb je toevallig een tip hoe ik dat het beste kan doen

For rent

Verwijderd

Probeer eens 1 fan tegelijk aan te sluiten. Misschien dat je 1 van de connectors verkeerd hebt zitten of dat je fans te zwaar zijn (er mag maximaal 15-18 Watt aangesloten zijn -> fans < 1,25 ~ 1,5 Ampere dus dat lijkt mij niet zo snel aan de orde).

Even voor de duidelijkheid: het gaat dus om een Vantec Nexus NXP-20x
Vermeld dat ook voortaan in je TopicStart.

Je andere probleem topic: Probleem met Vantec Nexus Fan Controller (56K Alert!!!) - je had best je oude topic omhoog kunnen schoppen als je probleem nog niet opgelost is (en nog steeds hetzelfde is). Nu kwam ik hem toevallig tegen toen ik ging zoeken naar vergelijkbare problemen met de regelaar ;)

De handleiding is wel heel summier, maar de voedingsconnector kan in principe niet verkeerd om (links in de handleiding). De fanconnector kan er eigenlijk ook maar op 1 manier op (2 en 3 polige draden in het midden van de handleiding). Het enige wat fout zou kunnen gaat is als iemand die splitterkabel behalve op zijn Fan-aansluiting OOK op zijn voedingsconnector zou aansluiten (het kabeltje meest rechts in de handleiding). (hier zie je die kabeltjes nogmaals, maar dan ook met opdruk, de rechterkabel mag NIET aangesloten zijn op je voeding!: http://www.thetechlounge....xus_NXP_201/images/05.jpg)

2 Voorbeelden van correct aangesloten Vantec Nexus NXP-20x:
- http://www.fastlanehw.com/reviews/nexus/nexustop.jpg
- http://www.ascully.com/im...ontroller/nexus%20009.jpg

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 18:23 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Welke Nexus fancontroller heb je precies? Vantec heeft namelijk een stuk of 3 a 4 modellen ;). Ik heb zelf de Vantec Nexus NXP-201, de zwarte uitvoering met 4 draaiknoppen. En op z'n max met 6 fans aangesloten (3 op een splitter), gebruikt hij ongeveer 16 a 20 watt, dus dat valt best mee. Een het is misschien ook handig als je vertelt welke voeding je hebt :)

LinkedIn
Instagram

• j_v_malsen
OK ik heb de fancontroller zoals euss beschreven heeft, Nexus NXP-201-BK op een Qtec 350 watt. Hierop hangt reeds, MSI mobo, DVD, CD-RW, 80 GB HDD, FDD, VGA, FireWire dus valt wel mee dacht ik, maar mocht iemand nog iedeën hebben graag?!

For rent

Verwijderd

PC uit en trek die DVD/CDRW/Harddisk/FDD los.
Doe dan de PC aan en test met maar 1 fan aangesloten of het dan wel werkt.
Indien ja: dan is voeding een belemmering, al geloof ik er persoonlijk niks van dat dát aan de hand is. Ik vermoed eerder een aansluitfout.
Pagina: 1