Waarom zo weinig nieuws op T.net

Pagina: 1
Acties:

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 07:50

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Beste Adjes,

Hoe komt het eigenlijk dat er overdag zo weinig nieuws binnen komt op T.net? De laatste tijd krijg ik steeds meer het idee dat er ongeveer elk 1,5 uur een nieuwtje gepost wordt. :'( En 's ochtends vandaag iig) was er tot 13:00 uur maar één topic. :'(

Zijn jullie bezig met andere wijzigingen aan T.net? Hoe kan dit:?

Groetjes,

<font color="#df040f">* AMD</font>

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 20:16 schreef Mark Timmer het volgende:
Verklaring: toetsen, tentamens, nieuwe hardware (HCC), geen zin, oververmoeid, weinig nieuws, enz, enz

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 09:07

mythor

Held in opleiding

en natuurlijk sinterklaas !
8-)

What you say?!

Verwijderd

Inderdaad :). Ik moet nog cadeautjes kopen en gedichten maken.

• execute
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-02 14:43
Bij jou was het toch 'As The World Turns'
wat je van het 'tweaken' afhield >:)

"They have computers, and they may have other weapons of mass destruction."<BR>- Janet Reno, US Attorney General, 02-27-98<P>

• Gman
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op woensdag 29 november 2000 16:58 schreef Mark Timmer het volgende:

[..]
Wordt dan geen newsposter! :(

Ik heb news gesubmit en het staat er NOG niet op :(.

Waarschijnlijk komt het AL over 3 dagen op t.net met iemand anders zijn naam eronder Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/dvv/boid.gif
:r

Daarom submit ik ook zo weinig nieuws meer...het loont de moeite gewoon niet.

Er zijn nu meer newsposters dan ooit, en ze doen geen zak!

Verwijderd

Hey, doe niet zo onaardig.

De nieuwsposters waaronder ik doen allemaal enorm hun best om voor jullie een grote stapel nieuwspostings te schrijven. Soms komen er echter wat dingetjes tussen, waardoor we gewoon geen tijd hebben. En de laatste tijd is er zowieso weinig nieuws, daar kunnen wij toch niets aan doen?

Bij ons is het zo: "voor tweakers, door tweakers" (of andersom :)). De meeste bezoekers zijn zo in de leeftijdscategorie tussen de 15 en 25, en de nieuwsposters zijn dat ook. Op die manier heb je niet zo'n grote kloof tussen de bezoekers en de crew. En dat is positief. Mensen die dichter bij elkaar staan begrijpen elkaar beter.

Over dat submitten: ik vind dat je het wel erg negatief stelt. Het komt misschien heel soms voor, maar ikzelf en volgens mij praktisch alle andere posters zetten altijd de naam van degene die als eerste gesubmit heeft onder een nieuwsbericht. Oké, dit kan een keer fout gaan. Wij zijn ook maar mensen, bedenk dat eens.

En wat betreft die laatste zin: "ik submit dan ook niet zoveel nieuws meer". Ja, da's natuurlijk niet zo handig. Hoe minder nieuws er gesubmit wordt hoe meer de posters zelf moeten zoeken. Ik merk dit trouwens ook wel. Gisteren heb ik drie nieuwsberichten gedaan, die ik allemaal zelf gevonden had. Dat kan natuurlijk ook wel, maar op die manier ben je langer bezig, en zal er minder nieuws verschijnen. En dat is toch juist hetgene wat we allemaal niet willen?

Mark Timmer

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
minder nieuws er gesubmit wordt hoe meer de posters zelf moeten zoeken.
Neem me niet kwalijk, maar daar ben je toch nieuwsposter voor? Als je daar geen zin of tijd voor hebt moet je geen nieuwsposter zijn. Dat hoort er gewoon bij. Als er iets leuks in de nieuwsqueue staat heb je mazzel!

Voor de duidelijkheid: ik snap best dat je meer te doen hebt als alleen t.net nieuws maken, maar je hebt er wel zelf voor gekozen. En ik bedoel ook niet jou specifiek maar ook je collega's.

De kwaliteit van het nieuws vind ik trouwens wel goed! Het probleem de laatste tijd is de kwantiteit...

• AMD
  • Laatst online: 15-02 07:50

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 22:19 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]
Wordt dan geen newsposter! :(

Ik heb news gesubmit en het staat er NOG niet op :(.

Waarschijnlijk komt het AL over 3 dagen op t.net met iemand anders zijn naam eronder Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/dvv/boid.gif
:r

Daarom submit ik ook zo weinig nieuws meer...het loont de moeite gewoon niet.

