Toon posts:

win2000 active directory aanmeldingstijden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Beste mensen,

Wie zou mij hier mee kunnen helpen?
Ik ben op zoek hoe ik in active directory de aanmeldingstijden kan aanpassen per groep of voor iedereen tegelijk!
Het lukt wel om dit te doen per gebruiker maar ik wil het graag per goep doen of iedereen in 1 keer.
dit scheeld heel veel tijd in een groot netwerk!

Mijn dank is groot als u mij hier mee kunt helpen.

B.V.D.
_/-\o_
Michael

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Kijk hier eens:

Is wel es informatief imo: Support v. Microsoft

;)

Verwijderd

Topicstarter
Grappig......:-)
Th@nks!
Ik ga het uitproberen.
(Maar ik was al op de microsoft site op zoek maar kon het niet vinden)
Alleen niet zo als ik in gedachten had.
Weet je toevallig of het ook op een simpelere manier kan om de logon time per groep aan te passen?

Groetjes,
Michael

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 15:53 ]

Verwijderd

Als je de mensen nou verdeeld in OU (orgisational Units) en je zet daar dan weer een group-policy op (waar je dus de logon-times veranderd) ben je toch ook klaar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al rot gezocht in de group-policy maar ik kan daar niks vinden over exacte tijden die je dan kan instellen zoals van 6:00 tot 21:00.
Misschien kijk ik het over het hoofd maar kan het niet vinden welke ik dan moet hebben?
wand dan kan ik de default policy van het gehele domein ook aanpassen!

Th@Nks

Verwijderd

uuuhhhm nou je maakt een ou, en doet rechtermuisknop en dan group-policy voor die instellen en dan laat je de algemene domein-policy met rust. Ik weet alleen niet hoe het exact gaat uit mijn hoofd en ik kan het hier ook niet opzoeken.

Maar volgens mij kan je ook alleen maar halve uren (of zelfs hele) doen.

Verwijderd

Topicstarter
Th@nks....Maar we maken hier al gebruik van OU's.
Maar in de in de Group-Policy is het zo een wir war van opties dat ik het niet kan vinden welke optie in moet hebben hoe ik het dan instel.
Erg vervelend...:-(
(jij bedoeld toch niet de tijd aanpassen per user toch? das niet zo moeilijk. Eigenschappen user =>tab: account => aanmeld tijden **uit mijn hoofd** maar dat bedoel ik dus niet)

Verwijderd

Hmmmmz, het kan volgens die link ook helemaal niet:

http://support.microsoft....x?scid=kb;en-us;318714#12

Kijk maar je moet het idd per user-group doen en die moet je ook weer eerst maken

Gewoon ff dezelfde link goed doorlezen, en niet meer op mijn geblaat luisteren. Het kan dus niet in een GPO.

Verwijderd

Topicstarter
hahahahaha....Th@nks anyway!
Maar volgens mij is het wel mogelijk in de gpo...
Maar hoe?
Ik vond het trouwens wel een erg goede link....ik wist niet dat je hem zo kon adden in notepad.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Als je dan persé een GPO wil gebruiken dunkt me dat je die zelf even mag door gaan spitten, je hoeft mijns inziens niet te verwachten dat iemand hier alle 800+ instellingen gaat doorworstelen....

GPO.xls

Hier staan alle instellingen in die _default_ in de GPO gebakken zitten van Windows 2003, deze is backwards compatible met 2000.
Indien hier geen correcte optie tussen zit kan je nog altijd je eigen adm template gaan schrijven, of voorgaande link van mij gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Th@Nks voor het advies "Sundead" :-)
ik kan het nog niet vinden in die gpo :-(
Ik ben toch maar niet van plan om ff een adm template te gaan schijven.
Ik hou het wel bij die Link van jou!
Nogmaals Bedankt!

Gr,
Michael
Pagina: 1