Toon posts:

Welke Remote Tool is nou het beste ?

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Teakers,

Ik ben zoek ook een Remote Tool en kan je wel wat onafhankelijk advies gebruiken.

Radmin, VNC, Timbuktu, RemotelyAnywhere, Remote Desktop, PCAnywhere, allemaal bekende namen natuurlijk. En vooral VNC het kost helemaal niets en werkt ook nog goed, het kent geen beveiliging, helaas leuk voor thuis ... Timbuktu is eigenlijk alleen voor de Mac er is ook een multiplatform versie en die heb ik deze week nog getest maar alleen binnenshuis en met een vast ip adres.

Nee geef mij maar Remotely Anywhere 5.0, onbeperkt veel mogelijkheden en een zeer betrouwbare beveiliging. Prachtige interface en serieus jongens, als ik vanuit mijn werk inlog op mijn eigen netwerk dan voel ik me echt thuis. Vooral de opties in Remotely Anywhere zijn erg handig, FTP, clipboard, ip lockout ... teveel om op te noemen.
Ik ben geen verkoper }) en gebruik nu nog de trial licentie maar ik ga deze maand misschien een serverlicentie kopen. |:(
Gewoon om van het gezeur af tezijn om 1x per maand een licensie te downloaden.
Ik weet wat het kost maar van alle software die ik ooit heb gekocht en gedownload O-) wordt dit mijn mooiste aanwinst,

Dus ik hoop dat jullie ook ervaring hebben met Remote Tools ... 8)

Pekolow

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 14:54 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 09:55
Sorry hoor, Maar wat is nu eigenlijk het doel van deze mededeling?
edit: Dwz, wat wil je eigenlijk vragen of precies vertellen? Dat er meerdere remote programma's zijn en dat je remotely anywhere het beste vind?

Persoonlijk vind ik trouwens Remote Admin 2.1 wel aardig werken.

[ Voor 77% gewijzigd door momania op 05-08-2003 16:03 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
De bedoeling is dus (lijkt me) een discussie van voor- vs. nadelen van de diverse remote admin tools (voor de topicstarter omdat hij er eentje zoek, voor ons omdat er vast wat valt te leren van de mening van anderen :P ). En met deze topicstart heb ik daar helmaal geen problemen mee :)
(Reacties met enkel de vraag wat nu de bedoeling is, heb ik dan ook verwijderd omdat dat niet echt het topic op gang helpt. Maar helemaal duidelijk was het inderdaad niet ;) )

Ontopic:
VNC valt veilig te maken door het via een ssh tunnel te doen :)

Voor het meeste remote beheer gebruik ik trouwens ssh naar de shell (veilig, snel en vanaf zo'n beetje elk OS goed te doen. Als Windows client gebruik ik altijd PuTTY), of anders gebruik ik Terminal Services (in admin mode) om naar m'n Windows 2k servers te komen, lekker simpel en doet alles wat ik wil :P

Onderbouw trouwens de meningen wel een beetje, opsommingen hebben we ook niet zo gek veel aan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 05-08-2003 15:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Wij gebruiken NetSupport PC-Duo. Hier heb ik ook hele goede ervaring mee. Vooral de snelheid. Bij VNC en dameware heb je vaker een slechte refresch rate. Dit is bij PC-Duo absoluut super.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
Hennie-M schreef op 05 August 2003 @ 14:56:
Sorry hoor, Maar wat is nu eigenlijk het doel van deze mededeling?
edit: Dwz, wat wil je eigenlijk vragen of precies vertellen? Dat er meerdere remote programma's zijn en dat je remotely anywhere het beste vind?

Persoonlijk vind ik trouwens Remote Admin 2.1 wel aardig werken.
edit2: Topic is aangegeven aan mods
Het doel ontgaat me ook even, maar laten we er zelf maar een soort ervaringen topic van maken dan.

Ikzelf werk ook met Remote Admin 2.1. Doet wat het moet doen en verder geen fratsen. Desktop overnemen is zo gebeurd en is redelijk goed te beveiligen. Ik ben er erg tevreden mee.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

VNC detecteerd idd heel slecht veranderingen in het scherm, Radmin doet dit wel heel lekker.
Moet je maar eens browsen op een pc die je via VNC bestuurd...

