[XP] Probleem m.b.t. internetverbinding via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik zit met het volgende probleem. Mijn internet verbinding verloopt via een router die op een kabelmodem is aangesloten. Op zich werkt dit prima, echter nu kan werkt mijn icq/trillian & kazaa niet meer. (port 80 werkt nog prima, vandaar dit bericht). Bij mijn weten heb ik geen firewall. Als ik in XP naar netwerkverbindingen ga zie ik alleen 1 internet gateway en 2 Lan of snelle internetverbindingen.

Ik heb niet veel affiniteit met dit soort problemen, wie kan mij helpen?

aka Crypto T

Verwijderd

Wat voor een router is het dan?

Verwijderd

Het lijkt er op of je een router heb met ingebouwde firewall.
Heb je wel een naar de instellingen in de router gekeken?
Of staan deze nog op default? dan kan het kloppen dat alleen poort 80 open staat!

Groetjes,
Dr@gonHeart
:P

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
het is een sitecom router. Kazaa en icq hebben beiden gewerkt, en msn werkt nog steeds. ik verwacht dus niet dat alleen port 80 open staat. wat zou het nog meer kunnen zijn?

aka Crypto T

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat heb je veranderd waardoor het niet meer werkt ?

Mischien iets software matigs gedaan ?

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
het enige dat ik gedaan heb is de nieuwste versie van kazaa-lite over de iets oudere versie van lite heen kopieren. mogelijk deden icq-lite en trillian het hiervoor al niet meer.

de nieuwste versie van kazaa lite heb ik reeds vervangen door de versie die ik had, maar die werkt nu ook niet meer (wil niet meer verbinden). Het is erg vaag.
De enige firewall die ik heb routermatig heb ingeschakeld werkt tegen Denial of Service (DoS) attacks.

aka Crypto T

Verwijderd

misschien een stomme vraag maar heb je je modem + router al een keer gereset?

Verwijderd

Ik denk eigenlijk meer in de richting van jou computer en niet de router omdat daar (over het algemeen) niet vanzelf iets veranderd.

Heb je toevallig de firewall van WindowsXP aanstaan, of een andere third-party firewall?

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
de router heb ik niet gereset, maar dat zal het niet zijn aangezien een huisgenoot wel zonder problemen van bovenstaande programma's gebruik kan maken. Toen ik mijn msn (na een vakantie) ging upgraden deed ook deze het niet meer. Via mijn webserver kan ik nog wel (fopen in php) data van het internet binnenhalen. Data die op alle andere manieren binnenkomt lijkt geblokt te worden.

Ik heb bij mijn weten nooit iets met de XP firewall gedaan, en een externe gebruik ik ook niet. Wat zou het kunnen zijn. Hoe kom ik bij die firewall in xp en wat doet het ?

aka Crypto T

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
niemand <schup> ???

aka Crypto T

Verwijderd

Ik heb bij mijn weten nooit iets met de XP firewall gedaan, en een externe gebruik ik ook niet. Wat zou het kunnen zijn. Hoe kom ik bij die firewall in xp en wat doet het ?
Start => Instellingen => Netwerkverbindingen.
Rechtermuistoets op je LAN-verbinding, kies eigenschappen.
En dan het tabblad geavanceerd.

Vinkje "moet" uitstaan.
Pagina: 1