Om mijn TV-kaart aan de praat te krijgen moet ik eerst de usbhub-driver disablen (dus naar hardware manager, rechtermuisknop en dan disable selecteren). Hoewel het omslachtig is, werkt het wel en aangezien ik geen betere oplossing heb kunnen vinden doe ik het er maar mee. Om het ongemakt te beperken wil ik een bat-file maken waarmee ik automatisch, voor het opstarten van DScaler, de usbhub driver disable. Weet iemand of dat kan en zo ja, hoe? Even voor de duidelijkheid: ik hoef geen info over hoe ik mn TVkaart aan de praat zou kunnen krijgen maar of/hoe ik drivers vanaf het command prompt zou kunnen enablen/disablen
.
Ik neem maar even aan dat het om Windows XP gaat, want dat vermeld je niet: Windows Operated Systems - Policy
Drivers via command disabelen gaat alleen via het disable commando en die werkt alleen in de recovery console zoals je hier kan lezen: https://www.microsoft.com...docs/bootcons_disable.asp
Verder kan je zover ik weet niet 'on-the-fly' via een command line een driver uitschakelen.
Drivers via command disabelen gaat alleen via het disable commando en die werkt alleen in de recovery console zoals je hier kan lezen: https://www.microsoft.com...docs/bootcons_disable.asp
Verder kan je zover ik weet niet 'on-the-fly' via een command line een driver uitschakelen.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
dan zul je met WMI scripting aan de slag moeten.
Het is geen concreet antwoord op je vraag, maar als ik jou was zou ik eerst je USB-probleem op proberen te lossen. Welke chipset gebruik je en is dit USB 2.0? Zo ja, download dan bij de bijbehorende fabrikant USB 2.0 drivers. USB 2.0 wordt matig ondersteund met de standaard drivers, vandaar.
Heb je een VIA chipset, dan kun je het beste kijken op de site van de moederbordfabrikant.
Heb je een VIA chipset, dan kun je het beste kijken op de site van de moederbordfabrikant.
ik denk dat hij een irq probleem heeft met deze 2 apparaten die dezelfde irq willen gebruiken, had een vriend van mij ook last van.
Zou ook kunnen, maar helaas beetje weinig info. WOrden ook wel de meest recente drivers voor de tv-kaart gebruikt???eghie schreef op 05 August 2003 @ 22:28:
ik denk dat hij een irq probleem heeft met deze 2 apparaten die dezelfde irq willen gebruiken, had een vriend van mij ook last van.
Het gaat idd om winXP (mn excuses voor het niet vermelden). Het probleem wordt niet opgelost door update van de nieuwste (of andere) drivers ed.
Probleem zit m namelijk in de IRQ-sharing en dat krijg je niet opgelost in WinXP: instellen van nonACPI computer (anders kan ik sowieso geen IRQ's instellen) wordt het systeem instabiel, is dus geen oplossing, alternatief: een ander PCI-slot of andere BIOS-instelling (zijn zeer beperkt voor de ECS K7S5A) levert problemen met andere devices.
Het enablen/disablen van devices gaat wel goed: via de Device Manager (rechter muisknop -enable/disable) en dit wil ik graag 'automatisch' doen, via een script oid. Ik ben niet bekend met (de term) WMI scipting... mutsje (of anderen), kun je me meer info daarover geven?
Nogmaals: ik wil graag weten hoe ik automatisch drivers kan enablen/disablen (zodat ik dus niet iedere keer de Device Manager hoef te openen).
Probleem zit m namelijk in de IRQ-sharing en dat krijg je niet opgelost in WinXP: instellen van nonACPI computer (anders kan ik sowieso geen IRQ's instellen) wordt het systeem instabiel, is dus geen oplossing, alternatief: een ander PCI-slot of andere BIOS-instelling (zijn zeer beperkt voor de ECS K7S5A) levert problemen met andere devices.
Het enablen/disablen van devices gaat wel goed: via de Device Manager (rechter muisknop -enable/disable) en dit wil ik graag 'automatisch' doen, via een script oid. Ik ben niet bekend met (de term) WMI scipting... mutsje (of anderen), kun je me meer info daarover geven?
Nogmaals: ik wil graag weten hoe ik automatisch drivers kan enablen/disablen (zodat ik dus niet iedere keer de Device Manager hoef te openen).
Title fix 
En MikkieMaus: wil je je posts even editen en 'enters' gebruiken, zo is het niet te lezen...
En MikkieMaus: wil je je posts even editen en 'enters' gebruiken, zo is het niet te lezen...
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
code:
1
| sc query type= driver |
sc kan dit
Als je de IRQ niet kan aanpassen, is die kaart dan uberhaupt wel PnP compatible en/of op de HCL van Windows XP?MikkieMaus schreef op 06 August 2003 @ 00:33:
Het gaat idd om winXP (mn excuses voor het niet vermelden). Het probleem wordt niet opgelost door update van de nieuwste (of andere) drivers ed.
Ik heb ondertussen het antwoord min of meer gevonden: Devcon.exe kan worden gebruikt voor het enablen en disablen van drivers (uitgebreide uitleg op site van M$).
Woorden als M$ om microsoft aan te geven zijn niet toegestaan zie POLICY WOS.
Pagina: 1