Toon posts:

1 hd voor Meerdere Pcs

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat hier even over te speculeren...
Zou het technisch mogelijk zijn?
Ik denk dat het zelf best eens zou kunnen met een soort plitter achtig iets.
Zal ik hier maar snel pattent op vragen dan :P

Verwijderd

Niet gelijktijdig in ieder geval. Maar wat heb je eraan? Er zijn al zat methoden om zonder HD te werken..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tja, pak dan of een externe hdd op USB of firewire of deel je hdd in netwerk.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 16:43

BoAC

Memento mori

Hij wil gewoon geld uitsparen door een 80GB te kopen ipv 2x40GB
Technisch gaat dat waarschijnlijk gewoon niet lukken? Welke PC heeft om welke sectoren gevraagd :?
Of wil hij telkens PC aan/uit hd swappen?? 8)7 8)7 |:( |:(

offtopic:
Eigenlijk wacht ik op een sl....

[ Voor 29% gewijzigd door BoAC op 05-08-2003 15:05 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

en als dan twee pc's tegelijkertijd toegang vragen tot de harddisk? Gaat dan de kop twee kanten tegelijk op :P

Het is wel mogelijk om hiervoor een speciale IDE controller te ontwerpen. Ga je gang zou ik zeggen...

Andere mensen gebruiken hiervoor een LAN ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• BoAC

BoAC

Memento mori

dawuss schreef op 05 August 2003 @ 15:08:
en als dan twee pc's tegelijkertijd toegang vragen tot de harddisk? Gaat dan de kop twee kanten tegelijk op :P
Er zijn toch schijven in de omloop met 2 koppen??

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-08 18:33

bloody

0.000 KB!!

nope

Verwijderd

Topicstarter
Hmm van die koppen had ik nog niet over na gedacht haha
maarja dan kan je ze niet tegelijk gebruiken
dat is wel jammer..
Ik dacht namelijk zoiets van een extra hd voor 2 pcs waar je dingen op kan slaan.
maarja dan moet je een schijf hebben met 2 koppen ofzo ?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Je kunt in de buurt komen met een cluster en 2 raid controllers die een cluster setup ondersteunen. Je hebt dan nog niet echt direct toegang vanaf beide servers (1 systeem tegelijkertijd heeft daadwerkelijk toegang), maar voor derden kan je het laten lijken of de 2 systemen maar 1 PC/server is.

Alleen komt daar een heleboel bij kijken, hoofdzakelijk 2 scsi raid controllers en een scsi dae (disk array enclosure). Alleen al de hardware kost je makkelijk 3000+ euro, en daar is de prijs van de 2 PCs (servers het liefst met 64bit/66MHz PCI, of PCI-X sloten) nog niet bij ingerekend.

Verder heb je 2 licenties voor W2K Advanced server (of de W2K3 equivalent) of een Linux of Novell alternatief hiervoor.

M.a.w. het simpele antwoord is: Nee, koop gewoon 2 harddrives, of share eentje op de PC waar je hem installeerd.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BoAC schreef op 05 August 2003 @ 15:09:
[...]

Er zijn toch schijven in de omloop met 2 koppen??
De meeste schijven hebben meerdere koppen. Maar die bewegen afhankelijk van elkaar en dus geen oplossing voor de TS

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:20:
Hmm van die koppen had ik nog niet over na gedacht haha
maarja dan kan je ze niet tegelijk gebruiken
dat is wel jammer..
Ik dacht namelijk zoiets van een extra hd voor 2 pcs waar je dingen op kan slaan.
maarja dan moet je een schijf hebben met 2 koppen ofzo ?
Zet je er één in een andere PC, en deel je die via het netwerk. Netwerkverbinding aanmaken, en hoppa, E:\ is een partitie op een andere PC :)

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:26:
[...]

Zet je er één in een andere PC, en deel je die via het netwerk. Netwerkverbinding aanmaken, en hoppa, E:\ is een partitie op een andere PC :)
In linux heb je daarvoor NFS oid. Dat is helemaal transparant. Heb je niet eens door dat je op een andere machine zit :7

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Het is technisch wel mogelijk (bv GPFS bij IBM AIX) maar om nou te zeggen dat je dat thuis kan/wil gebruiken....

But I thought YOU did the backups...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BoAC schreef op 05 August 2003 @ 15:38:
[...]

In linux heb je daarvoor NFS oid. Dat is helemaal transparant. Heb je niet eens door dat je op een andere machine zit :7
Het werkt ook gewoon zo voor samba. :) Dus een Winows share kan je ook gewoon als een 'dir' mounten. Alleen het chmodden gaat niet echt lekker. :)

Op de HCC gebruikte de T.net stand ook iets waardoor je met z'n allen 1 Windows install gebruikte. Als je dan op 1 van de 4 PC's inlogde was je direct op ze allemaal ingelogd, dat was wel minder. :o Zoiets gaat wel via het netwerk e.d.. Ik weet alleen niet exacht hoe ze dat gedaan hebben met software etc., daarvoor zou je even Kees moeten mailen.
De beste oplossing lijkt mij nog gewoon een HD te delen. Dat werkt prima hier. :) (zowel in Linux als in Windows) En het is nog makkelijk ook. :) (geen gedoe met hardware e.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door Laurent op 05-08-2003 15:56 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Fantaseren is prima maar doe dat dan wel over iets wat nuttig zou kunnen zijn, dit is een beetje onzinnig ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.