Toon posts:

[Xvid] Heel zacht geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem met Xvid.
Ik heb K-lite codec geinstalleerd en tot zo ver alles prima, beeld goed alleen het geluid is zo verrekte zacht. Ik moet m'n hele systeem opendraaien om maar iets te horen. Wie weet dit op te lossen?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je kunt in de codec je geluid instellen. Ook je volume, als het goed is. Ik heb dat probleem ook gehad toen ik een xvid codec installeerde. Weet alleen niet precies meer welke codec en waar die instelling precies zat... :X

Ik geloof dat je dat in kunt stellen via het control panel en dan naar Sounds, speech and audio devices en dan het tabblad Hardware. Daar kies je de Video codecs en dan ga je neer de properties. Daar ga je weer naar een tabblad Properties waar je de betreffende codec selecteert. Vraag daar dan weer de properties van op (pffffff) en dan kun je op de knop settings klikken. Good luck!

My personal website

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Over welke geluidscodecs hebben we het? Probeer ook eens een codec van een andere bron (en check de settings). [edit=zoals OZ-Gump veel uitgebreider zegt :* ]

Daarnaast: alle films, of een enkele? En controleer eens of je het niet ook met een simpel wavje hebt: dan staat je volume gewoon te laag :P

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 05-08-2003 16:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 05 August 2003 @ 16:48:
Over welke geluidscodecs hebben we het? Probeer ook eens een codec van een andere bron (en check de settings). [edit=zoals OZ-Gump veel uitgebreider zegt :* ]

Daarnaast: alle films, of een enkele? En controleer eens of je het niet ook met een simpel wavje hebt: dan staat je volume gewoon te laag :P
Nee alle films met een Xvid codec spelen heel zacht af. Ik zal die K-lite codec weer even installeren en dan de tip van boven even proberen uit te voeren.

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 05 August 2003 @ 16:47:
Je kunt in de codec je geluid instellen. Ook je volume, als het goed is. Ik heb dat probleem ook gehad toen ik een xvid codec installeerde. Weet alleen niet precies meer welke codec en waar die instelling precies zat... :X

Ik geloof dat je dat in kunt stellen via het control panel en dan naar Sounds, speech and audio devices en dan het tabblad Hardware. Daar kies je de Video codecs en dan ga je neer de properties. Daar ga je weer naar een tabblad Properties waar je de betreffende codec selecteert. Vraag daar dan weer de properties van op (pffffff) en dan kun je op de knop settings klikken. Good luck!
Ik ben zover gekomen tot op de laatste stap want de knop settings/instellingen kan ik bij mij niet indrukken.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 17:18:
[...]

Ik ben zover gekomen tot op de laatste stap want de knop settings/instellingen kan ik bij mij niet indrukken.
Sja... je kan helaas niet bij ALLE codecs de instellingen veranderen.. Probeer het eens met een XVID codec van een andere makelij?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn weten zijn er maar 2: die van Koepie en Nic en beiden zie ik niet in de lijst staan wanneer geinstalleerd..

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Dit probleem heeft toch niks te maken met een Xvid codec, maar juist met bijv. een AC3 codec?

Xvid codec is toch voor beeld en AC3 voor geluid of begrijp ik dit hele codec gedoe toch weer verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ye Greate'96 schreef op 05 August 2003 @ 19:35:
Dit probleem heeft toch niks te maken met een Xvid codec, maar juist met bijv. een AC3 codec?

Xvid codec is toch voor beeld en AC3 voor geluid of begrijp ik dit hele codec gedoe toch weer verkeerd?
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik had dat namelijk net ook uitgevogeld. Het scheen dus doordat ik de AC3 codec installeerde van k-lite codec pack dat het geluid van de Xvid filmpjes drastisch achteruit ging. Nu heb ik hem niet geinstalleerd en het is nu al wat beter.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook altijd last van zacht geluid bij XviD's (ook met DivX) die AC3 audio hebben. Mijn workaround: openen in WMP9 en dan bij de equalizer alle balkjes omhoog gooien. Als je trouwens AC3 Filter gebruikt als codec, dan kan je ook daarmee het geluid boosten in de instellingen...

They made me do it.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Tom S. schreef op 05 augustus 2003 @ 23:44:
Ik heb ook altijd last van zacht geluid bij XviD's (ook met DivX) die AC3 audio hebben. Mijn workaround: openen in WMP9 en dan bij de equalizer alle balkjes omhoog gooien. Als je trouwens AC3 Filter gebruikt als codec, dan kan je ook daarmee het geluid boosten in de instellingen...
Ik gebruik de AC3 codec van Nimo, geen enkel probleem mee

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Ik gebruikte het AC3 Filter waar Tom S het over heeft; dat is een open source AC3 codec die op SourceForge te vinden is. Deze heb ik gedeïnstalleerd, en vervangen door de AC3 codec die te vinden is op een van de grootste eMule deelsites.(De "deelcentrale", om precies te zijn. Volgens mij mag ik hier de echte url niet neerzetten.)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Aaaaargh... hij zei het N-woord.. maar gelukkig niet het C-woord erachteraan.
Dump die troep, en installeer AC3Filter.

ffdshow-alpha + ac3filter en je kan de meeste films draaien.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
AC3Filter is zonder twijfel het beste AC3 decoding filter beschikbaar. Standaard speelt het echter nogal zacht. Maar als je de moeite neemt om eens in de instellingen ervan te kijken (nestelt zich in het Control Panel), dan zie je de optie om het master volume te versterken. Eventueel kun je 'Normalize' en 'DRC' uitschakelen. Deze opties zorgen voor een automatische niveau aanpassing zodat grote dynamiekverschillen weggewerkt worden. Soms handig omdat stille dialogen dan extra versterkt worden, soms een vloek omdat een explosie die veel luider is dan de rest wat gedempt wordt... Het filter heeft natuurlijk wel enkel invloed op films met AC3 geluidsspoor.

Probeer codec packs te vermijden trouwens. Je hebt al die zever niet nodig. Installeer manueel enkel de benodigde codecs. Weet je niet welke codec/filter je nodig hebt voor een film, gebruik dan GSpot om te weten te komen welke codec/filter je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec/filter(s)! Zo vermijd je problemen.

Met slechts enkele filters kun je vrijwel alle DivX/XviD films afspelen:

Het ffdshow filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Daarnaast bezit ffdshow een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren. En dat alles in slechts enkele honderden kilobytes. Zorg ervoor de laatste alpha versie te nemen. Sommige mensen ervaren problemen met ffdshow en XviD. In dit geval ben je best dat je de XviD (koepi) codec eveneens installeert en ffdshow enkel toewijst aan DivX.

Een mp3-codec wordt normaal standaard meegeleverd door Windows (Fraunhofer), dus die moet je niet zoeken. Blijft er enkel AC3 geluid over wat door het eerder genoemde AC3Filter afgehandeld wordt.

En na installatie van die 2 filters kun je dik 99% van alle scene DivX/XviD releases afspelen...

Overigens is het altijd interessant (niet alleen bij AC3Filter) om eens in de instellingen van de codec/filter te kijken. Vaak vind je er interessante opties.

Verwijderd

Hm... Ik heb al eens in de instellingen van AC3 Filter gekeken, maar heel veel waren er daarin disabled. Misschien installeer ik hem nog een keer, en kijk eens naar het Master Volume. FDDShow... tja, daar heb ik beide kanten al van gehoord; sommigen vinden het de grootste bagger die ooit is geprogrammeerd, terwijl anderen er compleet lyrisch over zijn.
Pagina: 1