[win2k server] desktop hangt, server werkt

Pagina: 1
Acties:

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik heb gezocht in de search, en op Google.

Mijn Win2k server heeft het volgende probleem: Als ik de server opstart, dan kan ik keurig in loggen in het inlogscherm. Tot zover geen problemen. Na inloggen echter krijg ik een keurige blauwe desktop te zien, zonder startbalk en iconen. Wel een muisaanwijzer, maar verder niks.

ctrl-alt-del levert niks op. Geen reactie.

Het vreemde is dat de server op het netwerk dan wel gewoon zichtbaar is en werkt. De shares zijn te benaderen vanaf de clients, en de apache webserver werkt ook.

Als ik in Safe mode met netwerkondersteuning opstart zie ik wel gewoon de desktop. Alleen dan werken een heleboel services natuurlijk niet.

Ter info: Dit is geen domaincontroller of iets dergelijks. Het IP nummer wordt verkregen van een adslrouter, dit werkt goed. Ik kan hem gewoon pingen en zoals gezegd: hij is zichtbaar op mijn netwerk. DHCP server op de server zelf is uitgeschakeld.

Ben er al twee dagen mee bezig en begin er behoorlijk van te balen. :(

Iemand ideeën?

Verwijderd

Waarschijnlijk is er iets corrupt in je profile. Aangezien je er remote nog bij
kunt, kun de volgende directory (copieren en) deleten.
\\<server name>\c$\Documents and Settings\<usercode>
Je bent dan wel je desktop instellingen kwijt e.d. maar ik neem aan dat dat
niet zo erg is.

succes

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Het betreft hier de Administrator. Als ik die ga deleten kom ik er toch niet meer in?? En waarom werkt het inloggen dan wel in safe mode? Of wordt het profiel dan niet geladen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

wat heb je als laatste geinstalleerd op die server? een nieuwe videodriver of iets dergelijks?

[ Voor 92% gewijzigd door mutsje op 05-08-2003 13:50 ]

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik ben nu ingelogd als user en nu werkt het inderdaad wel goed. Kan ik ongestraft de Administrator weggooien?? En hoe maak ik dan een nieuwe aan?

Sorry voor de newbie vragen, maar ik ben een ware computerexpert ;) behalve op windows server gebied... ;)

Mutsje: Dit is duidelijk een ander probleem en heeft niks met de pagefile te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door klaaz op 05-08-2003 13:51 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je kunt het administrator account niet verwijderen. Deze is buildin. wel kun je een administrator account aanmaken en deze administrator rechten geven en hier mee inloggen. Maar deze credentials heb je als user niet.

wat heb je als laatste geinstalleerd op die server ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Klaaz schreef op 05 augustus 2003 @ 13:49:
Ik ben nu ingelogd als user en nu werkt het inderdaad wel goed. Kan ik ongestraft de Administrator weggooien?? En hoe maak ik dan een nieuwe aan?

Sorry voor de newbie vragen, maar ik ben een ware computerexpert ;) behalve op windows server gebied... ;)

Mutsje: Dit is duidelijk een ander probleem en heeft niks met de pagefile te maken.
was de text nog aan het editten.. volgende keer beetje geduld aub...

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Niks. Het is begonnen met het veranderen van de beeldscherm resolutie. Zwart scherm. Vervolgens safe mode, terugzetten en weer opstarten. Blijft hangen op desktop, maar de server werkt wel remote.

Ik heb vervolgens services uit en aan gezet (DNS/DHCP). Vreemd genoeg lukte het vervolgens wel, de andere keer weer niet. Gisteravond (met dynamische IP /DNS settings werkte het. Vanmorgen waren de shares niet meer beschikbaar op de opnieuw opgestarte client. Server opnieuw gestart: en weer hangen op de desktop.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Je zult moeten inloggen met een gebuikersaccount, equivalent aan dat van een beheerder anders kun je het Admin profiel niet verwijderen!

We have just one world, but we live in different ones...

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
even met een andere user inloggen ?? of misschien via Terminal Service inloggen?

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:28

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 13:40:
Waarschijnlijk is er iets corrupt in je profile. Aangezien je er remote nog bij
kunt, kun de volgende directory (copieren en) deleten.
\\<server name>\c$\Documents and Settings\<usercode>
Je bent dan wel je desktop instellingen kwijt e.d. maar ik neem aan dat dat
niet zo erg is.

succes
Nexus geeft de tip om het profiel te verwijderen en niet het hele gebruikersaccount. En ik denk dat hij gelijk heeft, dat is de oplossing! _/-\o_

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

Beaves

Usque ad Finem

Staat je server op DHCP? Dat is zo en zo al niet echt handig, een server kan je het best een vast IP geven, anders blijf je bezig met het aanpassen van eventuele DNS servers etc.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

moet je wel de credentials hebben om het te mogen deleten....zal waarschijnlijk inhouden dat TS in de Recovery Console mode moet gaan om dan de directory te verwijderen of hernoemen wat een betere optie is..(houd je al je data)

worste case scenario als TS geen 2e admin account heeft... opstarten met dosflop met prog erop die NTFS kan lezen en wijzigen. dan de directory hernoemen.

[ Voor 26% gewijzigd door mutsje op 05-08-2003 14:00 ]

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Als gebruiker ben ik lid van de groep administrators. Dus dat lijkt me niet echt een probleem. TS werkt om een of andere vage reden niet meer. Maar ik kan er wel met VNC op. Welke map moet ik dan renamen, de volledige administrator map?

\\servernaam\c$\Documents and Settings\Administrator

?