Ik heb niet zosnel nadelen bij Radmin, behalve dat t behoorlijk wat procesor power trekt en niet gratis is.

Wie kan mij een rede geven om een ander programma te gebruiken?
op die manier krijgen we de voor/tegens van de verschillende programma's wel op een rij denk ik :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Wij gebruiken dameware utilities, ook erg fijn :)

Verwijderd

Wij gebruiken altijd Netsupport.
Zeer snel met encryptie e.d.
http://www.netsupport-inc.com

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een aantal ook geprobeerd. Zomaar een 'beste' aanwijzen gaat niet, omdat het erg afhankelijk is voor wat je wilt hebben.
RemotelyAnywhere heb ik ook getest. Ik was echt erg tevreden daarover. Lekker veel features alhoewel ze niet allemaal even nuttig zijn.
Er zit ook een optie in om alles via poort 80 te laten gaan. Hierdoor is het bijvoorbeeld op lokaties als scholen met een dichte proxy ook mogelijk. Met VNC kan dat bijvoorbeeld weer niet direct.

🌞🍃

Verwijderd

Zelf vind ik remote desktop het handigst om even snel remote te werken kost niks en stel je binnen een minuut in, vroeger gebruikte ik altijd remotely anywhere, maar dat is me te veel gedoe.

[ Voor 41% gewijzigd door momania op 05-08-2003 16:03 ]

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Remote admin werkt ook prima hier. Snel en simpel. Doet wat het moet doen.

Atgast: Het cpu gebruik is te beperken door de instelling 'max number of updates per second' te veranderen. Staat standaard op 100. Als je dit bv. op 10 zet gaat het al een stuk beter (wel beetje vertraging in beeld soms).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Het is wel de bedoeling dat de reply's onderbouwd worden, anders wordt het een opsomtopic en gaat ie alsnog dicht.

Zelf gebruik ik DameWare.
Werkt uitstekend en ook redelijk snel.
Het kan ook een goed beeld geven van een geheel domein en je kan er binnen een domein ook heel makkelijk machines mee overnemen, door remote de service te installeren.

offtopic:
offtopic spul en niet onderbouwde reply's trashed

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 05-08-2003 16:06 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
gewoon de Remote desktop connection van windows XP.

woei!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

PaszWerken schreef op 05 August 2003 @ 16:08:
gewoon de Remote desktop connection van windows XP.
waarom dan :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Putty met MidnightCommander, meer heeft een die-hard niet nodig. 8)

Senile! Senile Oekaki

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:47

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

_bas_ schreef op 05 August 2003 @ 16:12:
Putty met MidnightCommander, meer heeft een die-hard niet nodig. 8)
Mmm toch eens proberen dan .. op mijn Windows 2000 server, zal toch lastig worden.
Maar goed ..werkt leuk .. alleen doen de die-hards het gewoon CLI .. de wannabe's gebruiken dan MidnightCommander omdat ze all die moelijke commando's niet uit hun hoofd kunnen leren :)

[back on topic]
Ik gebruik in mijn windows 2000 omgeving met name terminal server ( en dan in administrative mode dus max 2 connections ) en VNC want onder Term serv. werkt niet alles, en met name installeren doe ik liever via de Console ( dus VNC want ff op en neer naar de states is nie zo handig ;) )

Verder gebruik ik als echt de pleuris is uitgebroken de RIB boarden in de server, daarmee kun je en de terminal in TXT mode overnemen en de server keihard uitzetten via de poweron power off mogelijkheden , echter is dit een hardware oplossing, niet echt te vergelijken met VNC o.i.d.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Terminal Services all the way, maarja dat is voor serveroplossingen. Alhoewel jij ook een serverlicentie wilt kopen. Zal wel een groot verschil in het bedrag zitten :)

Voor de mensen die terminal services gebruiken maar het irritant vinden dat er telkens een nieuwe sessie wordt gestart, moeten server 2003 eens installeren. Dan terminal services met als extra achter de invoer "/console". Dan neem je dus de console over, zoals je met XP wel zult kennen.

