Power indicator van FX5900 Ultra geeft een melding

Pagina: 1
Acties:

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 21:32

danplo

The Force is strong with me

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik zit even met een vraagje.
Ik heb net een Asus FX5900 Ultra kaart binnen gekregen.
En heb deze kaart in de AGP gedaan.
Heb verder wel boekjes bij gekregen, maar staat erg weinig info in.
Nu zit ik even met een probleempje.
Ik heb windows er opnieuw opgezet en drivers geinstalleerd.
Maar toen kreeg ik de volgende melding van een Power Indicator scherm.

Power Indicator

Problem report:
The Nvidia system sentinel is reporting that the Nvidia powered graphics card is not receiving sufficient power

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operation

Wat is nu de bedoeling eigenlijk. :?
Ik ben nog erg een newbie met computer los in mekaar zetten.
Alles is tot nu toe allemaal goed gekomen tot alleen dit probleem.
Het zal wel niet echt een groot probleem zijn, maar ik heb even jullie hulp nodig.
Ik zie wel een power connector op die FX5900 ultra kaart zitten.
Moet ik daar stroom op zetten ???...staat namelijk ook niet in het Asus boekje.
Of moet ik mijn AGP volt omhoog gedaan worden. ???

Hier mijn nieuwe systeem.

Pentium 4 3,06 ghz 800 mhz
Asus P4P800 moederbord.
400 watt zalman voeding
1024 DDR PC3200 geheugen
2x WD 120 Giga Harddisk

Ik weet niet of dit er allemaal bij gezet moet worden, maar ik ben graag duidelijk
Hopenlijk heeft iemand een oplossing.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je moet inderdaad even een molex stekker van je voeding erin doen. Als het goed is heb je er ook wel zo'n verloopstukje bij gekregen, die kan je ook gebruiken als je te kort komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/v9950u/v9950u_l.jpg

die witte connector helemaal achteraan op de kaart dus, daar prop je deze in:

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/articles/assets/images/brian-pwm-molex.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door xabre16v op 05-08-2003 20:44 ]

• danplo

danplo

Topicstarter
Tanxs SuperAars

Het is me geloof ik gelukt.
Ja ik dacht van zal het eerst even vragen voor ik er even wat droom op gooi.
Maar met hulp van jou is het toch gelukt....
Nogmaals bedankt......

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44
mooi setje hebje inmiddels. Trouwens die p4 3.06 moet dat niet 3.0 zijn, omdat 3.06 geen 800fsb is maar 533...?

Verwijderd

Jawel man.. Die is er wel met 800fsb

• danplo

danplo

Topicstarter
Sjah schreef op 05 August 2003 @ 21:09:
mooi setje hebje inmiddels. Trouwens die p4 3.06 moet dat niet 3.0 zijn, omdat 3.06 geen 800fsb is maar 533...?
Precies wat daniel-san zegt.
Bestaat wel hoor.
Alles draaid zeker lekker nu hier.....
Ik kan er weer even tegen aan.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 23:52

Chop2000

Vroem

danplo schreef op 05 augustus 2003 @ 21:58:
[...]

Precies wat daniel-san zegt.
Bestaat wel hoor.
Alles draaid zeker lekker nu hier.....
Ik kan er weer even tegen aan.
dat denk ik niet, het is of p4 3.06GHz 533Mhz fsb of p4 3.0Ghz 800Mhz fsb hehe wat voor multiplier zou die 3.06 draaien op 800Mhz fsb? dat komt niet helemaal uit heh :P

niks

Verwijderd

Ja.. je hebt gelijk....

Dit zijn de enige 800fsb cpu's volgens intel..

SL6WT 2.80 GHZ BOTH 800 MHz 478 pin PPGA FC-PGA2
SL6WK 3.00 GHZ BOTH 800 MHz 478 pin PPGA FC-PGA2
SL6WJ 2.80 GHZ BOTH 800 MHz 478 pin PPGA FC-PGA2
SL6WH 2.60 GHZ BOTH 800 MHz 478 pin PPGA FC-PGA2
SL6WG 3.20 GHZ BOTH 800 MHz 478 pin PPGA FC-PGA2
SL6WF 2.40 GHZ BOTH 800 MHz 478 pin PPGA FC-PGA2

(http://processorfinder.in...nFOS=Filter+on+selections)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als de poster, en het leek me niet nodig om er een nieuwe post voor te maken.

Ik heb een tijdje terug een Point of View GeForce Ti4280 gekocht en deze vrolijk geinstalleerd. Nu ontdek ik gisteren via de NVIDIA Sentinel dat ook mijn grafische kaart niet genoeg stroom krijgt.

De gestelde oplossing van SuperAars is helaas niet mogelijk voor mij, aangezien ik geen witte connector op mijn kaart heb zitten :-/
Wel heb ik een kleine zwarte connector wiens nut mij onduidelijk is. De zwarte connector lijkt op degene die je meestal aantreft op je geluidskaart.

Ik vroeg mij af of het misschien mogelijk is het probleem op een andere manier op te lossen, of is dit mijn straf voor het kopen van een (te?) goedkope grafische kaart?

