Linksys Wireless PCI kaart wil niet werken.

Pagina: 1
Acties:

• Basje|IA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06-2009
Ik heb sinds het weekend een nieuw moederbord in 1 van mijn PC's gekregen.
Moederbord is van het type A7V333 van Asus, dit is overigens hetzelfde bord als wat erin zat.
Nu heb ik opnieuw XP Pro geinstalleerd en krijg ik mijn Linksys wireless PCI kaart niet meer aan het communiceren met mijn Linksys WRT54G router.
Ik heb nog een andere PC met dezelfde kaart erin en ook nog een laptop met een PCMCIA versie, deze werken verder probleemloos.
Als ik nu het netwerk in de Ad Hoc mode zet ziet de PCI kaart in de PC de PCMCIA kaart van de laptop onmiddelijk, lijkt me dus dat de hardware verder goed funtioneerd.
Ik heb al diverse instellingen geprobeerd maar volgens mij heeft dit niet echt met de instellingen te maken omdat ik voorheen de kaart installeerde, driver installeerde en dan werkte het direct al, netwerk werd gevonden en ik had direct verbinding.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen want ik weet het niet meer.

• Basje|IA
Het lijkt me toch sterk dat hier niemand iets mee kan...

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Misschien een stomme vraag, maar heb je al eens geprobeerd je AP te rebooten?
Ik heb zelf een USR AP en pcmcia kaart, en bij mij wil dat nog wel eens een oplossing geven.

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

Je verhaal is een beetje onduidelijk, maar het zit dus zo begrijp ik :?

Je hebt een router met AP, en een PCMCIA en PCI WiFi-kaart. En die PCI-kaart 'ziet' het AP niet, maar kan de PCMCIA-kaart wel 'zien' in ad-hoc-mode.

Heeft je PCMCIA-kaart geen moeite met het verbinden naar de AP? Dit is nl. cruciaal, anders ligt het waarschijnlijk aan je AP :)

• Basje|IA
Als je goed leest is het verhaal niet ondduidelijk.
Router rebooten had ik uiteraard al geprobeerd (ik ben geen noob)
Even ter info: er is nu een 3e lijns support agent van Linksys in Amerika mee bezig die er ook niet uitkomt.
Gisteravond heb ik dezelfde kaart uit de andere pc gehaald en die erin gezet, dit maakt ook geen verschil.
De kaart die in de ene PC niet werkt doet het in de andere meteen.
Denk dat het een combinatie van problemen is, waarschijnlijk type moederbord i.c.m. de PCI kaart.
Ben benieuwd.

Verwijderd

Draai je servicepack 1?
Als ik het goed begrijp dan doen andere kaarten het in de betreffende pc het ook niet?
Draai je dezelfde operating systemen?

• Basje|IA
Yep, ik had SP1 inderdaad geinstalleerd en de nodige updates bij windowsupdate opgehaald, ben nu bezig met een re-install van XP Pro, dit is overigens op alle machines geinstalleerd.
Als ik een oplossing heb laat ik het zeker nog weten...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BIOS update van je mobo?

• Basje|IA
Ookal geprobeerd, zelfs na de re-install van XP Pro doet de kaart nog steeds niets.
Maandag ff kijken wat Linksys te melden heeft m.b.t. dit probleem.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Zit er op je mobo misschien een linksys LAN kaart geintregreerd?
Zoja die natuurlijk even uitschakelen want 2 kaarten van dezelfde fabrikant zou wel eens problemen kunnen geven...

Of is dit een domme post, ik kan het verhaal niet helemaal volgen namelijk 8)7

Leave only footprints, take only memories

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:29
Op welke manier heb je de linksyskaart geinstalleerd?
Eerst setup van de cd draaien en daarna pas de kaart installeren?
Heb je de kanalen van zowel je AP als je PCI-kaart aangepast?

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen Blom op 08-08-2003 23:28 ]

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Je zegt dat deze kaart wel in andere pc's meteen werkt??
Heb je toevallig nog zo'n kaart in een andere pc zitten? Zo ja, kijk of die ook niet werkt in die pc (als je dat al niet gedaan hebt).

Verder zou het best een combinatie van moederbord en kaart kunnen zijn. Ik kreeg laatst een videokaart niet aan de gang, maar op een ander mobo met dezelfde chipset als die problemen gaf werkte hij wel.

• Basje|IA
Ik heb zojuist SSBroadcast ID aangezet op de router en toen deed de kaart het direct.
Ik heb het op advies van een Support-medewerker een poos geleden uitgezet.
Maar goed, het werkt >:)
Bedankt allemaal.
Pagina: 1