Toon posts:

excel naar html - verticale tekst wil niet in html ...

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Excel bestand met verticaal uitgelijnde tekst.
Als ik dit bestand opsla "als webpagina" dan is het resultaat gewoon weer horizontaal uitgelijnde tekst.

Als je de source van het bestand bekijkt dan is de cel in kwestie wel voorzien van een classnaam, die verwijst naar een class met het volgende attribuut: mso-rotate: 90;.
Heb dit geprobeerd te verbouwen maar zonder resultaat.

Het lullige is dat ik er zelf (met een beetje html kennis) niets aan kan doen omdat het om bestanden gaat die autom. op een intranet worden geüpdate en bekenen ....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 15:00 ]

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14

pietje63

RTFM

Probeer eens alles te kopiëren en te plakken in frontpage, ziet het er dan wel goed uit??

Verder moet je weten dat je wel erg brakke html krijgt van Word/excel.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 14:29:
Als je de source van het bestand bekijkt dan is de cel in kwestie wel voorzien van een class, met het volgende attribuut: mso-rotate: 90;.
Heb dit geprobeerd te verbouwen maar zonder resultaat.
misschien dat ik nu iets heel doms zeg, maar bij mijn weten kan een class alleen een naam bevatten die naar een relevant stukje css-code in je stylesheet verwijst :?

probeer het anders eens met
code:
1
style="writing-mode: tb-rl;"

is ook IE only, maar zou geloof ik wel moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Het kan helaas niet met tussenkomst van een ander programma (Frontpage al helemaal liever niet) omdat de bestanden online op een intranet geopend en geüpdate worden via de ActiveX die Office meelevert voor I-Explore ...

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:03:
Het kan helaas niet met tussenkomst van een ander programma (Frontpage al helemaal liever niet) omdat de bestanden online op een intranet geopend en geüpdate worden via de ActiveX die Office meelevert voor I-Explore ...
maar wat hoop je dan precies met dit topic te bereiken?

Het lijkt me dat je in eerste instantie wil uitzoeken of het uberhaupt mogelijk is, right? Dan doe je er toch verstandig aan de aangedragen suggeties eerst eens uit te proberen en je dan pas druk te maken over hoe dat practisch moet worden uitgevoerd. Anders had je dit topic net zo goed niet kunnen beginnen.

Het lijkt me overigens dat als je weet hoe het html/css technisch moet er best een scriptje voor te schrijven is die een replace uitvoert..

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Excel heeft wat mij betreft helemaal niks met webdesign te maken.
Als het geen HTML uit kan poepen die jij wilt: helaas.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.