[SG -> HK move] dat kan toch anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik zit nu al een aantal dagen ,bij verschillende topics, met gefronste wenkbrauwen te kijken naar SG -> HK moves.

En eigenlijk snap ik het nut hier niet helemaal van.
Als iemand toch in SG post ga ik persoonlijk uit van een serieuze conversatie over onderwerp X. Ik neem aan dat dat ook de intentie was van de TS om hem in SG te zetten. Wanneer er niet serieus of volgens de policies van SG gepost wordt zou hier ook naar gemodereerd moeten worden toch?

Maar ipv dat zie ik dat het gros dan verhuisd wordt naar HK

Persoonlijk vindt ik dat als er een HK post in SG geplaatst wordt zonder dat TS toegang heeft tot HK -> slotje
En wanneer het een SG post is geplaatst in SG zou er gewoon gemodt moeten worden alszijnde SG

Ik vind niet dat de TS gestraft moet worden (met een move) door posts van iemand anders. Met als gevolg dat het halve topic verpest wordt met onzin.

Neem nou: [terrorisme] gebruik van anonieme krant als communicatiemiddel?

En lees de reacties eens na de HK move

I think you get my point

Of was dit de reden dat HK1 dicht ging? En wordt er nu weer gereageerd in HK2 zoals in HK1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 10:54

megaleo

Special member

CRu5H0n3 schreef op 05 August 2003 @ 20:02:

Persoonlijk vindt ik dat als er een HK post in SG geplaatst wordt zonder dat TS toegang heeft tot HK -> slotje
En wanneer het een SG post is geplaatst in SG zou er gewoon gemodt moeten worden alszijnde SG

Ik vind niet dat de TS gestraft moet worden (met een move) door posts van iemand anders. Met als gevolg dat het halve topic verpest wordt met onzin.
En/ of waarom kan zo'n TS dan niet meteen toegang krijgen tot de HK?
Dan kan die tenminste z'n eigen topic nog lezen.
Niet dat iedereen dan maar meteen zo'n soort topic moet openen. Maar toch ik vraag het me een beetje af. :)

[ Voor 40% gewijzigd door megaleo op 05-08-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47

Basszje

Reisvaap!]

Ik vind de reacties in de HK niet afwijken van de reacties in SG. kom op zeg iemand vind wat gekrabbel in de metro en half GOT denkt gelijk dat de apocalyps nader is. Dan willen er gewoon wat mensen nadere nuances in het topic aanbrengen imo.

En dat HK 2 / HK 1 geneuzel hebben we ondertussen ook wel gehad. Het hele topic had al geen niveau en daarom is het naar de HK verplaatst. En daar gaat het gewoon rustig verder in HK-style. Ik vind zeker niet dat het topic het predikaat uiterst serieus verdient . Daarom denk ik ook niet dat je kan spreken van verpesting

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 05 August 2003 @ 20:02:
Ik zit nu al een aantal dagen ,bij verschillende topics, met gefronste wenkbrauwen te kijken naar SG -> HK moves.
Geef dan meer linkjes, nu zal ik me beperken tot dit voorbeeld :)
En eigenlijk snap ik het nut hier niet helemaal van.
Als iemand toch in SG post ga ik persoonlijk uit van een serieuze conversatie over onderwerp X. Ik neem aan dat dat ook de intentie was van de TS om hem in SG te zetten.
Er wordt ook ronduit crap gepost in SG, omdat men niet in de HK kan. Niet dat dat hier het geval was, maar het uitgangspunt klopt niet met mijn ervaring.
Wanneer er niet serieus of volgens de policies van SG gepost wordt zou hier ook naar gemodereerd moeten worden toch?
En dat gebeurt ook.
Het gros? En je onderbouwt het met een linkje? Als het gros wordt gemoved, mag je wel met wat meer voorbeelden komen :)
Ik niet, als iets boeiend is voor meer mensen dan de TS, zie ik niet in waarom hij dicht zou moeten.
Niet als het totale crap is (niet dat dat hier het geval was).
Ik vind niet dat de TS gestraft moet worden (met een move) door posts van iemand anders.
Ook op basis van de startpost had het al in de HK gekund, dat ik pas aan het eind van de middag tijd voor dat draadje had doet daar niks aan af. Ik move uit principe niks uit SG, omdat er HK-reacties instaan, tenzij de topicstarter dat zelf ook wilt. Het topic is vrijwel nergens op gebaseerd. Een grappige kanttekening bij wat loze krabbels past beter in de HK imo :)
Met als gevolg dat het halve topic verpest wordt met onzin.
Eens met Basszje op dit punt, ben het hier niet echt mee eens :)