Verwijderd

Een combinatie van tools werkt voor mij het beste: UltraVNC voor Windows werkstations TightVNC voor Windows servers en SSH voor Unix servers.
UltraVNC is een VNC server die een fake-vga driver installeert en zo supersnel schermupdates door kan sturen. Wegens die driver dus ook meteen maar niet op Windows servers (ben niet zo'n fan van servers die bol staan van 3rd party spul, zeker niet op kernel-level.... stabiliteit boven gemak)
Unix servers uiteraard via een remote-login op SSH: handiger kan niet.

Oh ja: de beveiliging van VNC: UltraVNC kan dingen met koppelen aan Windows paswoorden en plugins voor encryptie. Gebruik ik overigens allemaal niet: gewoon een SSH tunnel opstarten naar een Linux bak op het remote netwerk en dan lekker port-forwarden met je VNC verbinding. Veilig en simpel.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van wat je nodig hebt.
Wil je puur Remote desktop control of wil je een compleet management tool.

Ik heb verschillende tools getest.
Timbuktu is voor puur remote control best wel goed. Prima snelheid, ook op trage lijnen.
Tijd met Reachout gewerkt. als het werkt prima...maar vreselijk buggie.
PC Anywhere is al vaak genoemd niks verkeerds aan.
Ach en als je veeeel geduld hebt is VNC ook prima.

Maar ik ben het met je eens dat RemotelyAnywhere als Remotemanagement echt zeer krachtig is. Makkelijk uit te rollen, te beheren en draait prima.
Wel werken wij met de 4.8 versie. Waar mijn collega's op de IT afdeling voorheen Reachout vervloekte hoor ik nu eindelijk zeer positieve geluiden over RA.
De 5.0 serie is immers niet meer comptible met Win9x systemen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Op het werk gebruik ik altijd DameWare Utilities. Erg handig omdat dit behalve remote control ook vele andere utilities heeft, zoals bv snel alle services of processen etc laten zien.

Thuis gebruik ik vaak terminalservices icm remote desktop van XP. De snelheid daarvan is gewoon super! De reden dat we dat op het werk niet gebruiken is omdat we daar echt de console moeten kunnen overnemen omdat er programma's in de voorgrond draaien.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

op het werk maak ik gebruik van Timbuktoe pro, dameware, Remote Desktop Connection, Terminal Services.

Om in een LAN dingen over te nemen vind ik Dameware prachtig vooral vanwege de ingebouwde versies.

Over telefoonlijn (denk hier 56k6 max) vind ik timbuktoe het meest snelle werken, dameware heeft dan toch meer moeite.

Terminal Server blijft gewoon supersnel en zijn opvolger RDC mag er ook zijn.

VNC vind ik een bagger pakket omdat dit nog wel eens uitwil vallen en ik praat dan over meerdere OS's (nt4 , 2000 en 2003).

mijn voorkeur heeft toch TS of RDC omdat het buildin is en geen extra's behoeft en geen extra geld kost.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik gebruik zelf Remote Anything. Hele fijne interface, werkt goed op de tragere lijnen, en wat ik vooral gewoon goed vind is dat de slave 80kb is, en de master 650kb.
Voor meer info: http://www.twd-industries.com

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Mensen, kunnen jullie misschien de prijzen van de diverse programma's melden?

Ik ben begonnen met pcAnywhere, maar overgestapt op VNC en TightVNC omdat het gratis is. Buiten het LAN douwen we het door een SSH-tunnel, dus redelijk veilig.

Bloed, zweet & koffie

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:18
Ik gebruikte eerst VNC, maar overgestapt op RDC van Windows XP. Voordelen van RDC boven VNC zijn imho:

- betere responsetijden
Het is wel iets langzamer dan acht fysiek achter een desktop zitten, maar voor wat 'office-dingen' is het snel genoeg. Heeft geen problemen met scrollen van pagina's, daar had VNC nogal wat last van, dat dan niet of maar half het screen ververst werd. Het is zelfs mogelijk om (kleine) TV-vensters/video's te draaien. Ik heb het een keer gehad dat ik per ongeluk remote in plaat van lokaal een videobestand opende, en ik had het pas na een aantal seconden in de gaten... het schokte wel een beetje, maar was op zich wel bruikbaar.

