Toon posts:

[DOS] Lange bestandsnamen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waar wordt de lange bestandsnaam van een bestand bewaard.

Wordt deze meegenomen in het bestand als je in DOS het bestand kopieert en dan in Windows opent.

Is het mogelijk om met een tool de lange bestandsnaam terug te halen.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Naar mijn weten kent DOS maar bestandsnamen met 8 letters voor de punt en 3 erna (extensie) Stel dat je nu 2 bestanden hebt die "voorbeelden.txt" heten, dan worden die in dos voorbe~1.txt en voorbe~2.txt. Volges mij kun je in dos de lange bestandsnamen niet terughalen

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Nee da's niet mogelijk voor zover ik weet.
Als je in een DOS prompt of onder DOS zelf een dir opvraagt dan staat bovenaan:
.
..
In de . staat de info over de inhoud van de dir en in de .. info van de dir zelf (waar hij staat enzo).
Vandaar als je "del ." ingeeft alles uit de map verwijderd wordt.

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Er bestond een methode om de Long Filenames te backuppen met lfnbk.exe o.i.d. onder win95. Daarmee kon je de lange bestandsnamen backuppen en restoren.

We have just one world, but we live in different ones...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad kan je zo de namen backuppen (maar dat helpt dus niet met kopieren) :)

Kopieren / gebruiken: [search=dos lange bestandsnamen] of [google=long filenames DOS] ==> xxcopy, lfndos, doslfn. En aangezien er zo veel is te vinden via GoTsearch/Google/etc lijkt een topic openen (of open laten) me niet nodig :)

Als je er niet mee uitkomt, mag je best opnieuw beginnen in een topic maar met de topics die ik tegenkom zijn zat lijkt me

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 05-08-2003 16:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.