Mijn configuratie:

AMD Athlon XP 2600+
Albatron KX400-8X
512mb DDR-RAM 333mhz (Infinion)
Point of View GeForce Ti4280

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Is die connector niet perongeluk van hetzelfde type als waarmee je floppy-drive van stroom wordt voorzien? (btw hoe heten die kleine power aansluitingen officieel eigenlijk?)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

w0w

eh ik noem ze meestal floppy-molexjes, maar ze heten waarschijnlijk anders :P
*ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die dingen heten*

[ Voor 27% gewijzigd door w0w op 24-08-2003 22:32 ]

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 20:29

shag-me

-n0n3-

molex stekkers, idd hetzelfde als voor je flopske... en Winds, misschien zit er als poweraansluiting een klein wit blokje plastic(van een halve cm ofzo) met 2 of 3 pennetjes erin op je videokaart?

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoiets heet een Berg-connector / mini-molex-connector (beide namen zijn merknamen, maar in de volksmond wordt het gebruikt em een type aan te duiden), vrij makkelijk op te zoeken met Google (wist het zelf ook niet namelijk). Je komt dan hier uit: http://www.techexams.net/forums/viewtopic.php?t=371 :)

Verwijderd

Nee, helaas is het niet dezelfde connecter als die op mijn floppydrive zit. En ook zijn er geen pennetjes die uitsteken die als stekker zouden kunnen fungeren.. :-/

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

zou je misschien een foto er van kunnen maken? mij is ook onduidelijk wat je nu precies bedoeld.

Wat mogelijk zou zijn dat er gewoon een externe voeding voor nodig is. Je connector die je bedoeld lijkt mij een connector die je bijv. ook vind bij Nokia Telefoons (waar de oplader in moet).

Maar als je even een foto kunt posten hier is het voor ons denk ik iets duidelijker :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 00:44:
Nee, helaas is het niet dezelfde connecter als die op mijn floppydrive zit. En ook zijn er geen pennetjes die uitsteken die als stekker zouden kunnen fungeren.. :-/
Ik vrees voor jou dat je gewoon een wat krachtigere psu nodig hebt, wat voor psu gebruik je nu ?

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 12:04
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 08:39:
[...]

Ik vrees voor jou dat je gewoon een wat krachtigere psu nodig hebt, wat voor psu gebruik je nu ?
Dat lijkt me sterk, 400 Zalman is geen mietjes voeding. Er zijn mensen die het met die config ook op een no-name 350 draaien.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:16
sjares schreef op 25 augustus 2003 @ 22:53:
[...]

Dat lijkt me sterk, 400 Zalman is geen mietjes voeding. Er zijn mensen die het met die config ook op een no-name 350 draaien.
Zelfs 300 Watt moet het wel kunnen hebben, het is eff bij het opstarten de piekstroom opvangen. Maar dan maakt het niet zoveel uit ;).

Ik zou zelf zeggen, als er een floppydiskstroomkabelaansluiting opzit, dna zou je er dus ook een floppydiskstroomkabel er bij krijgen, met aande buitenkant twee aan vast zittende floppydiskstroomkabelaansluitingstekkers!

Verwijderd

Ik ben niet in het bezit van een digitale camera oid, dus kan jullie helaas geen foto geven.

Mijn voeding is een 300W voeding, maar ik heb er maar een paar apparaten aan hangen (2 harddisks, cd brander, grafische kaart, geluidskaart) dus het lijkt me erg stug dat de voeding te weinig stroom levert.

Nu is het misschien handig om erbij te vermelden hoe ik de melding tegen ben gekomen. Ik heb een paar dagen terug het programma 'nvhardpage' gedownload van www.guru3d.com met de intentie om de boel te overclocken. Ik ben er nog niet mee bezig geweest.
Onder een van de schermen vond ik een knop genaamd 'Power Indicator' en als er op deze wordt geklikt verschijnt de NVIDIA System Sentinel. Niet bij het opstarten oid.

Tevens heb ik een e-mail gestuurd naar de fabrikant en kreeg dit terug:
Dear sir / madam

Thanks for buying our product.

The error message you give to me, is only possible with Geforce FX VGA cards, that type of cards has an additional power connector and needs that power, and when the power is not connected, indead the GPU is slowdown in frequency.

Is the Ti 4280 the only vga card in your computer??

If this message really is produced by your vga card, please go to your reseller and ask him for replacing under warranty, in that case i lovce to see this card to regenerate the problem

With kind regards

Pointofview / Albert Offerein
Nu vraag ik me af of dit klopt of niet, aangezien ik nog niet helemaal overtuigd ben. Wellicht zijn er andere mensen in het bezit van een GeForce 4 die mij kunnen vertellen of deze extra stroomkabel wel of niet op hun kaart zit?

