Zoals de titel zegt, bekend is het weeknummer en het jaar. Op onderstaande manier wordt de juiste datum berekend van de eerste dag van de week (bij mij maandag) maar dan van het jaar 2003. Ik heb echter even geen id hoe ik het jaar hierin verwerkt krijg.
De bedoeling is dus met behulp van de systeemtijd de datum van maandag uit te reken van de ingegeven week plus jaar.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| string week = ds_periode.Tables[0].Rows[indexnummer][1].ToString(); string jaar = ds_periode.Tables[0].Rows[indexnummer][2].ToString(); //plaatsen weeknummer l_weeknummer.Text = week; //plaatsen datum van maandag GregorianCalendar c = new GregorianCalendar(); int a = c.GetWeekOfYear(DateTime.Now, CalendarWeekRule.FirstDay,System.DayOfWeek.Sunday); int b = Int32.Parse(week); int w = ((b-a)*7); DateTime monday = DateTime.Now.AddDays(0 - (BepaalDag.FirstDayOfWeek()-w)); string firstdayofweek = monday.ToString("d"); l_datum.Text = "(vanaf "+firstdayofweek+")"; |
De bedoeling is dus met behulp van de systeemtijd de datum van maandag uit te reken van de ingegeven week plus jaar.