Toon posts:

Fotoscanner aanschaffen... tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een fotoscanner aanschaffen,
de mogelijkheid om dia's in te scannen hoef ik niet.
ik wil hem alleen maar gaan gebruiken om fotos / kleuren documenten in te scannen.

er zijn zoveel soorten tegenwoordig, en in de search staat er ook niets nuttigs over. Welke scanner is het beste (prijs maximaal 500 euro), om fotos in te scannen die 99% lijkend op het beeldscherm verschijnen zonder kleur verschil, of onevenheden in donkere hoekjes. ??.. dus de beste fotoscanner op DIT moment?
Ik zat zelf te denken aan de Epson Photoperfect series..?

En tot slot.. op welke printer kan ik dit het beste uitprinten?
zodat het exact en 99% lijkend weer uitgeprint kan worden? een laser? of een dure inkjekt printer??

Bedankt vast

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 07:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 20:57:
...
Welke scanner is het beste (prijs maximaal 500 euro), om fotos in te scannen die 99% lijkend op het beeldscherm verschijnen zonder kleur verschil, of onevenheden in donkere hoekjes. ??.. dus de beste fotoscanner op DIT moment?
....
Ik neem aan dat je dus ook alles afweet van de kleurprofielen van je monitor en binnen de diverse fotobewerkingspakketten.
Daar is nml het hele WYSIWYG zwaar van afhankelijk.
Om alles volledig op elkaar afgestemd te krijgen (scanner - Monitor - Printer) is namelijk voor een goede dtp'er al geen eenvoudige taak.

Voor de rest kan ik je qua merken, typen en prijzen niet adviseren... maar iig veel succes

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51

Robtimus

me Robtimus no like you

HP 5500c, die heeft zelfs een fotofeeder. Zelf geen ervaring mee helaas.

Toen ik nog in de winkel stond hadden we hem voor 350 euro, maar in de pricewatch kun je hem voor minder vinden.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Wij hebben op het werk de
Epson perfection 2450 PHOTO

Dit is een zeer goede scanner. Alleen het probleem is wel dat hij verschrikkelend duur is!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 20:57:
dus de beste fotoscanner op DIT moment?
Ik zat zelf te denken aan de Epson Photoperfect series..?

En tot slot.. op welke printer kan ik dit het beste uitprinten?
zodat het exact en 99% lijkend weer uitgeprint kan worden? een laser? of een dure inkjekt printer??

Bedankt vast
Als het je het meeste om het reproduceren van foto's gaat mag je best wel wat cash meenemen voor de aanschaf van een printer en scanner.
Buiten dat kunnen bijkomende kosten voor papier en inkt cartridges je klauwen met geld kosten, terwijl je helemaal niet zo'n geweldig resultaat behaald.

Ik werk zelf in een fotozaak (waar wij ook cartridges en fotopapier verkopen)
en ik kan je vertellen dat die paar cent die je voor een nabestelling betaald het dubbel en dwars waard is omdat het je geen moeite kost en nog hoogwaardiger is qua kwaliteit.

Het enige wat kwalitatief in de buurt komt is een Dye Sublimation printer en daar betaal je je helemaal kapot op, en al helemaal op de vullingen ervan, zowel lint als papier.