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Hellow,

offtopic:
sorry oude topic, dat ik je uit je graf heb gewekt.. maar..

ik heb dit probleem momenteel
en ja, ik heb de powerconnector op de grafische kaart aangesloten
er zit een 350watt voeding in, verder een floppy drive, hdd, dvdrw, dvdstation, 512mb ram, p4 3ghz, wat neon koelers, audio kaart, usb devices.. lijkt mij nog vrij weinig dus, en in ieder geval iets wat je met 350 watt voeding moet kunnen redden? er zat een 300 watt voeding in, maar die is dus ook even vervangen.. nou kan ik er wel 400 watt indoen, maar of dat het probleem op gaat lossen..?

iemand suggesties?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:04

GreyGhost

Het is een spook

Het lijkt me de volgende keer handiger dat je een eigen topic begint :)

Verder onbreekt wat essentiele info...

- Merk en type grafische kaart

- Merk en type moederbord

- Merk en type voeding

dit aangezien we niet telepatisch zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GreyGhost op 20-07-2005 21:20 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
ah ok, mij leek het wel handig hier verder te gaan.. zal volgende keer een nieuwe topic maken dan, dank voor de tip :)

anyway

- Asus V9999 Gamers Edition 256Mb
- Aopen 350w voeding FSP350-60PN
- Albatron moederbord, type wordt uitgezocht.. geen idee :), in ieder geval iets met een intel 865 chipset erop

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Volgens ASUS heeft deze kaart aardig wat wattage nodig:
I can't find V9999's power consumption from your spec or web site. Where can I find it?

Answer
The list below shows the power consumption of V9999 series:
V9999Ultra 112w
V9999GE 112w
V9999GT 90w
V9999 80.5w
Op die kaart zitten 2 molex connectoren, heb je ze allebei aangesloten? op 2 aparte molex lijnen? (weet niet of dat bij deze voeding veel uit maakt)

Ik vermoed dat je ook de laatste drivers van nvidia hebt geprobeerd.

Anders heb je best kans dat je voeding het inderdaad niet trekt. Denk dan eens aan een fatsoenlijke powersupply van minimaal 400 (misschien zelfs 450) watt van merken als: Antec, Tagan, Fortron

Ja die zijn duur, maar die kunnen tenminste continue 400 watt leveren en niet alleen als piekspanning.

Verwijderd

w0w schreef op zondag 24 augustus 2003 @ 22:32:
eh ik noem ze meestal floppy-molexjes, maar ze heten waarschijnlijk anders :P
*ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die dingen heten*
Berg connectoren ;)

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Stond al 2 posts verder ;) ;)

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 22:39
Ik heb net een nieuw systeem gekocht. en krijg nu ook de melding:

Problem report:
The Nvidia system sentinel is reporting that the Nvidia powered graphics card is not receiving sufficient power

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operation

Ik heb een :
MSI 915P Neo2 (Platinum Edition)
Pentium 4, 3 Ghz
1x 1GB DDR2
XFX Nvidia 6800GT (Power kabel aangesloten)

Ik had een 300Watt voeding en ik heb er nu eentje van 400Watt ingedaan, maar de melding blijft. Verder zitten er een Cd brander in en een dvd brander en 2 Hd-tjes.

Zou ik dan toch nog een sterkere voeding moeten hebben? Of heeft iemand toevallig een ander idee?

Alvast bedankt,

Nick

[ Voor 3% gewijzigd door nickbock op 30-07-2005 15:47 ]

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Om mezelf even te quoten van hierboven:
Anders heb je best kans dat je voeding het inderdaad niet trekt. Denk dan eens aan een fatsoenlijke powersupply van minimaal 400 (misschien zelfs 450) watt van merken als: Antec, Tagan, Fortron

Ja die zijn duur, maar die kunnen tenminste continue 400 watt leveren en niet alleen als piekspanning.
Welk merk voeding heb je er in gestopt? Als het een Q-tec of iets dergelijks is zou ik maar overwegen een degelijke te kopen.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Krijg de meldig soms met m'n 5900XT. De eerste keer ging de dag erna mijn voedig in rook op :9 . Nu heb ik een OCZ 420 watter en laat ik em blaten. Prestatie lijdt er toch niet onder

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 22:39
Er zit nu een Zalman voeding in. Dus wel een goed merk (volgens mij).
Maar is het echt zo dat de prestatie er niet minder van wordt? Volgens bv. riva tuner draait het geheugen op 598 Mhz terwijl dit volgens mij 1000 Mhz moet zijn. En de Core draait op 200 Mhz terwijl dit volgens mij 350 Mhz moet zijn.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11
nickbock schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:27:
Er zit nu een Zalman voeding in. Dus wel een goed merk (volgens mij).
Maar is het echt zo dat de prestatie er niet minder van wordt? Volgens bv. riva tuner draait het geheugen op 598 Mhz terwijl dit volgens mij 1000 Mhz moet zijn. En de Core draait op 200 Mhz terwijl dit volgens mij 350 Mhz moet zijn.
dat zal wel de 2d speeds zijn voor als je geen 3d applicaties draait zoals games.

heb je de molex goed in de VGA geduwd?
zit er op die lijn die uit de PSU komt waar de VGA op zit aangesloten nog andere hardware aangesloten?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Anders even in en uit halen. Zolang je voltages goed zijn en je een goede voeding bezit (en die heb je ;) ) kan er niet echt iets misgaan. Bij goedkoper modellen wort het oppassen (en ik spreek uit ervaring)
Pagina: 1