- automatische resolutie-aanpassing
Thuis draai ik 1600x1200, op de faculteit, waar ik RDC gebruik, draai ik 1280x1024. Als ik dan vanaf de faculteit naar huis connect krijg ik mooi een desktop op 1280x1024.

- muisknoppen, geluid
De mousedriver wordt lokaal gebruikt. Thuis heb ik nu een simpele muis zonder extra knoppen, op de faculteit heb ik er een met 2 extra knoppen. De functionaliteit van die knoppen doet het gewoon! Ook is het makkelijk om het geluid door te mappen.

- Windows-scherm-features uitzetten
Om het zooitje wat sneller te maken kan je je themes en menu-scroll-features enzo uitzetten. Hoewel ik het zelf niet echt gebruik, kan het als je niet genoeg bandbreedte hebt wel handig zijn denk ik.

Een nadeel vind ik dat het wel eens bij de eerste keer inloggen een tijdje kan duren voordat je echt kan inloggen, je merkt echt dat ie de huidige sessie moet sluiten en een nieuwe sessie moet maken. Oh ja, wat ik nog iets vervelender vindt (maar inherent aan de voordelen waarschijnlijk): het feit dat ik thuis automatisch gelockt wordt. Als ik dan weer thuis kom kan ik weer helemaal m'n password intypen..

Verwijderd

Heb Radmin 2.1 bevalt me wel goed.

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Thuis gebruik ik voor het LAN ook Radmin 2.1. Nooit iets anders geprobeert eigenlijk, maar dit programma bevalt me prima. Heeft alle functie's die ik nodig heb en werkt zonder problemen. Geen enkele reden om iets anders te gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Metalium-220 op 06-08-2003 12:53 ]

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 18:32
Ik gebruikt thuis nog VNC (over intern netwerk) en ben met ssh aan het prutsen. Gebruik terminsal services voor m'n w2k server. Ik wil nu echter ook via internet de server kunnen bedienen, dus zou ik daar ook weer terminal services voor kunnen gebruiken. Nu wil ik dit eigenlijk via een SSH tunnel doen (b.v. net zoals met VNC) maar tot op heden is me dat niet gelukt. Terminal service client wil op windows xp niet naar localhost connecten, zal wel te maken hebben met de ingebouwde RDP server.

Iemand misschien een idee/ervaring met het gebruiken van Terminal Services/RDP icm met een SSH-tunnel?

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik gebruik op Windows 2000/XP/2003 gewoon Remote Desktop (Terminal server). Deze is snel en redelijk veilig.

Ik mis IBM Tivoli. Wie gebruikt dat?

http://www.hroling.nl

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:44

rammes

koekebakker 1e klas

voor pc's of servers die op locatie staan gebruiken we netsupport puur omdat de de applicatie alleen refresh wat veranderd op je desktop. (dus niet het hele beeld) wat dus enorm scheelt met de snelheid. Voor de 500 clients gebruiken we dameware. (bij onze versie van netsupport is het zo dat je op de pc die je wil overnemen een client moet installeren. (dat is duur als je 500 clients hebt) dameware daarintegen installeerd een client op het moment van overname en uninstalled hem ook weer bij disconnectie. het is daarintegen een stukje trager. maar voor de ad-hock zaken een prima oplossing.

Ik zou het doen!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 08-09 21:08

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

bolke schreef op 07 augustus 2003 @ 15:53:
Ik gebruik op Windows 2000/XP/2003 gewoon Remote Desktop (Terminal server). Deze is snel en redelijk veilig.

Ik mis IBM Tivoli. Wie gebruikt dat?
Tivoli is wel heel erg geavanceerd, vandaar zo weinig reactie.
( Fortis gebruikt het overigs)

Verwijderd

Remote Admin, werkt hier prima. Voor simpel desktop-taken werkt het perfect, enige nadeel is dat je scrollwiel van je muis niet werkt [en verder kan ik eigelijk zo snel niks bedenken].
Pagina: 1