Overigens is de topicstarter gewezen op de move en de mogelijkheid om HK-XS aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een extre kanttekening, als een topic tussen HK en SG inschemert kunnen de reacties wel soort van mede-bepalend zijn. Er is nogal een grijs gebied wat dat betreft en in die zin kunnen de reacties een move stimuleren. Maar als er iets in SG wordt gepost, wat er ook thuishoort, zul je van mij geen move naar de HK zien, dan wordt dat topic gewoon wat intensiever gemod :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat zou er eigenlijk zo erg zijn aan een paar meer serieuze topics in de HK?
IMHO hoeft niet alles in de HK op niks te slaan, een beetje voor de grap codes in een krant uitzoeken lijkt mij eigenlijk een prima "serieus" HK topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 20:22:
Nog even een extre kanttekening, als een topic tussen HK en SG inschemert kunnen de reacties wel soort van mede-bepalend zijn. Er is nogal een grijs gebied wat dat betreft en in die zin kunnen de reacties een move stimuleren. Maar als er iets in SG wordt gepost, wat er ook thuishoort, zul je van mij geen move naar de HK zien, dan wordt dat topic gewoon wat intensiever gemod :)
Netjes.. niks op aan te merken
Misschien stoor ik me dan aan het feit dat het niveau van de reacties daalt bij een SG->HK move

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 20:44:
IMHO hoeft niet alles in de HK op niks te slaan, een beetje voor de grap codes in een krant uitzoeken lijkt mij eigenlijk een prima "serieus" HK topic.
Kan prima idd
maar dan zou er ook naar gemod moeten worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 20:44:
En waar zie jij dat niet gebeuren dan :? . Dat van de ene wilde theorie een andere , in jou ogen volstrekt belachelijke wellicht, reactie komt is dan te verwachten :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 12:30

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

HK is gewoon het zelfde onderwerp, maar dan met een knipoogje.. ;) Maar het betekend niet zo van: daar gaat weer een topic naar de HK :)

Kleine edit... In het topic zijn ook wat onserieuse post, toen het nog in SG stond... dus een echt niveau verlaging zou ik het niet noemen..

[ Voor 36% gewijzigd door SideSwipe op 05-08-2003 21:05 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basszje schreef op 05 August 2003 @ 20:49:
[...]

En waar zie jij dat niet gebeuren dan :?
waar zie je mij ontkennen dat dat nu niet gebeurt?

wacht zie het al, had welicht deze zin
zo moeten schrijven
en wat zou er eigenlijk zo erg zijn aan een paar serieuze topics meer in de HK?
. Dat van de ene wilde theorie een andere , in jou ogen volstrekt belachelijke wellicht, reactie komt is dan te verwachten :?
wakus? sorry ik heb dit een stuk of 3 keer gelezen maar begrijp echt niet wat je nu probeert te zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
Basszje, ik heb het vermoeden dat jij je persoonlijk aangesproken voelt omwille jouw reactie in dat krantenknipseltopic. Is niet het geval.. mijn punt is algemeen bedoeld.

Neem nou deze
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/791834
Prima voorbeeld van een HK-topic met een serieuze intentie. En met een hoop lucht als antwoord.
SideSwipe_XP schreef op 05 August 2003 @ 21:01:
HK is gewoon het zelfde onderwerp, maar dan met een knipoogje.. ;) Maar het betekend niet zo van: daar gaat weer een topic naar de HK :)
Dat gevoel krijg je soms wel, toch?
Kleine edit... In het topic zijn ook wat onserieuse post, toen het nog in SG stond... dus een echt niveau verlaging zou ik het niet noemen..
Dan hadden die reply's toch gemod moeten worden na de regels van SG, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 12:30

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

CRu5H0n3 schreef op 05 August 2003 @ 21:17:
Dat gevoel krijg je soms wel, toch?
Nee, absoluut niet... Modjes doen echt wel hun best om te kijken welke topics in de SG horen en welke niet. Er wordt echt niet klakeloos een topic verplaatst
Dan hadden die reply's toch gemod moeten worden na de regels van SG, toch?
Tja, maat het onderwerp van het topic zal ook een beetje zulke topics oproepen. Het kan echt vanalles zijn en iedereen heeft er een andere visie of opmerking over..

