MSI FX5600 weergave probleem

Pagina: 1
Acties:

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 14:05
Ik heb net een week een MSI FX5600 VDTR128 (VTDR whatever), allemaal erg leuk en aardig.
Wat MSI je erbij geeft is een driver die de mogelijkheden geeft voor heel simpel je kaart te overclocken. Opzich hoef ik dit niet, maar na veel updaten heb ik het kunnen gebruiken en stond de clock op 270/325 (2d/3d) en 550 mem. Niets aan veranderd, maar nu een paar dagen later krijg ik de melding "invalid pNvuClockInit" als ik alleen het menu open hiervoor. Daarna wordt er een verkeerde clock snelheid aangegeven (54/? en 100 mem).

Wat mij ook later opviel is dat er bij sommige spellen allerlei blauwe blokjes in het beeld staan (ipv geleidelijke overloop, meestal bij zwart) Kweenie of dit ermee te maken heeft maar ik maak mij zorgen over de kaart :'(

Kan iemand mij helpen?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm

Vrees dat je kaart brak is, want normaal moeten drivers gewoon doen waarvoor ze gemaakt zijn. Terug naar de winkel er maar mee!

Probeer eens de nieuwste detinator drivers ofzo!

There is no place like ::1

• Erik070
Nu al brak??? :(

Het probleem is, dit werd door een ander persoon ook al aangegeven, en die zegt het te hebben opgelost met een nieuwe driver. Heb ik gedaan, nieuwste versie gedownload, special nog eens voor een msi kaart.
Ga zo maar gewoon de nvidia versie proberen.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik denk dat je idd het beste de nvidia drivers kan pakken

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Erik070
nieuwste driver van nvidia geinstalleerd, blauwe blokken zijn weg

Maar MSI bied bij deze kaart de mogelijkheid tot overclocken, maar dat programma blijft de zelfde error geven.

Maar hij doet het in ieder geval :)

Verwijderd

bij de nieuwe Detonators kan je ook over clocken hoor :) kijk maar bij instellingen>geavenceerd dan tab met nVidia teken en dan clockfreqs :))

Verwijderd

Dat MSI in flash gemaakte programma met die heel stoer uitziende cockpit? Hmm, werkt niet. En dat blokken probleem van jou had ik ook (na OC-en in detonator van nvidia), maar dat was weg toen ik m'n mem weer default klokte. Geheugen had ik gewoon te hoog. Dat is blijkbaar zonder memcoolers niet zo OC-baar.

Verwijderd

ik heb ook de MSI FX5600 en heb hetzelfde probleem gehad.
na updaten van de driver heb ik de problemen niet meer gehad.

maar ik heb ff een vraag voor jou , Erik070, werkt bij jij de afstandbediening?
zo ja hoe heb je dit gedaan?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik heb pas een nieuwe Graka gehaald, ik kon een Ti4200 of een 2x zo dure FX5600 halen (die MSI FX5600 VDTR waar jullie het over hebben), na veel lezen heb ik besloten om een Ti4200 te kopen....waarom?

1) Wil je een groot verschil zien moet je minimaal de 5600 Ultra kopen.
2) A.B. werkt niet helemaal, of niet zoals het hoort.
3) Fouten met spelletjes (Hoeft niet aan de Graka te liggen).
4) Ik wil al m'n oude spelletjes ook zonder gezeik kunnen spelen.
5) Voordat je DX9 nodig hebt om duidelijk verschil te zien zijn we alweer een jaartje of 2 verder.

Als je ff op google zoekt kom je vast nog wel meer mensen tegen met dergelijke problemen.(Althans ik wel, dat is ook de reden dat ik een Ti4200 heb gekocht).

Sorry dat ik niet veel kan bijdragen, maar laat dit iets zijn waar mensen over na moeten denken VOORDAT ze iets kopen. (doe je huiswerk en ZOEK...bij voorbaat in het engels aangezien dat meer resultaten opleverd O-) ).

Verwijderd

en jij denkt dat ik dat niet heb gedaan?
1 klein voorbeeldje:
http://www6.tomshardware....14/vga_card_guide-85.html

• Erik070
Ik heb eigenlijk op dit moment geen idee of me kaart nu oc-ed is of niet. Ik heb het gedaan (bij detonator driver voor MSI had ik die optie) en eigenlijk was het bij eerste restart weer terug naar normaal :? (ja, ik heb apply gedaan!!).

Met de nieuwste driver van nvidia (44.71) heb ik geen keuze meer om te overclocken. is het niet zo dat je daarvoor de nvidia driver voor msi kaarten moet hebben?

By the way, mijn afstandsbediening werkt prima, gebruik hem alleen nooit, een optical wireless mouse werkt ook prima. En die software is gewoon KUT. En ik heb ook na het lezen van dat artikel van Tom's Hardware besloten om toch maar een FX5600 te nemen en wel van MSI.
Pagina: 1