Toon posts:

Instellingen voor opnemen met Winfast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring met opnemen van tv-beelden met de tv-kaart Leadtek WinFast TV 2000 XP? Ik zoek de 'juiste' verhouding tussen bestandsgrootte en de beeldkwaliteit. Het programma Winfast biedt allerlei mogelijkheden, zoals VCD, MPEG2 en zelfd on the fly opnemen met DIVX. Echter als ik met Divx of Mpeg2 opneem dan lopen geluid en beeld niet synchroon. Beeld loopt achter op geluid. Ik krijg de indruk dat frames worden gedropped. Heeft iemand suggesties welke compressie te gebruiken en met welke instellingen (bitrate, resolutie e.d.) om een goed beeld te krijgen met een zo klein mogelijk bestand?

specs:
winfast 2000
XP
Divx 5.05
2,4 ghz, 512mb

zip

Verwijderd

Ik heb ook al een flink aantal varianten geprobeerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat je beter eerst uncompressed kan opnemen, en daarna omzetten naar DivX.
On the fly compressen blijkt toch nog lastig te zijn.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

even over Winfast..
mijn opa heeft zo een winfast TV ding.. waar je ook mee kan opnemen.. (doet ie op een laptop)

is het normaal dat de kwaliteit om te huilen is??? :{

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 06 augustus 2003 @ 00:54:
even over Winfast..
mijn opa heeft zo een winfast TV ding.. waar je ook mee kan opnemen.. (doet ie op een laptop)

is het normaal dat de kwaliteit om te huilen is??? :{
In welk opzicht is de kwaliteit om te huilen?
Tv-kaarten hebben over het algemeen een erg sterk signaal nodig, dus een versterker is geen overbodige luxe.
Bij mij is de beeldkwaliteit wel goed. :)