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel met je eens dat, als een TS geen HK access heeft, dan moet het topic, al dan niet gesloten dan wel gemodereerd, in SG blijven. Is voor iedereen handiger, prettiger, alleen maar voordelen. Nu vraagt zo iemand zich na zo'n move gewoon af waar zijn/haar topic is gebleven, moet ie weer mailen/ICQ'en whatever, in plaats daarvan kun je mooi in je sluitmessage uitleggen waarom dit topic niet in SG kan. :)

Op die manier is het voor iedereen duidelijk, en het is een kleine moeite om even te checken of HK access bestaat, en als dat toch teveel werk is moet daar dan misschien iets aan gedaan worden...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

CRu5H0n3 schreef op 05 augustus 2003 @ 21:17:
Basszje, ik heb het vermoeden dat jij je persoonlijk aangesproken voelt omwille jouw reactie in dat krantenknipseltopic. Is niet het geval.. mijn punt is algemeen bedoeld.
Waar haal je dat nou weer vandaan :? Ik geef gewoon mijn mening betreffende het topic ;)
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 21:07:
[...]
wakus? sorry ik heb dit een stuk of 3 keer gelezen maar begrijp echt niet wat je nu probeert te zeggen.
Dat gezien het topic dus al die complot theorieen die men post een tegenhanger krijgt in de vorm van een 'onzinnige' theorie is logisch. Immers is het ene zinniger dan het anderen :? In de ogen van de TS dus blijkbaar wel, maar toch kan je het niet kwalijk nemen dat het een beetje lacherig topic wordt :) . Dat probeerde ik te verduidelijken :Y) ( wat ik ws nog niet heb gedaan nu :+ )

@courage : Het is altijd jammer om topique die in principe leuk zijn, niet voor SG , maar de HK dus , op slot te gooien terwijl het nog wel levensvatbaar is :) . Het is een beetje de overweging van de mod, maar ben niet voor strakke SG == SG anders slot regels :)

[ Voor 59% gewijzigd door Basszje op 05-08-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 21:40:
Ik ben het wel met je eens dat, als een TS geen HK access heeft, dan moet het topic, al dan niet gesloten dan wel gemodereerd, in SG blijven. Is voor iedereen handiger, prettiger, alleen maar voordelen. Nu vraagt zo iemand zich na zo'n move gewoon af waar zijn/haar topic is gebleven, moet ie weer mailen/ICQ'en whatever, in plaats daarvan kun je mooi in je sluitmessage uitleggen waarom dit topic niet in SG kan. :)

Op die manier is het voor iedereen duidelijk, en het is een kleine moeite om even te checken of HK access bestaat, en als dat toch teveel werk is moet daar dan misschien iets aan gedaan worden...... ;)
Als een topic leuk genoeg is, kan het wmb wel in HK verder gaan :)

En mbt berichtgeving naar de TS:
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 20:14:
Overigens is de topicstarter gewezen op de move en de mogelijkheid om HK-XS aan te vragen.
Dit doe ik altijd (check of diegene XS heeft, als hij dat niet heeft, of hij het aan kan vragen, of al is afgewezen enz. en stuur dan een PM om hem op de hoogte te stellen van de move) en dat neem ik ook wel mee bij een besluit om te moven / sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basszje schreef op 05 augustus 2003 @ 21:41:
[
Dat gezien het topic dus al die complot theorieen die men post een tegenhanger krijgt in de vorm van een 'onzinnige' theorie is logisch. Immers is het ene zinniger dan het anderen :? In de ogen van de TS dus blijkbaar wel, maar toch kan je het niet kwalijk nemen dat het een beetje lacherig topic wordt :) . Dat probeerde ik te verduidelijken :Y) ( wat ik ws nog niet heb gedaan nu :+ )
jammer dan :)

nu begrijp ik je wel.
dacht alleen dat het orgineel tegen mij gericht was.

elke mogelijke speculatie tegenover een vraag die geen antwoord heeft is altijd evenveel een speculatie. (of iets in die zin iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben vanavond lekker aan het barbeknoeien geweest....