Er zijn nu meer newsposters dan ooit, en ze doen geen zak!
:(.........dit is niet mijn idee van het verloop van mijn topic hoor.:(

• Joop
Het kom idd wat erg agressief over maar de kern klopt toch wel aardig vind je niet?

• Gman
Ik post idd minder omdat:

a.
Het blijkbaar niet interesant genoeg is:
Gisteren heb ik nieuws gepost over UPC die weer aankopen doet in duitsland (overgetyped uit de krant).
En over de nieuwe chipfabriek van NEC en Hitachi (Urrelletje).

Interesant genoeg toch?

en b. Toen ik pas bij t.net "zat" poste ik wel eens nieuws want het werd ook geplaatst (ook met mijn naam) en DAT MAAKT HET LEUK.
Aangezien dat niet meer gebeurt (bij mij iig nie) doe ik het niet meer of zelden.

Het gebeurt echt dat nieuws op t.net staat, dat ik 3 dagen eerder gepost heb.

Ik weet dat jullie niet artikelen mogen doorlinken van een andere site, die van de gelderlander bijvoorbeeld.

Dit weet ik omdat ik bevriend ben met Kaj.
Anders had ik dit ook niet geweten.
Dit mag ook wel eens in het newssubmit dingetje gezet worden.

• Gman
Op donderdag 30 november 2000 13:33 schreef AMD het volgende:

[..]
:(.........dit is niet mijn idee van het verloop van mijn topic hoor.:(
Mag ik t.net ook eens een keer afzijken?

Weer eens wat anders.

(het blijft een goede site, maar een beetje (ahem :)) commentaar kan geen kwaad)

Verwijderd

Nog maar even een reactie van deze onder vuur genomen nieuwsposter.
Neem me niet kwalijk, maar daar ben je toch nieuwsposter voor? Als je daar geen zin of tijd voor hebt moet je geen nieuwsposter zijn. Dat hoort er gewoon bij. Als er iets leuks in de nieuwsqueue staat heb je mazzel!
Daar geef ik je compleet gelijk in. Ik zeg ook niet dat ik dat vervelend vind, maar gaf dit alleen als argument om aan te geven dat het toch belangrijk is dat je nieuws submit. De posters willen en kunnen wel zelf zoeken, maar het duurt dan gewoon wat langer. En dan kunnen er dus minder postings in dezelfde tijd geschreven worden.
Toen ik pas bij t.net "zat" poste ik wel eens nieuws want het werd ook geplaatst (ook met mijn naam) en DAT MAAKT HET LEUK.
Aangezien dat niet meer gebeurt (bij mij iig nie) doe ik het niet meer of zelden.
Zoals ik al zei, dit doen we dus wel. Het kan echter gebeuren dat een nieuwsposter het door jouw gesubmitte nieuws oninteressant vond en het daarna verwijderde. Dan komt later submitter 2, die hetzelfde nieuws instuurt. Ziet toevallig een andere nieuwsposter het bericht kan het zo zijn dat deze persoon wel vindt dat het interessant is. En zo verschijnt een tijdje later jouw bericht met een andere naam. Erg vervelend, maar onoverkomelijk.

Dit is de keerzijde van een grote hoeveelheid nieuwsposters. Bij journalistiek komt ongewenst ook altijd een beetje eigen mening van de journalist naar voren, wat bovenstaande situatie kan opleveren.
(het blijft een goede site, maar een beetje (ahem ) commentaar kan geen kwaad)
Uiteraard, een beetje gezeik like this op z'n tijd houdt ons scherp en bezorgt mij weer wat extra werk :).
Bij jou was het toch 'As The World Turns' wat je van het 'tweaken' afhield
Iedereen heeft zo z'n zwakheden :)

Mark Timmer

• Joop
De posters willen en kunnen wel zelf zoeken, maar het duurt dan gewoon wat langer. En dan kunnen er dus minder postings in dezelfde tijd geschreven worden.
Ok we zijn het eens. :)

btw: tof dat je hierop reageerd, het wil nog wel eens gebeuren dat "zulk soort berichten" worden genegeerd...

Verwijderd

Ik vind 't belangrijk om duidelijkheid te scheppen en bezoekers zeker niet te negeren.

De reacties van jullie zijn uiteraard zeer begrijpelijk (hoewel ze iets minder aanvallend hadden gemogen), hoewel er goede redenen zijn voor de genoemde dingen. Daarom mijn reacties, zodat de bezoekers een beetje weten waarom er soms zo weinig nieuws, waarom submitten van groot belang is voor de hoeveelheid nieuws en waarom er soms een andere naam onder een posting verschijnt.

Fijn dat we het eens zijn en elkaar nu begrijpen.
Pagina: 1