Ik heb sinds kort Win2k3 server op een van mijn wat oudere pc's gezet. Nu werkt het wel, alleen komt het ding af en toe met een melding in de eventlog:
Event Type: Error
Event Source: ACPI
Event Category: None
Event ID: 4
Date: 25-7-2003
Time: 18:53:51
User: N/A
Computer: DC-01
Description:
AMLI: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (0x71), which lies in the 0x70 - 0x71 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.
Goed, zoals bekend, een bios update dus nodig.
Echter is dit een bord zonder merk, althans het staat er niet op.
Dus ik CPU-Z op m'n server gezet om te kijken of die ergens mee terug kwam (mijn P4P800 deluxe ziet ie wel netjes).
Maar helaas, niet echt bruikbare info:
Manufacturer: -
Model : 694X-686A
Chipset: VIA, Apollo Pro C4
Southbridge: VIA, VT82C686
Sensor: VIA, 686A/B
Bios Brand: Award Software International
Version: 6.00 PG
Date: 09/25/2000
AGP: 2.0
Transfer rate: 2x
Apature size: 64MB
Side Band Addressing: Enabled.
Uiteraard heb ik het model ingeklopt in Google en daar kwam de volgende link van terug: http://www.bios-drivers.com/drivers/81/81711.htm
Maar of dat nou de goeie is, awdflash is voor zover ik weet alleen een tooltje geen firmware ofzo.
Ook heb ik op ViaArena rond gekeken, maar daar kon ik niet echt wat vinden behalve een zooi 4in1 drivers.
Als iemand weet waar ik een update kan vinden, graag!
Nu ik toch het over CPU-Z heb, bij memory geeft ie aan dat er 1 reep van PC125 in zit. Nooit van gehoord, is dat ding nu rot of (ja kan daar voor memtest draaien, maar dat is zonde van de uptime
) bestaat PC125 geheugen echt?
Event Type: Error
Event Source: ACPI
Event Category: None
Event ID: 4
Date: 25-7-2003
Time: 18:53:51
User: N/A
Computer: DC-01
Description:
AMLI: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (0x71), which lies in the 0x70 - 0x71 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.
Goed, zoals bekend, een bios update dus nodig.
Echter is dit een bord zonder merk, althans het staat er niet op.
Dus ik CPU-Z op m'n server gezet om te kijken of die ergens mee terug kwam (mijn P4P800 deluxe ziet ie wel netjes).
Maar helaas, niet echt bruikbare info:
Manufacturer: -
Model : 694X-686A
Chipset: VIA, Apollo Pro C4
Southbridge: VIA, VT82C686
Sensor: VIA, 686A/B
Bios Brand: Award Software International
Version: 6.00 PG
Date: 09/25/2000
AGP: 2.0
Transfer rate: 2x
Apature size: 64MB
Side Band Addressing: Enabled.
Uiteraard heb ik het model ingeklopt in Google en daar kwam de volgende link van terug: http://www.bios-drivers.com/drivers/81/81711.htm
Maar of dat nou de goeie is, awdflash is voor zover ik weet alleen een tooltje geen firmware ofzo.
Ook heb ik op ViaArena rond gekeken, maar daar kon ik niet echt wat vinden behalve een zooi 4in1 drivers.
Als iemand weet waar ik een update kan vinden, graag!
Nu ik toch het over CPU-Z heb, bij memory geeft ie aan dat er 1 reep van PC125 in zit. Nooit van gehoord, is dat ding nu rot of (ja kan daar voor memtest draaien, maar dat is zonde van de uptime