Toon posts:

Geheugen vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een vraagje, ik hoop dat jullie het snappen :*)

Ik heb op dit moment twee sticks van 128 pc-2100 ddr ram in m'n mobo zitten.
Maar als je bijv 4 geheugenslots hebt, is het dan niet handiger om 4x256 te kopen dan 4x128? Je zou dan meer totaal geheugen hebben, terwijl je slots in beide gevallen allemaal gevuld zijn.

Indien ik hier gelijk heb, dan zou ik dus mijn twee sticks van 128 het beste kunnen vervangen door 2x256? ( ik wil upgraden naar 512 ddr ram)

Alvast bedankt,

Xen

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

of gewoon 1 reepje van 512 ;) kan je later altijd nog bij steken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is het slimste om bijv 4 x512 te doen, als je ze allemaal wilt vullen? Dan heb je nog meer geheugen :P

( tnx voor snelle reactie lol)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je toch 2 slots over hebt en gaat bijkopen, dan vrot je toch 2x 256 naast die 2x 128.
Sick Nick schreef op 05 August 2003 @ 19:30:
of gewoon 1 reepje van 512 ;) kan je later altijd nog bij steken.
niet handig als je dual channel ddr wil gebruiken
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:31:
Dus het is het slimste om bijv 4 x512 te doen, als je ze allemaal wilt vullen? Dan heb je nog meer geheugen :P

( tnx voor snelle reactie lol)
pak dan gelijk 4x 1024 (of een andere combo waarmee je tot de max komt).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Als ie nu pc2100 heeft dan acht ik de kans dat ie een bord met dual channel heeft ERG klein :p
Je hoeft niet een even aantal reepjes te hebben, en even groot hoeft ook niet. Je kan gewoon 512 erbij steken. Dan heb je later de mogelijkheid nog eens 512 of meer erbij te steken.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 18:31
Pak gewoon 512, had ik eerst ook en heb er later weer een strookje bij gekocht (weer 512) om dual channel te draaien. Heb je echt veel meer aan. Hoef je ook niet in een keer al je geld uit te geven.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Sick Nick schreef op 05 August 2003 @ 19:34:
Als ie nu pc2100 heeft dan acht ik de kans dat ie een bord met dual channel heeft ERG klein :p
Je hoeft niet een even aantal reepjes te hebben, en even groot hoeft ook niet. Je kan gewoon 512 erbij steken. Dan heb je later de mogelijkheid nog eens 512 of meer erbij te steken.
Als je 4 sloten hebt acht ik de kans zeer groot :p En denk eens aan de granite bay, die is bedoelt voor dc-ddr2100 :)

BTW, welk mobo heb je nu? Als je eentje met dualchannel hebt moet je twee dezelfde nemen om erbij te stoppen (hoeft niet maar wel veel slimmer). Dan kun je dus 2x 256 of 2x 512 erbij stoppen. 4x 256 zou ik niet doen, dan kun je de 2x 128mb niet meer gebruiken ;) En 4x 512 heeft ieder normaal mens niet nodig :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is best wel behoorlijk basic 8)7 Lees eens in het handboekje van je moederbord en/of in de FAQ van dit subforum welk/hoeveel geheugen je maximaal op het moederbord kan plaatsen. Voor de rest staat ook in de FAQ uitgelegd dat je verschillende soorten geheugenreepjes over het algemeen gewoon kan mixen B)

Technische PMG FAQ
Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

Omdat je met dit topic aantoont niet eerst netjes vooronderzoek te hebben gedaan, heb ik de indruk dat je de [faq]registratievoorwaarden[/] niet helemaal (goed?) hebt doorgenomen. Doe dat alsnog en dan met name het forumgedrag gedeelte. Dan heb je tenminste een idee van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.