VB6 en VB .NET naast elkaar installeren

Pagina: 1
Acties:

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Ik wil verdere ontwikkeling gaan doen in VB .NET, maar ik heb op een aantal legacy projecten die in VB6 zijn ontwikkeld en niet geport kunnen worden naar VB.NET zonder veel ontwikkeltijd.

Kan ik VB.NET ontwikkelomgeving installeren, en dan nog steeds gebruik maken van de VB6 ontwikkelomgeving. Zonder dat het problemen geeft voor de nieuwe en oude projecten?

edit:

Kunnen ze dus gewoon naast elkaar geinstalleerd staan zonder dat ze elkaar beinvloeden?

[ Voor 13% gewijzigd door LuCarD op 05-08-2003 13:42 . Reden: Vraag ff netje neergezet ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Durf ik niet te zeggen eigenlijk :o

Maar als het niet gaat: je zou met dualboot of iets als VMWare aan de gang kunnen gaan om beide omgevingen los van elkaar te draaien :)

edit:
Ik post dus natuurlijk vanwege die laatste opmerking, enkel zeggen dat ik het niet weet voegt natuurlijk niets toe :+

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 05-08-2003 14:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
ik gebruik ze zonder problemen naast elkaar. Ik moet wel zeggen dat de laatste tijd de help in VB6 het niet lekker meer doet... Maar of dat van de .Net installatie komt durf ik niet te zeggen

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
F_J_K schreef op 05 August 2003 @ 14:45:
Durf ik niet te zeggen eigenlijk :o

Maar als het niet gaat: je zou met dualboot of iets als VMWare aan de gang kunnen gaan om beide omgevingen los van elkaar te draaien :)

edit:
Ik post dus natuurlijk vanwege die laatste opmerking, enkel zeggen dat ik het niet weet voegt natuurlijk niets toe :+
VMWare is geen optie... zover ik weet draait VM Ware erg slecht onder windows :+

Dual Boot is iets wat ik eigenlijk wil voorkomen.... Maar dat is wel een optie

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Yes, dit kan zonder problemen.
Ik heb het hier op mijn werk ook gedaan (onder winxp) en dat gaat gewoon goed.

Hierbij moet ik wel opmerken dat ik VB6 bijna nooit gebruik, maar de keren dat ik het nodig heb werkt het goed hier.

Succes!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Ik zou niet weten wat ik zonder GOT zou moeten doen....

Morgenochtend gelijk maar eens proberen...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

markvt

Peppi Cola

LuCarD schreef op 05 August 2003 @ 13:42:
Ik wil verdere ontwikkeling gaan doen in VB .NET, maar ik heb op een aantal legacy projecten die in VB6 zijn ontwikkeld en niet geport kunnen worden naar VB.NET zonder veel ontwikkeltijd.

Kan ik VB.NET ontwikkelomgeving installeren, en dan nog steeds gebruik maken van de VB6 ontwikkelomgeving. Zonder dat het problemen geeft voor de nieuwe en oude projecten?

edit:

Kunnen ze dus gewoon naast elkaar geinstalleerd staan zonder dat ze elkaar beinvloeden?
Hier werkt het zonder problemen naast elkaar, VS6 enterprise en VS.net enterprise naast elkaar.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

En om dan maar eens ECHT zeker te zijn: Zowel mijn notebook, als mijn Dev-PC op het werk, als mijn thuis-PC daaien VS.Net en VS6 naaste lkaar, volledig zonder problemen. Thuis staat zelfs VS.Net 2003 er ook nog langs zonder problemen.

Good luck!

My personal website

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Hier VS.Net 2003 en VS 6 naast elkaar ook zonder probleem.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Nou het werkt.... :) zonder al te veel problemen....

Maar ik kan geen oude projecten openen in VB.NET aangezien de upgrade wizard niet word geleverd met Standard Editie ( Dat heb ik trouwens nooit ergens gezien ).

Vindt dat behoorlijk irri, ik wou namelijk een aantal kleine projectjes over zetten naar .Net En de conversie is een stuk makkelijker als je de code minimaal kan laden.... :(

Kan je die Upgrade wizard los verkrijgen?

En die VS.NET editor is trouwens wel een stuk prettiger als VS6 editor...... Kan je geen VB6 projecten bewerken met VS.NET zonder te upgraden naar VB.NET?

[ Voor 16% gewijzigd door LuCarD op 05-08-2003 18:27 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

LuCarD schreef op 05 August 2003 @ 14:49:
[...]
VMWare is geen optie... zover ik weet draait VM Ware erg slecht onder windows :+
Tijd om je kennis te hernieuwen. VMWare draait prima onder windows, en het is zeker een mogelijke oplossing om een vb6 development omgeving te kunnen gebruiken.

We hebben hier zelfs een keer 2 win2k aservers ingericht met clustering, allemaal in vmware (2 vmware sessies)

If you choose to criticise you choose your enemies

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Emmeau schreef op 05 August 2003 @ 18:28:
[...]

Tijd om je kennis te hernieuwen. VMWare draait prima onder windows, en het is zeker een mogelijke oplossing om een vb6 development omgeving te kunnen gebruiken.

We hebben hier zelfs een keer 2 win2k aservers ingericht met clustering, allemaal in vmware (2 vmware sessies)
Ik heb een windows computer en ik ga daar VMWare opstarten op een nieuwe sessie van Window te draaien?

Volgens mij draait VMWare toch alleen onder *Nix

Verwijderd

VMware draait prima onder windows hoor

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

LuCarD schreef op 05 August 2003 @ 18:31:
[...]
Ik heb een windows computer en ik ga daar VMWare opstarten op een nieuwe sessie van Window te draaien?
Volgens mij draait VMWare toch alleen onder *Nix
Inderdaad, je draait windows onder windows, or *Nix onder windows. Als je snel een proof of concept in elkaar moet flansen, kan vmware uitkomst brengen.

Bovendien heeft vmware nog een aantal andere voordelen, zoals rollbacks on disk etc etc

En VMWare alleen onder *nix is een fabeltje. Ik stel voor dat je de productpage van de makers eens bekijkt. (http://www.vmware.com)

If you choose to criticise you choose your enemies

Pagina: 1