Ik heb al een hele tijd niet meer geprobeerd om met php aan de slag te gaan omdat mijn MySQL server het niet meer deed (en nog geen tijd/zin gehad het te repareren). Dus ik wilde nu even gaan testen wanneer ik het probleem nou precies krijg, maar helaas (of eigenlijk niet

)... HET LUKT NIET! Ik ben dus mijn oude scriptjes eens gaan doorlezen en merk dat ik het probleem met name had als ik bestanden in een andere directory probeerde te includen (wel het goede pad aangeven) of als ik 'file_exists' gebruikte, dit werkt nu allebij wel gewoon goed.
Na wat testen heb ik de fout er wel weer uit gekregen, maar ik heb totaal geen idee waarom...
de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| echo "attempting to include test2.php: ";
require_once("test2.php");
echo "<br>2: ".require_once("../test2.php");
echo "<br>3: ".require_once("./test/test2.php");
$f = fopen("test2.php", r);
while (!feof($f)) {
echo fgets($f, 1024);
}
fclose($f);
echo file_exists("../test2.php");
echo "<br>".file_exists("./test/test2.php");
?> |
wat ik veranderd heb:
PHP:
1
| echo "<br>3: ".require_once("./test/test2.php")."<br>"; |
Na de verandering werkt het NIET meer, daarvoor wel. Verder lijkt hij ook meer dan alleen het goeie bestand te includen, met meerdere bestanden die hetzelfde heten in verschillende directories gaat hij de fout in.
edit:
een kleine doch niet onbelangrijke update:
Ik heb 4 bestanden in een structuur alsvolgt:
/test2.php
/test/test.php
/test/test2.php
/test/test/test2.php
test.php is het bestand dat ik gebruik om alle 3 de test2.php bestanden te includen.
Als ik in test.php
PHP:
1
| require_once("test2.php") |
edit:
uitvoer, dan opent hij de test2.php die in DEZELFDE directory staat, en include die.
tot zo ver gaat alles goed.
Dan doet hij alles perfect tot het moment dat hij bij de volgende regel aankomt die ook een bestand include, ongeacht welke. Hij include dan EERST test2.php die in de 'root' van mijn domein staat, en DAARNA gaat hij de regel waarin require_once staat uitvoeren. Je krijgt dus een volledig foute pagina te zien. Ik ga eens kijken of ik dit verder kan uitwerken, maar er klopt bij mij in ieder geval geen hout meer van
[
Voor 37% gewijzigd door
BRAINLESS01 op 08-08-2003 20:48
]