Op een gegeven moment (een paar minuten voor nu) ben ik achter m'n pc gestapt en zag dit topic staan. Omdat ik me absoluut niet meer thuisvoelde in HK1, wekte dit topic m'n interesse op.

Om het even kort te houden:
1) Ik kan erin komen dat je zegt 'als de TC TS niet in de HK kan, dan 'moet' het topic op slot en niet gemoved worden naar de HK'. Nu kan ik vanuit mijn beleving niet veel anders zeggen dan dat ik meen dat dat nagenoeg niets anders is dan wat er gebeurt.

2) Ik zie ook topics gestart worden in SG waarvan ik het niveau toch enigszins betwijfel. Het gaat dan om die topics die mogelijk wel serieus bedoeld zijn maar niet echt zwaar wegen.
Een voorbeeld van een topic wat ik (als ik niet in de HK zou kunnen) zou willen starten in SG:
'Hoe komt het dat sommige keutels als bagger naar buiten komen terwijl andere als ronde 'konijnekeuteltjes' naar buiten komen'. Dit is een vraag die mij toch al een tijdje bezig houdt (serieus.... ik voel me alleen wat te oud voor 'Willem Wever' met m'n bijna 30 jaar oud). Een soortgelijk topic kan best serieus bedoeld worden maar heeft verder niet echt een 'zware' achterliggende gedachte en is een sowiezo een onderwerp met een knipoog (ondanks het feit dat het serieus bedoeld kan zijn). Vandaar dat ook ik een voorstander ben dat zulke topics gemoved worden naar de HK. Hoewel 'dit' topic in geval van de situatie dat de TC TS niet in de HK kan, beter op slot kan gaan.

Kortom: je kaart dingen aan waarvan ik niet echt kan zeggen dat ik ze veel zie voorkomen.
Basszje schreef op 05 augustus 2003 @ 22:07:
offtopic:
TC = Trashcan
TS = Topic starter

Het leest nogal vaag :P
offtopic:
misschien wat teveel bier gehad :+

[ Voor 12% gewijzigd door WFvN op 05-08-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

offtopic:
TC = Trashcan
TS = Topic starter

Het leest nogal vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

SideSwipe_XP schreef op 05 August 2003 @ 21:01:
HK is gewoon het zelfde onderwerp, maar dan met een knipoogje.. ;)
Precies. Echter kan ik me voorstellen dat men soms het idee krijgt dat het topic in ene keer vol staat met lollig-bedoelde one-liners die w.m.b. tot onzinposts gedegradeerd mogen worden. Dit wil overigens niet zeggen dat alle one-liners direct onzin is natuurlijk, maar de HK is hier wel enorm vatbaar voor.
Precies. Ik heb ooit met een topic dat ik heb geopend (welke ICT-studie-topic) overwogen of ik het in HK of SG zou plaatsen. Omdat ik weinig in SG kwam/kom heb ik toen voor HK gekozen en in de topictitel "[serieus]" als prefix gebruikt. En het deed mij en anderen grote deugd om te zien dat dit topic ook serieus werd opgepakt. Geen no-knows in het topic die dachten even grappig te gaan doen, zoals dit vaak in HK1 het geval was. Het topic had daadwerkelijk inhoud, was niet als lollig bedoeld, maar toch in mijn ogen enorm HK-Waardig.

Ook zie je dat er gewoon topics zijn (zoals het kerk-klok-topic) waar het gewoon uitloopt op een serieuze discussie. Dit is gewoon het resultaat van juist selecteren. De HK is dus niet zomaar niveau-verlaging zoals jij al zegt. De HK kan, omdat het wat losser is, juist erg leuk zijn. Het enige dat mij af en toe stoort is het bijna humor-moeten zijn van een HK-topic, maar daarmee bedoel ik alleen te zeggen dat een move vannuit SG naar HK, enorm goeie overlevingskans heeft, zonder de HK1-complicaties om het zo maar even te noemen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1