Toon posts:

nieuwe PC: DC10+ krijg ik niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe pc maar nu krijg ik me DC10+ niet meer aan de praat. Als ik alles heb geinstalleerd zegt ie dat ie CAPCDC.DRV niet kan openen, in de FAQ van Pinnacle stond dat de kaart er dan niet goed zit ingestoken maar dat is wel. Ik heb 2 verschillende videokaarten geprobeerd, me nieuwe 64MB Geforce 440 MMX en een oude velocity 100 8MB AGP (in me vorige werkte die gewoon met deze kaart) maar nog steeds dezelfde foutmelding. Hier volgen de specs:

ECS K7S6A mobo | AMD 2400+ | Geforce 440 MMX 64MB/Velocity 100 8MB AGP

Pinnacle DC10+ met Studio 1 (geen WINXP ondersteuning) dus onder Windows '98 geinstalleerd

Me vorige pc waaronder ie wel werkte:

Mobo weet ik niet, ALI Chipset iig | AMD K6-II 450 Mhz | 128MB RAM | Velocity 100 8MB AGP

Bij Apparaatbeheer (PCI Multimedia Video Device) geeft ie wel een uitroepteken weer en zegt ie dat de stuurprogramma's niet zijn geinstalleerd maar die zijn wel degelijk geinstalleerd.

En ik heb de DC10+ in het tweede slot gestoken onder de videokaart. Ik weet niet of dat iets uitmaakt. (?)

Ben ik nog iets vergeten?

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Heb je die DC10+ toevallig in de bovenst PCI gedaan? Probeer dan eens in een andere PCI, Dit slot wordt namelijk vaak gedeeld met de AGP (kan maar 1 tegelijk).

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Verwijderd

studio 8 :) werkt die dc10 wel in winxp

Verwijderd

Topicstarter
Tja, misschien moet ik die Studio8 dan aanschaffen maar ik weet niet of mijn probleem dan verholpen is, ik zal m eens in een andere slot proberen. En misschien ook belangrijk: hij heeft een conflict met moederkaartbronnen, ik weet niet hoe ik het moet verhelpen want als ik het verwijder en opnieuw installeer is het nog niet weg.

Verwijderd

In andere slot steken, absoluut. Dat ding heeft toch wel een eigen interrupt nodig.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:44
rare hardware is het idd:

- Haal die kaart eruit!
- Zet je pc aan!
- Installeer de drivers!
- Installeer de software!
- Zet je pc uit!
- Duw de kaart erin!
- Werken!

Klaar!! + een eigen irq gaat die wel leuk vinden ;)..

[ Voor 3% gewijzigd door BenJoep op 05-08-2003 20:57 ]

| I've got permission to color outside the lines |

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Welke chipset heeft je nieuwe moederbordje. Weet dat de DC10 erg kritisch kan zijn. Zo weigerd hij ook te werken met een Ali Magik 1 chipset bv en werkt prima met een KT266 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus winXP geinstalleerd met Sudio8 en hij werkt!? Ik snap het nog steeds niet maarja...

Ik heb alleen nog een probleem en een vraagje:

*Onder Adobe After Effects zegt ie 'compressor couldn't be found' (onder Studio en Ulead Mediastudio niet)

*Is het wel dezelfde codec, ik heb namelijk al gecapturede oude footage en als dit dan een nieuwe codec is moet ie misschien het halve project gaan converteren :?

Edit: ik had m wel ook in een andere slot gestoken

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus nu zit ik alleen nog met het probleem van after effects, denk dat ik regeltje in moet voegen bij system.ini --> [drivers] maar wat?? is er iemand met een dc10+ (en evt. studio8) die ff wil kijken of er bij hem iets staat

gewoon run --> msconfig --> tabblad system.ini
Pagina: 1