En maakt win2k server dan automatisch een nieuwe aan met standaard profiel??

• ArjanC
\\servernaam\c$\Documents and Settings\Administrator

die moet je renamen..

En maakt win2k server dan automatisch een nieuwe aan met standaard profiel??

Ja

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Beaves schreef op 05 augustus 2003 @ 13:58:
Staat je server op DHCP? Dat is zo en zo al niet echt handig, een server kan je het best een vast IP geven, anders blijf je bezig met het aanpassen van eventuele DNS servers etc.
In beginsel leek het erop dat dit het probleem was. Mijn router geeft een lease van een dag, maar de ervaring leert dat het IP adres nooit veranderd. Maar ik ben het met je eens dat static beter is.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Klaaz schreef op 05 August 2003 @ 14:04:
[...]

In beginsel leek het erop dat dit het probleem was. Mijn router geeft een lease van een dag, maar de ervaring leert dat het IP adres nooit veranderd. Maar ik ben het met je eens dat static beter is.
Het IP op een DSL router is behoorlijk Static, MAC wordt gekoppeld aan een IP address and elke keer dat die netwerk kaart inlogt...krijgt die zijn eigen oude IP weer terug.

Het enige moment dat een DSL router je "gereserveerde" ip address verwisselt is als de router vol zit en geen Mac/Ip addressen meer heeft!

There is no place like ::1

Verwijderd

Ja, omdat er vanuit Default een nieuw profile wordt gegenereerd. Maar in jouw geval zou ik als die User inloggen met admin rechten en vandaar uit het profile weggooien. My Computer/Properties/User Profiles en dan Administrator weggooien.

Daarna inloggen als die Admin en dan wordt automatisch een nieuw profile aangemaakt

Of wacht eens een half uurtje op dat blauwe scherm. Wellicht dat het systeem staat te wachten op een of andere timeout om vervolgens met een Message popup te willen komen. Ik weet niet of je het systeem de kans geeft om op die timeout te wachten.

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik krijg de profile naam niet hernoemd. Access denied. Heb mezelf als gebruiker van de map toegevoegd met alle rechten. Werkt echter niet.

• ArjanC
er staat een bestandje in die dir (hidden) NTUSER.DAT (en een .LOG) verwijder die eens.

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 14:08:
Ja, omdat er vanuit Default een nieuw profile wordt gegenereerd. Maar in jouw geval zou ik als die User inloggen met admin rechten en vandaar uit het profile weggooien. My Computer/Properties/User Profiles en dan Administrator weggooien.

Daarna inloggen als die Admin en dan wordt automatisch een nieuw profile aangemaakt.
delete knopje is disabled. Terwijl ik administrator rechten heb.

Burp2001: en dan?

[ Voor 3% gewijzigd door klaaz op 05-08-2003 14:19 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Klaaz schreef op 05 August 2003 @ 14:19:
[...]

Rechten overnemen? Kan hoor, een admin op een windows server kan de rechten op een map overnemen.

En dan kan je het wel verwijderen :-0

There is no place like ::1

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

klaaz: in de Ntuser.dat en log staat de specifieke instellingen voor de buildin user administrator. Lopen er ook services onder het administratoraccount geinstalleerd want dan zijn deze gelocked en krijg je inderdaad acces is denid...

en heb je al TAKE OWNERSHIP geprobeerd?????

properties > security >advanced > owner>>

[ Voor 17% gewijzigd door mutsje op 05-08-2003 14:34 ]

• ArjanC
Vreemd, ik ben nu ingelogt op een windows 2000 server en ik ben ook lid van de admin groep en bij mij werkt het delete knopje wel.

hoe ben je nu ingelogt op je windows 2000 server ?

Verwijderd

Klaaz schreef op 05 August 2003 @ 14:19:
[...]

Vreemd, ik heb het net namelijk op een W2000Server uigeprobeerd en dat gaat
gewoon goed. Ik heb daar het Admin profile gedelete. Zit je wel lokaal inlogged als die user met Admin Rechten?

Burp was me voor :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 14:36 ]

• ArjanC
;)

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ja, ik ben gewoon lokaal ingelogd als user klaas als lid van de administrator group

• ArjanC
heb je een Domein draaien? ben je wel lid van Domain Admins ? of ben je lid van local admins?

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Geen domein, zoals vermeld in de startpost.

• ArjanC
ik denk dat je beter de windows 2000 cdrom erin kan doen en het recovery console kan oproepen.. dan krijg je een soort van dos prompt en kan je die Directory renamen.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

burp2001 had ik ook al voorgsteld.

TS moet wel erop letten dat hij na recovery concolse gestart te hebben welke directory winnt staat. dit staat gewoon aangegeven en is meestal dus 1.

[ Voor 26% gewijzigd door mutsje op 05-08-2003 14:57 ]

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Is inderdaad een oplossing. Maar is het een groot bezwaar als ik gewoon lekker als user met Admin rechten door ga?

• ArjanC
nah, niet echt..

wat jij wil :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Klaaz schreef op 05 augustus 2003 @ 15:02:
Is inderdaad een oplossing. Maar is het een groot bezwaar als ik gewoon lekker als user met Admin rechten door ga?
totdat dit profiel naar de kloten gaat en dan kun je opeens niks meer.. dus ik zou toch eerst jou probleem op gaan lossen... of inderdaad wachten tot je echt vette ellende hebt.

Verwijderd

of nog tig usercodes met Admin rechten aanmaken.
Dan kan ie nog even voort... :|
Pagina: 1