blender schreef op 06 augustus 2003 @ 18:58:
Wat ik me daarbij wel afvraag is het volgende. Voor PPC2002 werd de update uiteraard gratis beschikbaar gesteld omdat PPC2002 het OS was waarmee de PDA shipte.
Mobile 2003 moet je kopen maar is het niet zo dat als er een update komt voor 2003 elke PPC2002 gebruiker hiermee zijn n10 ook gratis naar Mobile 2003 kan flashen?
Dat lijkt mij niet. Als Acer dat doet, krijgen ze namelijk een dikke rekening van Microsoft. Juist omdat ik niet verwacht dat het als complete ROM-update op de site wordt aangeboden, maak ik mij een beetje zorgen om de nieuwere ROM-updates in de toekomst voor de mensen die meteen in het begin al een Mobile 2003 update hebben gedaan.
In het geval van de iPaq 3130 kwamen er simpelweg geen updates meer na de CD-update, zoals ik in mijn vorige reply beschreef.
Dit is echter niet de goede weg.. Mobile 2003 is net uit, na verloop van tijd komen daar gewoon updates van. Dit is ook het geval bij Pocket PC 2002, in de vorm van een of andere servicepack en wat losse updates die iPaq 3130 gebruikers dus mislopen. Een dergelijk geintje wil ik niet als ik een nieuwe PDA koop en op Mobile 2003 over ga.
Een oplossing bij deze update zou kunnen zijn dat er wel downloadable updates komen, maar in de vorm van een patch die de ROM-image van de CD-ROM patchen, zodat je de update alleen kunt gebruiken als je ook de update CD-ROM hebt liggen.