[W2K GPO] GPO's exporteren naar tekstfile

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01
Heeft iemand enige idee hoe ik het volgende kan realiseren:

We werken hier met een Windows 2000 Active Directory domein. Nu moet ik hiervan documentatie maken en in die documentatie moeten de instellingen van alle GPO's terecht komen (stuk of drie, vier). Nu kan ik mooi met pen en papier alle GPO's langsgaan en de instellingen opschrijven en dat alles vervolgens weer netjes inkloppen. Maar zoals je denk ik wel begrijpt heb ik hier weinig zin in.

Binnen de Group Policy MMC kun je op ieder mapje de "Export List" kiezen en deze dan exporteren naar tekstfile. Een groot nadeel is dat hij dus alleen dat mapje kiest en NIET alle onderliggende (zodat ik alleen de bovenste maar hoef te selecteren en alles in 1 keer exporteren). Nu moet ik dus alle mapjes langs en deze 1 voor 1 exporteren :(

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen automatiseren?? Dus gewoon een GPO in 1 keer naar platte tekstfile exporteren.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Er zijn mogelijkheden om te exporteren met FAZAM (Dan wel niet in een tekstfile maar wel op andere manieren)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar volgens deze mensen:
www.mcseboard.de/showthread.php?threadid=4985

zou het ook met MS Visio moeten kunnen...

Moet je dat natuurlijk wel ter beschikking hebben :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

article 237677 (www.microsoft.com/technet/) alles over LDIFDE.exe om objects uit de AD te exporteren/importeren.

nog met aanvullende handige text
klik hier

[ Voor 35% gewijzigd door mutsje op 05-08-2003 14:54 ]

• Nighty
  • Laatst online: 14:01
Cobra_Lub:
Fazam heb zojuist ik een trial versie voor aangevraagd. Nu maar hopen dat dit programma kan wat ik wil......

Midnight:
MS Visio is geen probleem. We hebben hier vast nog wel ergens een MSDN versie liggen of zo :), maar volgens mij hebben ze het hier over groups en users exporteren niet direct over Group Policies (maar ik kan het verkeerd hebben. Duits was niet mijn goeiste vak :p)

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
GroupPolicy Management Console kan dit, kan je overigens *gratis* bij microsoft downloaden

je moet het wel op een XP of 2003 systeem draaien

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1